وزیر کشور گفت: برای رفع این ابهامات موجود باید با طالبان به تفاهم برسیم و هماهنگی‌های لازم بین وزارت خارجه ایران و طالبان صورت گیرد.

واکنش وزیر کشور به مسئله حق آبه هیرمند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، احمد وحیدی، دیروز جمعه. ۲۹  اردیبهشت‌ماه  در دومین روز سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران، به اهمیت تکمیل قطار سریع‌السیر اصفهان - قم -تهران، اشاره و اظهار کرد: این طرح به منابع مالی زیادی نیاز دارد که بخشی از آن تأمین شده و مابقی نیز باید در شورای اقتصاد مصوب شود.

وی افزود: این پروژه در دستور کار است و امیدواریم با در دستور کار قرار گرفتن منابع تکمیلی،  اجرای آن با سرعت پیش رفته و تا چندسال آینده شاهد تحقق این پروژه مهم در کشور باشیم.

وحیدی با بیان اینکه براساس قانون شهرداری‌ها باید عوارض آلایندگی را صرف بهسازی شهر کنند، گفت: براساس گزارش مسئولان استان اصفهان این عوارض در دو سال اخیر تأمین نشده است. تشخیص نقاط آلاینده و میزان تأثیر آن توسط محیط زیست باید به دقت انجام شده و سازمان امور مالیاتی این عوارض را دریافت و به شهرداری‌ها پرداخت کند، لذا در این زمینه منتظر اقدام سازمان محیط زیست هستیم و سازمان امور مالیاتی نیز بر پرداخت آن توجه داشته باشد.

وزیر کشور افزود: پیگیری حل مشکلات شهرستان‌ها، وظیفه اصلی ماست و استاندار اصفهان نیز موضوعات شهرستان‌ها را از نزدیک دیده و رفع مسائل را در دستور کار خود دارند. برخی از شهرستان‌های استان اصفهان عقب‌ماندگی‌های تاریخی و محرومیت‌هایی در مسائل زیرساختی و حمل ونقل دارند که این مسائل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آب و تنش آبی، مشکل اصلی استان اصفهان است‌، بیان کرد: تاکنون تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شده و امیدواریم منابع در حد مقتضی تأمین و پروژه‌ها و تصمیمات به نتیجه برسد.

وحیدی با بیان اینکه حق‌آبه ایران (در تالاب هامون) یک حق تاریخی است، تصریح کرد: حاکمان افعانستان و طالبان نیز بارها به وجود حق‌آبه برای ایران اقرار کرده‌ و گفته‌اند در صورت وجود آب، حق‌آبه ایران رها سازی می‌شود، طالبان امروز می‌گوید آبی نیست، در حالیکه برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آب پشت سد مربوطه (سد کمال خان و بند کجکی) وجود دارد و برای رفع این ابهام  باید به یک تفاهم با طالبان برسیم و در هماهنگی با وزارت خارجه و طالبان، مسئولان ذیربط از وضعیت آب پشت سد دیدن کنند. با توجه به تنگنای مردم شرق کشور به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان از کمبود آب، حتما باید سوء‌تفاهم‌ها در این زمینه حل شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید