پارک گردی با وجود جاذبه‌های متنوع و متعدد پارک مقصد مهیج می‌شود از این رو با ما همراه باشید و درباره جاذبه‌های جالب پارک آب و آتش بدانید.

جاذبه‌های جالب پارک آب و آتش

سلام نو _ سرویس گردشگری: اگر روزهای پرهیاهو و پرتلاطم در پایتخت ایران کلافه‌تان کرده و در جست‌جوی مکانی برای تفریح و سرگرمی هستید پیشنهاد می‌کنیم گشت‌وگذار در پارک آب و آتش را در برنامه آخر هفته خود جا دهید. با رفتن به بوستان آب و آتش می‌توانید فضاهای سبز پر از گل و گیاه، امکانات تفریحی و رفاهی متعدد و نزدیکی به چند جاذبه تفریحی دیگر مانند پل طبیعت و بوستان طالقانی را در اختیار داشته باشید. در پارک آب و آتش افراد زیادی که شامل گردشگران و تهرانی‌ها می‌شود به طور روزانه برای گردش و استراحت به این پارک می‌روند و اوقات فرغت خود را در آن می‌گذارند.

درباره پارک دیدنی آب و آتش

با رشد بی‌وقفه جمعیت در شهرهای بزرگی مانند تهران، فضاهای سبز شهری از اهمیت زیادی برخوردار شده‌اند و وجود آن‌ها لازمه هر منطقه است. پارک آب و آتش یکی از این نمونه‌ها محسوب می‌شود که با فضایی مدرن، بر جذابیت آن افزوده شده است. در تمام طول سال بازدیدکنندگان بسیاری، چه از اهالی تهران و چه مسافران و گردشگران دیگر شهرها، از محیط جذاب پارک آب و آتش لذت می‌برند.

جاذبه‌های جالب پارک آب و آتش

پارک آب و آتش در سال ۱۳۸۸ در اراضی عباس آباد تهران افتتاح شد و امروزه یکی از مشهورترین جاهای دیدنی تهران به شمار می‌آید. این پارک دارای امکاناتی کامل است و همچنین قرارگیری آن در نزدیکی پل طبیعت، بوستان بنادر و بوستان نوروز باعث شده که میزان بازدید از آن بیشتر شود. از جمله جذابیت‌های پارک آب و آتش تندیس‌های جالبی است که در جای‌جای پارک به چشم می‌خورند.

برای دسترسی به پارک آب و آتش می‌توانید در ایستگاه مترو حقانی در خط یک مترو از قطار پیاده شوید. از ایستگاه با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در کنار بزرگراه شهید حقانی به‌سمت غرب، به یکی از زیباترین پارک های تهران خواهید رسید. همچنین می‌توانید از ایستگاه سوار تاکسی‌هایی شوید که از این ایستگاه به‌سمت میدان ونک حرکت می‌کنند. در مسیر برعکس نیز می‌توانید از همین تاکسی‌ها استفاده کنید. همچنین اگر پس از خروج از ایستگاه به‌سمت پارک طالقانی می‌روید، می‌توانید پس از گذر از روی پل طبیعت به پارک آب و آتش برسید. برای استفاده از خودروی شخصی، در خیابان جردن (نلسون ماندلا) به‌سمت شمال بروید و پس از خروجی بزرگراه همت، خودروی خود را پارک کنید و از ورودی پارک آب و آتش در خیابان شهیدی به‌سمت پل طبیعت بروید.

جاذبه‌های جالب پارک آب و آتش

حضور در جاذبه‌های پاک آب و آتش

سالن آمفی تئاتر

چادری ۷۰۵ متری، سکوهایی سیمانی و محوطه وسیع روبروی آن، آمفی تئاتر تفرجگاه آب و آتش را تشکیل می دهند. محوطه بازی که با هدف برگزاری مراسم های مذهبی و آیینی، جشن ها و تئاترهای خیابانی ساخته شده است.

برج های آتش

برج های آتش، دیگر نماد بوستان آب و آتش هستند. چهار برجی که در ضلع شرقی این بوستان به بلندای ۱۰ متر ساخته شده و آتش را روانه آسمان می کنند. هر شب همزمان با غروب خورشید و تاریک شدن هوا، این برج ها به کار می افتند و شعله های پر حرارت آتش را تا ارتفاع ۱ تا ۸ متر به آسمان شب می رسانند.

فواره های آب

فواره های آبِ پارک آب و آتش در محیطی دایره مانند، آب را از ۲۴۰ نقطه مختلف تا ارتفاع ۱۰ متر به شکلی آهنگین به سمت آسمان پرتاب می کنند. ستون های آب در درون زمین قرار گرفته و به طرزی طراحی شده اند که افراد به راحتی می توانند از روی آنها حرکت کرده و به مسیرشان ادامه دهند. به دلیل وجود این فواره ها، پارک آب و آتش یکی از پارک های محبوب خانواده هاست به خصوص در فصل تابستان.

جاذبه‌های جالب پارک آب و آتش

پرده های فولادین

اگر به داستان پیامبران علاقه دارید می توانید با تماشای پرده های فولادینی که زندگی حضرت ابراهیم را مرور می کند و دور تا دور بوستان حضرت ابراهیم قرار دارد، با زندگی این پیامبر بیشتر آشنا شوید.

فانوس دریایی

فانوس دریایی، یکی از معروف ترین و زیباترین نمادهای بوستان آب و آتش است؛ سازه سفید بلندی که حال و هوای دریا و دریانوردی را به میان فضای سبز پارک آب و آتش آورده است.

پل طبیعت

و اما پل طبیعت که یکی از نمادهای اصلی پایتخت است و گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. این پل با طول ۲۷۰ متر، بوستان بنادر و بوستان طالقانی را به هم می رساند و حد فاصل دو سوی بزرگراه مدرس را پوشش می دهد. پلی سه طبقه که در هر طبقه آن می توان پیاده روی کرد و از منظره فوق العاده شهر تهران لذت برد. این پل با داشتن رستوران ها، کافه ها، نیمکت های چوبی، نورپردازی های چشم نواز و فضای سبزی که نمای پل را دیدنی تر کرده اند، محل خوبی برای یک گشت و گذار متفاوت در پایتخت محسوب می شود.

جاذبه‌های جالب پارک آب و آتش

دریاچه مصنوعی خزر و فضای اطراف آن

یکی از متفاوت ترین جذابیت های بوستان آب و آتش، دریاچه های مصنوعی خزر است. این دریاچه ها سه بخش دارند و در کنار هم تصویری کوچک از دریای کاسپین را تشکیل می دهند. از امکانات اطراف این دریاچه ها می توان به آلاچیق، بوفه و دکه غذاخوری اشاره کرد.

میدان مشاهیر

در انتهای بوستان آب و آتش و در مقابل ورودی این پارک از بلوار آفریقا، میدانی مستطیل شکل قرار دارد که به نام میدان مشاهیر شناخته می شود. در ابتدای این میدان دروازه ای به چشم می خورد که با سبک معماری اصیل ایرانی ساخته شده و دور تا دور آن نیز با تعدادی از مجسمه های مشاهیر ایرانی تزئین شده است. این فضای باز مکان مناسبی برای اسکیت سواری و برگزاری مسابقات رباتیک نیز به حساب می آید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید