اگر صاحب کسب‌وکار هستید و قصد مهاجرت دارید، یکی از گزینه‌های پیش‌روی شما اخذ ویزای سرمایه گذاری کاناداست. با این روش باید مبلغی را صرف راه‌اندازی کسب‌وکار، شروع استارت‌آپ، ثبت یا خرید شرکت کنید تا ویزا و اقامت موقت این کشور را به‌دست بیاورید. این روش می‌تواند شروع یک زندگی رویایی در یکی از بهترین کشورهای دنیا را برای شما رقم بزند.

ویزای سرمایه گذاری کانادا و شروع زندگی رویایی؛ همین امسال

آیا اخذ ویزا ویزای کانادا ازطریق سرمایه‌گذاری ممکن است؟

درحال حاضر ویزایی به‌نام ویزای سرمایه‌گذاری کانادا وجود ندارد؛ یعنی شما نمی‌توانید مبلغی را برای مواردی مثل خرید املاک، مستغلات، سهام و... سرمایه‌گذاری کنید و از این طریق ویزای کانادا را به‌دست بیاورید. اما برخی برنامه‌های تجاری اخذ ویزا وجود دارند که نیازمند سرمایه‌گذاری هستند. اصطلاحا به اخذ ویزا از این طریق می‌گویند: ویزای سرمایه گذاری کانادا. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در کانادا وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ویزای استارت‌آپ کانادا
  • ویزای کارآفرینی کانادا
  • ثبت شرکت در کانادا
  • خرید بیزینس در کانادا
  • ویزای خوداشتغالی کانادا
  • برنامه سرمایه‌گذاری استانی

برنامه سرمایه‌گذاری استانی برای اخذ ویزا در تمامی استان‌های کانادا اعتبار ندارد و محدود به استان‌های خاصی است. ازطرفی شرایط سرمایه‌گذاری در هریک از این استان‌ها باهم فرق می‌کند؛ هرچند که این برنامه‌ها موارد مشترکی هم دارند. در ادامه شرایط استان‌ها را توضیح می‌دهیم:

  • بریتیش کلمبیا (British Columbia)

حداقل سرمایه موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در استان بریتیش کلمبیا ۶۰۰ هزار دلار کاناداست. ازطرفی باید مدرک زبان CLB ۵ داشته باشید؛ حداقل یک شغل برای شهروند بومی یا مقیم کانادا ایجاد کنید و ۳ سال نیز سابقه مدیریت یا ۴ سال سابقه مالکیت کسب‌وکار در ۱۰ سال گذشته در کارنامه شما باشد.

  • اونتاریو (Ontario)

شرایط مبلغ سرمایه‌گذاری و مدرک زبان در این استان مانند استان بریتیش کلمبیاست؛ اما از دیگر شرایط سرمایه‌گذاری در استان اونتاریو می‌توان به ۲ سال سابقه مدیریت یا مالکیت کسب‌وکار در ۵ سال گذشته اشاره کرد. درضمن باید بین ۲۵ الی ۶۴ سال سن داشته باشید.

  • ساسکاچوان (Saskatchewan)

شرط مدرک زبان در ساسکاچوان به دو روش قبلی شباهت دارد، اما حداقل سرمایه موردنیاز ۵۰۰ هزار دلار است. درضمن شرط محدودیت سنی بین ۲۱ الی ۵۵ سال بوده و ازطرفی باید یک‌سوم کسب‌وکار راه‌اندازی شده متعلق به شما باشد و ۳ سال سابقه مدیریت در ۱۰ سال گذشته داشته باشید.

  • کبک (Quebec)

درست است که برای سرمایه‌گذاری در کبک به مدرک زبان نیازی نیست و محدودیت سنی هم وجود ندارد؛ اما حداقل سرمایه لازم ۲ میلیون دلار است. درضمن باید حداقل ۲ سال سابقه مدیریت در ۵ سال گذشته داشته باشید.

  • آلبرتا (Alberta)

شما با قبولی در مصاحبه، داشتن مهارت کشاورزی همراه با مدرک و داشتن حداقل ۵۰۰ هزار دلار کانادا می‌توانید در استان آلبرتا سرمایه‌گذاری کنید.

  • پرنس ادوارد (Prince Edward)

یکی از شروط مهم سرمایه‌گذاری در جزیره پرنس ادوارد این است که در دو سال اخیر حداقل یک بار از آن دیدن کرده باشید. سابقه مدیریت لازم است، اما محدودیت تعداد سال ندارد. شما باید CLB ۴ و ۶۰۰ هزار دلار سرمایه داشته باشید.

  • نیوبرانزویک (New Brunswick)

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا در استان نیوبرانزویک بسیار آسان‌تر است. تنها به ۱۰۰ هزار دلار نیاز دارید و مدرک تحصیلی شما هم حداقل باید فوق‌دیپلم باشد. البته به CLB۵ هم احتیاج دارید و در ۵ سال گذشته باید حداقل ۳ سال سابقه مدیریت داشته باشید.

  • نوااسکوشیا (Nova Scotia)

محدودیت سنی در این استان برای سرمایه‌گذاری، حداقل ۲۱ سال است. در ۵ سال گذشته باید سابقه ۳ سال مدیریت و مالکیت یک‌سوم کسب‌وکار را داشته باشید یااینکه در ۱۰ سال گذشته حداقل ۵ سال مدیریت کرده باشید. به CLB۵ و ۵۰۰ هزار دلار کانادا هم نیاز دارید.

ویزای سرمایه گذاری کانادا و شروع زندگی رویایی؛ همین امسال

آیا اخذ اقامت کانادا ازطریق سرمایه‌گذاری ممکن است؟

اقامت در کانادا به دو صورت به مهاجران داده می‌شود؛ یکی اقامت موقت و دیگری اقامت دائم (Permanent Resident) یا همان PR. اقامت موقت درصورتی به‌دست می‌آید که فرد بتواند یک پیشنهاد شغلی معتبر و تاییدشده (Job Offer) از کارفرمای کانادایی دریافت کند و ازطریق آن اجازه کار یا همان Work Permit بگیرد. اقامت دائم یعنی وقتی که فرد می‌تواند به‌طور دائمی در کانادا زندگی کند و حقوق شهروندی داشته باشد؛ به‌جز رای دادن و داشتن پاسپورت کانادایی. روش سرمایه‌گذاری جزو مهم‌ترین روش‌های مهاجرت تاجران و کارآفرینان به کاناداست. ازطریق سرمایه‌گذاری در کانادا می‌توان به اقامت موقت رسید. ازطرفی برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری مستقیما به اقامت دائم منجر نمی‌شوند و باید مراحلی را طی کرد.

در روش‌های سرمایه‌گذاری استانی، ساخت استارت‌آپ، کارآفرینی و خوداشتغالی می‌توانید درصورت پذیرش به اقامت دائم کانادا برسید.

اما در روش ثبت شرکت در کانادا به‌شرطی اقامت دائم می‌گیرید که اقدام به کارآفرینی کنید.

درضمن اگر قصد خرید بیزینس در کانادا را دارید، باید یک سال از راه‌اندازی کسب‌وکارتان بگذرد تا بتوانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

سرمایه‌گذاری در کانادا مزایای زیادی دارد؛ مثل مالیات بسیار کم، کم بودن فساد اداری و اقتصادی، ثبات اقتصادی و دسترسی به نیروی کار متخصص و حرفه‌ای. شما از این طریق می‌توانید ابتدا ویزای کانادا و اقامت موقت و تحت شرایطی اقامت دائم را هم به‌دست بیاورید. اما بهتر است قبل از هرچیز خوب فکر کنید. باید مطمئن شوید که شرایط چنین ریسکی را دارید یا خیر.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید