در سفر به هر مقصدی یکی از عوامل مهم، پیمودن فاصله‌هاست به همین جهت با ما همراه باشید تا بدانیم مسافت کویر مصر تا تهران چقدر است.

مسافت کویر مصر تا تهران چقدر است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: کویر مصر که بخشی از دشت کویر، بزرگترین کویر ایران می باشد، علاوه بر سکوت خالص، آسمانی پرستاره و تپه های جذاب و دوست داشتنی، چشم اندازهایی دارد که در هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد. کویر مصر، نیزارهای زیبا و جاهای دیدنی فوق العاده ای دارد و برخی از کویر گردها تنها برای این جاهای دیدنی جذاب به کویر مصر سفر می کنند.

کویر مصر؛ جاذبه‌ای وسیع و تماشایی

کویر مصر یکی از جاهای دیدنی مصر در استان اصفهان است و یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت ایران و از محبوب‌ترین مقاصد اهالی طبیعت گردی و کویرنوردی محسوب می‌شود. این کویر زیبا، توسط رشته کوه‌هایی از جانب غرب، جنوب غرب و جنوب شرق محاصره شده است که بخشی از سلسله جبال کوه‌های فلات مرکزی ایران به حساب می‌آید.

کویر مصر در گودال‌هایی طبیعی در کوهپایه‌های این کوه، تپه‌های ماسه‌ای زیبایی را تشکیل داده که هدف گردشگری و کویرنوردی قرار گرفته است. مردم مصر در سال‌های اخیر و به‌خصوص در ایام گردشگری، بیشتر به مشاغل مربوط به اسکان و خدمات به مسافران مصر می‌پردازند.

مسافت کویر مصر تا تهران چقدر است؟

شهرت کویر مصر زندگی آنان را نیز تغییر داده است؛ اما پیش از این، بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول بودند و در کنار کاشت زعفران و گندم، به پرورش شتر نیز اشتغال داشتند.

کویر مصر آب‌وهوایی گرم و خشک دارد و از همین رو در فصول گرم سال، هوای بسیار گرمی بر منطقه حاکم شده و با فرارسیدن فصول سرد، وضعیت آب‌وهوا معتدل می‌شود. به‌طور کلی، در طول روز به‌خاطر تابش نور خورشید، هوا گرم است و با تاریک‌شدن هوا، دما کاهش می‌یابد و هوا رو به سردی می‌رود.

با این اوصاف، بهترین زمان سفر به کویر مصر را می‌توان از آبان ماه تا اواسط اردیبهشت دانست؛ هرچند تماشای زیبایی‌ها و طبیعت بکر و آسمان پرستاره کویر مصر باعث شده است که در تمام ایام سال پذیرای طبیعت‌گردها باشد.

فاصله بین کویر مصر و تهران

اکثر کویر گردهایی که میخواهند سفری به کویر مصر داشته باشند، اول به روستای مصر در جنوب کویر مصر مراجعه می کنند اما برخی هم سفر خود را از روستای جندق واقع در غرب روستای مصر آغاز می کنند.

مسافت کویر مصر تا تهران چقدر است؟

اگر از شرق کشور میخواهید راهی روستای مصر شوید، از طریق بزرگراه 70 آسیا به روستای خور برسید و اگر هم از شهر طبس میخواهید سفر کنید، در شمال غرب شهر وارد جاده طبس به اصفهان و تهران شوید تا در نهایت به روستای خور برسید. در روستای خور بعد از اینکه استراحتی کردید و در پمپ بنزین یغمایی، باک خودروی خود را پر کردید، به سمت شمال رفته با استفاده از تابلوهای راهنما، به روستای مصر خواهید رسید.

کویر گردانی که از سمت غرب کشور میخواهند به کویر مصر سفر کنند، می توانند ابتدا به شهر سمنان مراجعه کرده و سپس، وارد جاده 70 آسیا شوند تا در نهایت به روستای جندق یا مصر برسند. افرادی هم که به شهر اصفهان سفر می کنند، در شرق اصفهان از طریق جاده نائین – انارک به روستای مصر و جندق دسترسی خواهند داشت.

اکثر مهمانان کویر مصر، تهرانی ها هستند. دو راه کلی برای دسترسی به روستا و کویر مصر وجود دارد. برای مسیر اول، ابتدا وارد شرق تهران می شوید تا در انتهای اتوبان های همت، بابایی، رسالت و یاسینی وارد جاده دماوند شوید.

مسافت کویر مصر تا تهران چقدر است؟

در انتهای جاده دماوند، به جاده فیروزکوه میرسید و در روستای امیریه، با استفاده از تابلوهای راهنما وارد جاده سمنان شده و هنگامی که شهر سمنان رسیدید، در جنوب شرق سمنان از طریق جاده سمنان به سرکویر و سپس، جاده جندق به کویر مصر خواهید رسید. لازم به ذکر است ابتدا به روستای جندق می رسید و اگر میخواهید سفر خود را از روستای مصر آغاز کنید، می بایست در انتهای جاده وارد بزرگراه 70 آسیا به سمت غرب شوید.

در نظر داشته باشید اگر میخواهید از شهر تهران، راهی سمنان و سپس کویر مصر شوید، می توانید در جنوب شرقی تهران از طریق بزرگراه امام رضا هم به سمنان دسترسی خواهید داشت که سهل العبوتر است. بطور کلی، میانگین 650 کیلومتر فاصله تهران تا کویر مصر از طریق شهر سمنان می باشد.

مسیر دوم دسترسی به کویر مصر که محبوب ترین راه سفر در میان کویر گردها به شمار می رود اما با 730 کیلومتر مسافت، طولانی ترین مسیر دسترسی به کویر مصر به می باشد، شهر قم است.

مسافت کویر مصر تا تهران چقدر است؟

در جنوب تهران وارد جاده خلیج فارس می شوید تا به شهر قم برسید اما از کنار شهر قم عبور کرده و با عبور از کاشان، در نهایت به روستای نائین خواهید رسید. در بلوار امام رضای شهر نائین هم وارد جاده نائین به انارک شده و قبل از اینکه روستای خور برسید، مسیر دسترسی به روستای مصر را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است اگر از این مسیر میخواهید به کویر مصر سفر کنید در شهر نائین استراحت کرده و باک خودروی خود را پر کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    شهرستان خور نه روستای خور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید