در این مطلب به معرفی کارگردان های سرشناسی پرداخته ایم که در کارنامه هنری شان فیلم بد دیده نمی شود.

این کارگردان‌های مشهور هیچ وقت فیلم بد نساختند! + عکس

به گزارش سلام نو، وقتی صحبت از بزرگترین کارگردان‌های تمام تاریخ به میان می‌آید، احتمالاً تنها اسمی که مطرح شود «کوئنتین تارانتینو» است چراکه تمام نه فیلم ساخته شده او شاهکار است، اما او تنها نیست و دیگرانی هم هستند.

وقتی صحبت از بزرگترین کارگردان‌های تمام تاریخ به میان می‌آید، یک فرد عادی (منظورمان یک خوره سینمای واقعی نیست، بلکه فردی است که از تماشای یک فیلم خوب هر چند وقت یک بار لذت می‌برد) احتمالاً تنها اسمی که می‌آورد، «کوئنتین تارانتینو» است؛ و اگر بخواهیم جانب انصاف را رعایت کنیم باید بگوییم که او درست می‌گوید، چون هر ۹ فیلمی که این کارگردان بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۹ ساخته است همگی شاهکار هستند.

برای همین وقتی شنیدیم که تارانتینو مشغول ساخت ظاهراً آخرین فیلمش به نام «منتقد فیلم» است خیلی خوشحال شدیم و امیدواریم که این فیلم نیز یک اثر بزرگ برای پایان کار این کارگردان بزرگ باشد.

اما علاوه بر او، چندین نام دیگر نیز وجود دارند که شایسته این هستند در این لیست قرار بگیرند. مثلاً آکیرا کوروساوا که در طول ۵۰ سال از ۱۹۴۳ تا ۱۹۹۳، ۳۰ فیلم ساخت که مهمترین شان عبارت بودند از «راشامون»، «هفت سامورایی»، «ریش قرمز» و غیره.

به دلیل سبک داستان گویی پیچیده و فیلمبرداری استادانه‌اش، کوروساوا به عنوان یکی از اساتید فیلم سازی قرن بیستم شناخته می‌شود و هر کسی که حداقل یکی از فیلم‌های سینمایی او را دیده است واقعاً عاشق سبک و استایل او شده است.

کارگردان بزرگ دیگری که در این فهرست جای می‌گیرد، کریستوفر نولان است. او بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۲۳ تعداد ۱۲ فیلم سینمایی ساخته است؛ که مهم‌ترین شان عبارتند از «پرستیژ»، «آغاز»، «بین ستاره ای» و غیره؛ و تازه‌ترین فیلم او نیز «اپنهایمر» نام دارد.
نولان فیلم هایش را IMAX ۷۰ میلی متری فیلمبرداری می‌کند تا بتواند بزرگترین تصاویر ممکن در سینما را خلق کند و به حس ناموازی بزرگنمایی در فیلم هایش دامن بزند.

کارگردان بزرگ دیگری که باید اینجا از او نام ببرید قطعاً مارتین اسکورسیزی است. او از ۱۹۶۷ تا همین امسال تعداد ۲۶ فیلم ساخته است.

بدون شک شما «گاو خشمگین»، «دارودسته نیویورکی‌ها»، «جزیره شاتر» را دیده اید و از دیدنشان لذت برده‌اید.

بدون شک اسکورسیزی معروف‌ترین و تاثیرگذارترین کارگردان آمریکایی تمام دوران‌هاست و فیلم جدید «قاتلان ماه گل» یکی از هفت فیلمی است که خودش فیلمنامه‌اش را نوشته است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید