پیمان جبلی در مصاحبه با روزنامه جام جم اظهار کرد:  شکر خدا در جمهوری اسلامی آزادی بیان وجود دارد و هرکسی می‌تواند درباره هر چیزی که می‌خواهد هرطوری فکر کند و آن را بیان کند.

در جمهوری اسلامی آزادی بیان وجود دارد/در ماجرای مهسا امینی مدیریت بحران چند روز اول از دست نظام خارج شد
به گزارش سلام نو به نقل از اعتماد، روزنامه جام جم در شماره امروز خود با پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما مصاحبه دارد.

بخش‌های مهم این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

  • شکر خدا در جمهوری اسلامی آزادی بیان وجود دارد و هرکسی می‌تواند درباره هر چیزی که می‌خواهد هرطوری فکر کند و آن را بیان کند.
  • خود را موظف می‌دانیم که جریان‌های فکری منحرف و وابسته‌ای که در طول دهه‌ها و سال‌ها در برخی از لایه‌های محتوایی رسانه‌ملی و بقیه دستگاه‌های فرهنگی ریشه دوانده ‌است را قطع کنیم. اقدام اساسی، جلوگیری از نفوذ فکری و محتوایی خزنده‌ای است که در طول سال‌ها در بدنه فکری برخی فعالان حوزه تولید محتوای رادیو و تلویزیون شکل گرفته و رخنه کرده است. تلاش ما این است که این نفوذ را از بین ببریم.
  • در ماجرای فتنه پاییز، نخستین و ضروری‌ترین اتفاق اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق از ماجرا بود تا جلوی اتهام دروغین کشته شدن خانم مهسا امینی براثر ضرب و شتم گرفته شود و لازم بود تصاویر دوربین‌های مداربسته مرکزی که ایشان به آنجا رفته بود بلافاصله در اختیار رسانه‌ملی قرار گیرد. به‌رغم پیگیری‌های بسیار جدی که در تمام سطوح سازمان با دوستان فراجا به‌عمل آوردیم، موفق نشدیم در روزهای اول آن تصویر را به‌دست بیاوریم و چند روز طول کشید. به‌نظر می‌رسد اقدام اولیه و در لحظه، نقش موثری در به‌دست گرفتن جریان رسانه‌ای داشت و متاسفانه مدیریت بحران چند روز اول از دست نظام خارج شد.
  • اگر چهره‌، فرد یا برندی به واسطه فرصتی که رسانه‌ملی در اختیار او قرار داده تبدیل به چهره محبوب شد باید این امانت را به‌جای خود استفاده کند. طبیعتا رسانه‌ملی از هنرمندان و چهره‌هایی که خود را متعهد و وفادار به این امانت فرهنگی می‌دانند حمایت کرده و فرصت‌های بیشتری را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
  • ما در رسانه‌ملی امانتدار فرهنگ جامعه، سلامت فرهنگی جامعه، آرمان‌ها، ارزش‌ها و مقدسات مردم هستیم و طبیعتا آن را امانت سنگینی بر دوش خود می‌دانیم و موظف به صیانت از آن هستیم و اگر افراد و چهره‌هایی هستند که نمی‌خواهند از این فرصت و امانت برای خدمت به فرهنگ جامعه، مردم و آرمان‌ها و هنجارهای فرهنگی کشور استفاده کنند، انتخاب با خودشان است و صاحب‌اختیار هستند.

کد خبرنگار: ۲۸
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید