سخنگوی وزارت امور خارجه چین به اظهارات رییس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن در حال بررسی لغو تحریم‌ها علیه مقامات چینی واکنش نشاه داد.

استقبال پکن از اظهارات جو بایدن درباره لغو تحریم‌ها علیه چین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات جو بایدن رییس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن در حال بررسی لغو تحریم‌ها علیه مقامات چینی است، گفت: آمریکا باید فورا این تحریم‌ها را لغو و اقدام‌های مشخصی را برای ایجاد شرایط مساعد برای گفت‌وگو بین دو کشور انجام دهد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، در نشستی خبری با بیان این مطلب افزود: ایالات متحده از یک طرف خواستار برقراری روابط است، اما از سوی دیگر، چین را با هر وسیله ممکن سرکوب و مهار می‌کند.

وی افزود: این تحریم‌ها را آمریکا علیه مقامات، نهادها و شرکت‌های چینی اعمال می‌کند. معنای این رفتار چیست؟ ایالات متحده باید فورا تحریم‌ها علیه چین را لغو و موانع همکاری را برطرف کند و شرایط مساعدی را برای گفت‌وگو برقرار سازد.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز گذشته در حاشیه نشست سران گروه هفت در هیروشیمای ژاپن گفته بود که روابط کشورش با چین باید بهبود یابد. رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در سخنانی افزود: روابط واشنگتن و پکن باید به زودی بهبود یابد و روابط گرم بین دو کشور از سرگرفته شود.

بایدن اظهار داشت: روابط دو کشور در فاصله پس از گفت‌وگوهایم با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در جزیره بالی اندونزی، رو به وخامت گذاشته است.

بلومبرگ پیشتر گزارش داده بود که دولت بایدن با ارسال درخواست ملاقات های پی در پی سعی در ترمیم روابط دیپلماتیک با چین دارد. در عین حال، آمریکا به بهانه نگرانی درباره امنیت ملی محدودیت‌هایی را اعمال کرده است که چین را از دستیابی به فناوری های ایالات متحده محروم ساخته است.

همزمان نشانه هایی مبنی بر بهبود روابط مشاهده شده است. خبرگزاری ها گزارش داده اند، چین وانگ ونتائو وزیر بازرگانی چین اواخر هفته جاری با جینا ریموندو وزیر بازرگانی و کاترین تای نماینده تجاری آمریکا دیدار خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید