۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
کد خبر: 55439057

کویرگردی جذاب و مهیج است و هر لحظه آن توصیف نشدنی، به همین جهت با ما همراه باشید تا بدانیم در کویر مصر چی بپوشیم.

کویر مصر چی بپوشیم؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: کویر مصر واقع در منطقه خور و بیابانک استان اصفهان، از بهترین مقصدهای گردشگری و طبیعت‌گردی برای دوستداران این زیبایی بی‌حدوحصر است. تپه‌های شنی در نزدیکی روستای مصر و همین طور وجود شترها و خودروهای مخصوص کویرنوردی، چنان جذابیتی به این منطقه داده‌ که باعث جلب گردشگران داخلی و خارجی زیادی شده‌اند. همین ویژگی‌ها دلیل خوبی هستند تا بدون صرف هزینه‌های زیاد و سفر به کشورهای دیگر، گشت‌وگذار در کویر و لذت‌بردن از این طبیعت بکر را در برنامه خود قرار دهید. برای این سفر طوری برنامه‌ریزی کنید که علاوه بر روز کویر، از غروب و شب پرستاره آن نیز لذت ببرید.

کویر مصر؛ افقی ناپیدا

کویر مصر یکی از جاهای دیدنی مصر در استان اصفهان است و یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت ایران و از محبوب‌ترین مقاصد اهالی طبیعت گردی و کویرنوردی محسوب می‌شود. این کویر زیبا، توسط رشته کوه‌هایی از جانب غرب، جنوب غرب و جنوب شرق محاصره شده است که بخشی از سلسله جبال کوه‌های فلات مرکزی ایران به حساب می‌آید.

کویر مصر چی بپوشیم؟

کویر مصر در گودال‌هایی طبیعی در کوهپایه‌های این کوه، تپه‌های ماسه‌ای زیبایی را تشکیل داده که هدف گردشگری و کویرنوردی قرار گرفته است. مردم مصر در سال‌های اخیر و به‌خصوص در ایام گردشگری، بیشتر به مشاغل مربوط به اسکان و خدمات به مسافران مصر می‌پردازند. شهرت کویر مصر زندگی آنان را نیز تغییر داده است؛ اما پیش از این، بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول بودند و در کنار کاشت زعفران و گندم، به پرورش شتر نیز اشتغال داشتند.

حدود ۱۰۰ سال پیش بنیان‌گذار روستای مصر فردی به نام یوسف بود که به شبانی و چراندن گوسفندان می‌پرداخت. عمر این روستا شاید بیشتر از یک قرن نباشد؛ اما همه آن را به نام مزرعه یوسف می‌شناختند تا آنکه قنات‌های روستا خشک و کم آب شد و یوسف را مجبور به حفر چاه با موتورهای دیزلی انگلیسی کرد. چند سال بعد از بهره‌برداری از این چاه، دوباره سفره‌های زیرزمینی آب پایین‌تر رفت تا اینکه یوسف چاه عمیق‌تری را در کویر مصر حفر کرد؛ به همین دلیل اهالی روستاهای هم‌جوار، این روستا را «چاه دراز» نامیدند.

کویر مصر چی بپوشیم؟

از آنجایی که یوسف این نام را دوست نداشت، از اهالی خواست چون نام وی یوسف و داستان یوسف پیامبر نیز در سرزمین مصر اتفاق افتاده بود، از آن به بعد نام این روستا را مصر بنامند. اهالی روستا نیز که برای یوسف احترام زیادی قائل بودند، طبق گفته او عمل کردند.

لباس مناسب برای سفر به کویر مصر

پیاده‌روی در کویر می‌تواند زیبا و نشاط‌آور باشد، اما دانستن بهترین لباس برای جلوگیری از کم‌آبی بدن، آفتاب‌سوختگی و گرمازدگی بسیار مهم است. اگر تابه‌حال به مناطق کویری سفر نکرده‌اید و قصد دارید برای یک سفر هیجان‌انگیز با ویژگی‌های منحصربه‌فرد برنامه‌ریزی کنید.

دانستن اینکه چگونه لباس بپوشید و چه چیزی به همراه داشته باشید می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. در ادامه ما به شما کمک می‌کنیم تا با نکات سفر به کویر آشنا شوید و لباس مناسب برای هر فصل در کویر را انتخاب کنید.

لباس مناسب کویر در فصل بهار

با وجود این که در فصل بهار از گرمای طاقت‌فرسای تابستانی خبری نیست و نسیم خنک بهاری در کویر لذت این سفر را دوچندان می‌کند اما یادتان باشد که بهار رایج‌ترین زمان سال برای تجربه طوفان‌های شن در مناطق کویری است. این به این معنی نیست که شما نباید در این فصل به آن‌جا بروید.

کویر مصر چی بپوشیم؟

در واقع دیدن یک طوفان شن واقعی می‌تواند یک تجربه واقعاً منحصربه‌فرد باشد. اما باید برای این امکان آماده شوید؛ بنابراین علاوه بر همراه داشتن لباس‌های گرم که در شب‌ها از آن‌ها استفاده کنید حتماً لباس‌های عایق که شما را در برابر بادهای شنی محافظت می‌کند را به همراه داشته باشید.

لباس مناسب کویر در تابستان

تابستان سخت‌ترین زمان سال برای بازدید از کویر و رفتن به تور کویر است. بسیاری از کمپ‌ها در واقع به دلیل دمای شدید و خطری که در این ماه‌ها برای مردم وجود دارد، برای یک یا دو ماه تعطیل می‌شوند.

برای تابستان، بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما کنیم این است که لباس‌هایی بپوشید که از پوست شما در برابر آفتاب تند و شن و ماسه محافظت کند. پوشیدن لباس‌های نخی گشاد با آستین بلند و شلوار بلند بهترین راه برای این کار است.

صرف‌نظر از فصل، توصیه می‌کنیم لایه‌های مختلف لباس را همراه داشته باشید زیرا دما می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ بنابراین، در تابستان، یک ژاکت سبک یا یک ژاکت تابستانی برای روزها و عصرهای سردتر همراه داشته باشید.

کویر مصر چی بپوشیم؟

می‌توانید در تابستان پیراهن‌های آستین‌کوتاه بپوشید، اما به‌خاطر داشته باشید که آفتاب روی پوست شما بی‌رحمانه خواهد بود و دمیدن شن نیز می‌تواند آسیب‌های زیادی را به همراه داشته باشد. گاهی اوقات بهتر است برای محافظت از خود، فقط لباس‌های آستین بلند را انتخاب کنید. همچنین از پوشیدن شلوارک کوتاه برای این سفر خودداری کنید.

لباس مناسب کویر در فصل پاییز و زمستان

اگر قصد دارید در ماه‌های زمستان از کویر دیدن کنید، باید با کمی آمادگی بیشتری نسبت به دیگر زمان‌های سال به آن جا بروید. درحالی‌که دمای روز در کویر به دلیل تابش مستقیم نور خورشید خوب است، به‌محض غروب خورشید، دما می‌تواند به‌شدت کاهش یابد به همین دلیل باید لباس مناسب کویر در زمستان همراه خود داشته باشید.

زمستان می‌تواند زمان مناسب سفر به کویر باشد، زیرا به‌ندرت طوفان شن وجود دارد و لازم نیست نگران دمای بسیار گرم هوا باشید. اما در طول زمستان، لایه‌های مختلفی از لباس را که می‌توانید زیر کت خود راحت بپوشید، همراه داشته باشید. لباس مناسب کویر در فصل پاییز نیز به همین صورت است.

کویر مصر چی بپوشیم؟

بعضی روزها هوا خوب و مطبوع خواهد بود ولی روزهای دیگر ممکن است سرد شود. در طول شب دما به‌هرحال کمی کاهش می‌یابد؛ بنابراین خوب است که در این فصل این لباس‌ها را همراه خود داشته باشید.

  • یک جفت جوراب پشمی یا جوراب عایق اضافی برای خوابیدن در شب.
  • یک ژاکت سنگین‌تر برای عصرها.
  • یک ژاکت یا یک‌لایه لباس اضافی برای پوشیدن.
  • گرمکن راحتی برای پوشیدن در شب.
  • یک شال یا لحاف برای پوشاندن با آن و در صورت نیاز می‌توانید یک پتو را دوبله کنید.
  • دستکش
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید