شما می‌توانید برای خرید لوازم ورزشی باکیفیت از سایت های معتبری همانند سوت استور استفاده کنید تا بهترین کالا را با ضمانت اصالت کالا دریافت کنید.

رسیدن به اوج‌ با انتخاب درست کفش کوهنوردی

تا به حال با کفش نامناسب به کوهنوردی رفته اید؟ کفش کوهنوردی یکی از گران ترین تجهیزات این ورزش محسوب می‌شود. در کوهنوردی انتخاب کفش از انتخاب کوله ورزشی مناسب نیز مهمتر است. کفشی که برای کوهنوردی انتخاب می‌شود باید دارای ویژگی های خاصی باشد که بتوان تا ساعات طولانی با آن به مسیر ادامه داد و دچار آسیب از ناحیه مچ پا و انگشتان پا نشد. در این مطلب به ویژگی های مهم برای انتخاب یک کفش کوهنوردی مناسب که بتوانید با آن از کوهنوردی خود لذت ببرید، می‌پردازیم.

چه زمانی نیاز به خرید کفش کوهنوردی داریم؟

نیاز به خرید کفش کوهنوردی ممکن است در موارد زیر برای شما پیش آید:

  • شروع کوهنوردی: اگر تازه وارد دنیای کوهنوردی شده‌اید و قصد دارید به صورت منظم در این رشته فعالیت کنید، بهتر است کفش کوهنوردی مناسبی برای خود خریداری کنید. کفش‌های کوهنوردی از ویژگی‌ها و پشتیبانی‌های منحصر به فردی برخوردارند که به شما در صعود و پیمودن مسیرهای کوهستانی کمک می‌کنند.
  • تغییر فصل: اگر قصد دارید در فصول سرد و برفی کوهنوردی کنید، بهتر است کفش کوهنوردی مناسب برای شرایط آب و هوای سرد و یخی را تهیه کنید. این کفش‌ها معمولاً دارای ساختاری بسیار مقاوم برای مقابله با شرایط سخت زمستانی را دارند.
  • ارتقاء کفش قبلی: اگر قبلاً کفشی را برای کوهنوردی استفاده می‌کردید و آن کفش دیگر قابل استفاده نیست یا نیاز به تعمیر دارد، ممکن است نیاز به خرید کفش کوهنوردی جدید داشته باشید. ارتقاء به یک کفش جدید با ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های به‌روز شده به شما کمک می‌کند تا در صعود بهترین عملکرد را داشته باشید.
  • تنوع فعالیت‌ها: اگر قصد دارید به صورت تخصصی در زمینه‌های مختلف کوهنوردی مانند کوهنوردی یخی یا کوهنوردی آلپاین فعالیت کنید، ممکن است نیاز به کفش‌های خاص و مناسب هر فعالیت داشته باشید.

نیازهایتان را در خرید کفش کوهنوردی مشخص کنید

شما در ابتدا باید هدف و نیازهای خود را مشخص کنید. این کفش را برای چه فصولی خریداری می‌کنید؟ قصد کوهنوردی تا چه ارتفاعی را دارید؟ آیا شما به کفشی کاملا حرفه ای و مختص به کوهنوردی نیاز دارید یا صرفا برای طبیعت گردی قصد خرید کفش را دارید؟ پس از جواب دادن به این سوالات شما می‌توانید با در نظر گرفتن ویژگی هایی که در ادامه خواهیم گفت بهترین خرید را داشته باشید.

ویژگی های کفش کوهنوردی مناسب

یک کفش کوهنوردی باید از کفش معمولی محکم تر باشد؛ کفش مخصوص کوهنوردی از لاستیک چسبنده و نرم تشکیل شده اند و باید به خوبی از پای شما مراقبت کنند. در ادامه به ویژگی هایی که در هنگام خرید کفش کوهنوردی باید به آن ها توجه کنید می‌پردازیم:

رسیدن به اوج‌ با انتخاب درست کفش کوهنوردی

ضدآب بودن

یک کوهنورد ممکن است در آب و هوای متفاوت قصد کوهنوردی داشته باشد، پس بسیار مهم است که داخل کفش کوهنوردی آب وارد نشود و لایه ضخیمی داشته باشد.

وزن متناسب

اگر شما قصد کوهنوردی دارید طبیعتا ساعات زیادی کفش کوهنوردی را قرار است به پا داشته باشید، پس باید وزن کفش شما زیاد نباشد تا باعث ایجاد وزن اضافه نشده باشد و به مچ پا آسیبی وارد نکند. وزن صحیح برای کفش کوهنوردی حدود 600 گرم است.

قابلیت حفظ دما و تهویه

اگر کفش را برای هر 4 فصل تهیه می‌کنید بسیار اهمیت دارد که کفش کوهنوردی تهویه خوبی داشته باشد تا پا خنک بماند و تعریق شدید نداشته باشد. اگر کفش را برای زمستان تهیه می‌کنید باید کفش مدنظر دارای لایه هایی باشد که گرما را در خود حفظ کنند و پای شما را گرم نگه دارند.

ساختار داخلی کفش

  • زیره کفش کوهنوردی مدنظر را به خوبی بررسی کنید که نرم باشد و دارای مقدار عاج مناسبی باشد.
  • جنس رویه کفش کوهنوردی باید مستحکم باشد و به راحتی پوست پوست نشود.
  • لایه میانی کفش بسیار مهم است زیرا باعث ایجاد حس راحتی در پا می‌شود.

رسیدن به اوج‌ با انتخاب درست کفش کوهنوردی

انواع کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی انواع مختلفی دارد که به بررسی انواع آن می پردازیم:

کفش کوهپیمایی

یکی از انواع کفش های کوهنوردی کفش کوهپیمایی است. این کفش برای مسیرهای هموار و خشک استفاده می‌شود، این کفش ها سبک و بدون ساق هستند.

کفش کوهنوردی

این کفش‌ها از کفش کوهپیمایی حرفه ای تر هستند و وزن بیشتری نیز دارند. این کفش ها باید ساق پا را بگیرند و ضدآب باشند.

کفش کوهنوردی سنگین

این کفش از دو مدل قبلی حرفه ای تر است و برای اشخاصی مناسب است که قصد صعود تا 5000 متر را دارند. نکته مهم این است که این کفش ها برای مناطق برفی و یخ زده مناسب هستند و در فصول گرم نباید استفاده شوند.

کفش هیمالیانوردی

این کفش برای صعود بالای 5000 متر مناسب است. کفش هیمالیانوردی از سه مدل قبلی سنگین تر است و برای صعود به قله های بسیار مرتفع مناسب است. این کفش دوخت محکم تری دارد و لایه های بیشتری در آن کار شده است که از نفوذ سرما به پا جلوگیری شود. برای فعالیت در این رشته سعی کنید تمامی وسیله های لازم را مانند کوله کوهنوردی،گرمکن شلوار و کاپشن را از بهترین کیفیت موجود در بازار تهیه کنید.

کفش سنگ نوردی

در مسیرهای کوهستانی کفش شما باید تحمل برخورد با سنگ را دارا باشد و بتواند به همه ی جهات حرکت کند. بیشترین استحکام را در کفش سنگ نوردی بخش جلویی این کفش دارد زیرا بیشترین فشار نیز به این بخش وارد می‌شود.

نکات خرید کفش کوهنوردی

هنگام خرید و انتخاب کفش کوهنوردی، می‌توانید توجه به موارد زیر را داشته باشید:

  • اندازه مناسب پا: انتخاب اندازه صحیح کفش بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که کفش به طور کامل به پاهایتان اندازه است و همچنین فضای کافی برای حرکت انگشتان پا را دارد.
  • آزمایش قبل از خرید: پیش از خرید، بهتر است کفش را آزمایش کرده و در آن راه بروید. احساس راحتی، جنس مناسب و عدم ایجاد فشار در نقاط مختلف پا را بررسی کنید.
  • خرید از یک فروشگاه معتبر که از اصالت کالا اطمینان داشته باشید و کالای باکیفیتی را دریافت کنید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی انواع کفش های کوهنوردی و ویژگی هایشان پرداخته شد. باید بدانید که در هر زمینه ای اگر بصورت حرفه ای فعالیت می‌کنید باید از باکیفیت ترین لوازم استفاده کنید تا کمترین آسیب را ببینید. شما می‌توانید برای خرید لوازم ورزشی باکیفیت از سایت های معتبری همانند سوت استور استفاده کنید تا بهترین کالا را با ضمانت اصالت کالا دریافت کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید