سکه امامی با ۳۱۴ هزار تومان افزایش به ۳۰ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان رسید وهر گرم طلا با قیمت دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد

صعود دوباره قیمت طلا و سکه در بازار / سکه ۳۱۴ هزار تومان گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه امروز با افزایش همراه شد. این روند صعودی متاثر از افزایش قیمت دلار و برگشت قیمت انس جهانی طلا از محدوده ۱۹۵۷ دلاری رخ داد.

روز گذشته قیمت انس‌جهانی طلا کاهش چشمگیری داشت و این احتمال می‌رفت که امروز با بازگشایی بازارهای داخلی قیمت طلا و سکه کاهش قابل توجهی داشته باشد. اما شب گذشته روند کاهشی قیمت طلای جهانی کمی تعدیل شد و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۷۷ دلار معامله می‌شود.

معامله‌گران بازار طلا و سکه پیش‌فروش خودرو را در هفته گذشته عامل اصلی روند کاهشی قیمت در بازارهای مالی می‌دانند. آنها معتقدند با پایان یافتن مهلت پیش‌فروش خودرو کسانی که در این بازار اقبالی نداشته‌اند برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا، سکه و دلار اقدام می‌کنند.

طلاهای خرد راهی بازار شد

بررسی‌های خبرنگار تجارت‌نیوز نشان می‌دهد، در هفته گذشته در سراسر کشور مردم برای تامین ۱۰۰ میلیون تومان مبلغ سپرده‌گذاری خودرو در حساب وکالتی، فروشنده بودند. به این ترتیب طلاهای خرد روانه بازار شد و به دلیل روزهای پایانی ماه خریدار نیز در بازار نبود.

به اعتقاد جواد فلاحیان کارشناس اقتصادی روند کاهشی قیمت طلا و سکه متاثر از الگوی تخریب یک بازار و جهش بازار دیگر است. وی در این باره به تجارت‌نیوز گفت: «روند قیمت در بازارهای مالی ناشی از اخبار مساعد سیاسی، انجام توافقات با کشورهای مجاور و برخی تهدیدها و بخشنامه‌های دستوری در نوسان کاهشی محدودی قرار گرفت. باید توجه داشت این کاهش قیمت‌ها به واقع کاهش نیست و باعث افت هیجانات اولیه در بازار شده است.»

سد سیاست‌گذار شکست؟

وی با اشاره به اینکه اگر سد سیاست‌گذار نباشد دلار و متعاقب آن طلا و سکه به راحتی می‌تواند در کانال‌های بالاتر قیمتی قرار بگیرد، افزود: «در هفته‌ گذشته علاوه بر بگیر و ببندهای دولتی موضوع پیش‌فروش خودرو نیز جریان‌های نقدینگی را به سمت بازار مطمئن‌تر هدایت کرد. این در حالی است که مردم به طور طبیعی در برابر کاهش ارزش پول ملی از افت ارزش دارایی‌هایشان محافظت می‌کنند.»

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر تاثیر موضوعات کلان اقتصادی بر قیمت طلا و سکه گفت: «تاثیر نقدینگی و افزایش پایه پولی را نمی‌توان انکار کرد و هر اقدامی از سوی سیاستگذار برای مهار قیمت‌ها کوتاه‌مدت، مقطعی و ناچیز است و قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند.»

سکه بهار و ربع‌ سکه به کانال بالاتر برگشتند

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند تقویت انتظارات برای رشد اونس طلا موجب شده است که فشار فروش در بازار سکه امامی محدودتر شود و فلز گران‌بهای داخلی در برابر افت قیمت به زیر ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مقاومت کند. همچنین این عده می‌گویند با پایان ثبت‌نام خودرو در روز جمعه بخشی از نقدینگی با بازار طلا و سکه سرازیر شده و باعث شده طلا نفس بکشد.

امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ سکه امامی ۳۱۴ هزار تومان افزایش قیمت داشت. این قطعه با رقم ۳۰ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با افزایش ۱۹۹ هزار تومانی به کانال بالاتر برگشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه امروز تنها قطعه‌ای بود که ۱۵۰ هزار تومان کاهش داشت. در لحظه نگارش این گزارش این قطعه به قیمت ۱۷ میلیون رسید. ربع‌ سکه نیز با رشد ۲۵۰ هزار تومانی قیمت به کانال ۱۱ میلیون تومانی برگشت و در کف این کانال معامله می‌شود.

امروز سکه گرمی کمترین مقدار افزایش قیمت را در قطعات سکه داشت. این قطعه با رشد ۳۰ تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد.

صعود دوباره طلا به کانال ۱۱ میلیونی

قیمت طلا امروز افزایش قابل توجهی دارد. امروز هر مثقال طلا در کانال ۱۱ میلیون تومانی معامله شد و ۲۱۸ هزار تومان رشد قیمت داشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۶ هزار تومان معامله می‌شود. هر گرم طلا نیز ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۵۱۴ هزار تومان معامله شد.

در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه نامتوازن بود. سکه امامی و ربع سکه، افزایش قیمت حباب را داشتند و سایر قطعات سکه کاهش حباب را تجربه کردند. بیشترین مقدار کاهش حباب مربوط به نیم‌سکه با نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان افت حباب بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید