درزگیری یک ‌محیط در کاهش مصرف انرژی کمک زیادی می‌کند. در فصول گرم سال نیاز به انرژی سرمایشی افزایش می یابد. در این موارد اگر یک ‌محیط به درب‌ها و پنجره‌هایی مجهز شده باشد که درز دارند، مسلما انرژی هدر می‌رود.

تاثیر استفاده از چسب درزگیر در کاهش انرژی مصرفی ساختمان

اگر در فصول سرد سال انرژی گرمایی وارد محیط شود و این محیط درز داشته باشد، فضا گرم نخواهد شد. به همین دلیل برای این که انرژی به وجود آمده را در یک محیط ذخیره سازی کنند، از چسب درزگیر استفاده می‌کنند. این چسب‌ها انواع مختلفی دارند. درزگیر سیلیکونی، پلی اورتان، ماستیک و ..‌ این انواع را تشکیل می‌دهند. شما باید برای خرید این چسب‌ها بهترین مراکز را انتخاب نمایید. سپس چسبی متناسب با کاربرد مد نظر خود را خریداری کنید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد تاثیر استفاده از چسب درزگیر در کاهش انرژی مصرفی ساختمان صحبت کنیم و انواع آن را برایتان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چسب درزگیر چیست؟

محیط‌های ساختمانی باید عایق صدا و حرارت باشند و ‌نگذارند که دمای یک ‌محیط تغییر کند. به همین دلیل در چند سال اخیر از درب وپنجره‌های مرغوبی استفاده می‌شود که این ویژگی‌ها را دارند. زمانی که درب و ‌پنجره یک ساختمان بر روی آن نصب می‌شود، بین چارچوب و درب نوعی درز باقی می‌ماند که می‌تواند باعث هدر رفت انرژی شود. برای جلوگیری از بروز این اتفاق باید از چسب درزگیر استفاده شود. این چسب‌ها به دلیل استحکام بالایی که دارند. باعث محکم شدن درب و پنجره در جای خود نیز می‌شوند. حتی می‌توان جلوی ورود آلودگی و ذرات گرد و غبار به یک محیط را با استفاده از این درزگیرها گرفت. به عبارت دیگر چسب درزگیر را نوعی چسب برای جلوگیری از تغییر دما در یک محیط می‌دانند.

تاثیر چسب درزگیر در ذخیره انرژی

چسب‌های درزگیر از ویژگی‌های متعددی برخوردار شده‌اند. این چسب‌ها در درزی که کنار درب و پنجره وجود دارد قرار می‌گیرند و خشک می‌شوند. در واقع همانند یک عایق عمل می‌کنند که از ورود و خروج هوا به یک محیط جلوگیری می‌کند. برای همین است که در اکثر محیط‌ها از محیط‌های مسکونی گرفته تا صنعتی و تجاری و اداری از این چسب‌ها برای درزگیری استفاده می‌شود.

به دنبال نیازی که انسان‌ها به درزگیر داشتن، شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف این چسب‌ها را تنوع دارند و آن‌ها را طوری طراحی نمودند که در تمامی سطوح بتوان از آن استفاده کرد. تا جایی که امروزه برای عایق کردن کف و دیواره‌ها هم  از چسب‌های درزگیری که رایمند تجارت و سایر فروشگاه‌ ا ارائه می‌کنند، استفاده می‌شود.

انواع چسب درزگیر

درزگیر سیلیکونی، درزگیر پلی یورتان، درزگیر ماستیک و نوار درزگیر از جمله متداول‌ترین چسب‌هایی هستند که به منظور عایق بندی و گرفتن درز یک محیط کاربرد دارند. افرادی که تخصص خاصی در این زمینه ندارند، ممکن است در وهله اول نتوانند بهترین چسب را متناسب با کاربرد مد نظر خود انتخاب کنند. این افراد می‌توانند از فروشگاه‌های ارائه دهنده راهنمایی بگیرند. اما بهترین حالت این است که از ویژگی‌ها و کاربردهای انواع چسب درزگیر مطلع باشند. این چسب‌ها را در ادامه برایتان معرفی می‌کنیم.

  • چسب درزگیر پلی اورتان

درزگیر پلی اورتان معمولا به صورت اسپری در بازار به فروش می‌رسد. این نوع از درزگیر زمانی به کار گرفته می‌شود که اندازه درز نسبت به حفره‌های کوچک بزرگتر باشد. زمانی که اسپری به یک سطح زده می‌شود، یک عایق رطوبت و صدا در محیط ایجاد می‌شود که می‌تواند در کاهش مصرف انرژی نیز نقش موثری داشته باشد. این نوع از دزدگیر به قدری مقاومت دارد که به جای عایقی مناسب برای لوله‌های آب نیز کاربرد دارد. شما می‌توانید برای پر کردن سوراخ‌ها نیز از این درزگیر کمک بگیرید. از جمله ویژگی‌هایی که سبب منحصر به فردتر شدن درزگیر پلی اورتان شده است، دوام بالا، وزن سبک، نصب بی دردسر و ساده، دسترسی آسان، عدم‌ وجود بو و نفوذ ناپذیری آن است.

  • چسب ماستیک

یکی دیگر از درزگیرهایی که پس از درزگیر پلی اورتان کاربرد آن متداول است، چسب ماستیک است. این نوع از درزگیر با نام بتونه درزگیر هم شناخته می‌شود. هدف اصلی از به کار گیری این چسب این است که از هدر رفتن انرژی سرمایشی و گرمایشی که در یک محیط جریان پیدا کرده است، جلوگیری شود. شما می‌توانید از این چسب به همراه درزگیر سیلیکونی استفاده کنید و تمامی حفره‌ها را بپوشانید. خشک شدن زود هنگام، دوام بالا، چسبندگی خوب و مقاومت در برابر جنس‌های وارد شده از برش از جمله ویژگی‌های این درزگیر است. همین ویژگی‌ها باعث شده‌اند که برای درزگیری از کاشی، سرامیک، درب و پنجره و موزائیک‌های ساختمانی از آن استفاده شود.

تاثیر استفاده از چسب درزگیر در کاهش انرژی مصرفی ساختمان

  • درزگیر سیلیکونی

از جمله پرکاربردترین و متداول‌ترین درزگیرهای موجود در بازار می‌توانیم به دررگیر سیلیکونی اشاره کنیم. از این درزگیرها برای محیط‌هایی استفاده می‌شود که بهداشت آن‌ها اهمیت زیادی دارد. این چسب‌ها قارچ و باکتری تاثیر نمی‌پذیرند و با واکنش‌های شیمیایی نیز سر و کار ندارند. گفته شده است که به دلیل مقاومت حرارتی بالای درزگیر سیلیکونی و عایق بودن آن در برابر رطوبت از آن استفاده زیادی می‌شود. این چسب‌ها به دلیل این که از خاصیت الاستیکی برخوردار شده‌اند، انعطاف پذیری بالایی دارند. پس می‌توانند برای مدت طولانی روی سم سطح باقی بمانند؛ بدون این که ترک بخورند. نمونه‌ای از انواع چسب‌های درزگیری که سیلیکونی هستند، چسب آکواریوم است. البته باید توجه داشت که این چسب‌ها روی رنگ نمی‌چسبند. یعنی رنگ پذیر نیستند. بنابراین عایق کننده مناسبی برای درب و پنجره‌های قدیمی که رنگ سده‌اند، نخواهند بود.

تاثیر استفاده از چسب درزگیر در کاهش انرژی مصرفی ساختمان

قیمت و خرید چسب درزگیر از رایمند تجارت

یکی از معتبرترین مراکزی که به فروش چسب درزگیر سیلیکونی، پلی اورتان، نوار چسب و ماستیک می‌پردازد، رایمند تجارت است. این فروشگاه به رضایت مشتریان اهمیت می‌دهد. به همین دلیل بهترین نوع از درزگیرها را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. یکی از فاکتورهای مهم به هنگام خرید درزگیر، قیمت آن‌ها است. این درزگیرها اگر از مراکز معتبر خریداری شوند، قیمت مناسبی هم خواهند داشت.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید