مشاوره تجربی یک امر ضروری است، زیرا رشته تجربی یکی از پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور محسوب می‌شود و همین موضوع شرایط را برای قبولی سخت‌ می‌کند. از طرفی کنکور در سال‌های اخیر دچار تغییر و تحولات گوناگونی شده است و دیگر نمی‌توان با روش‌های قبل پیش رفت.

در مشاوره کنکور تجربی به چه مواردی باید توجه شود؟

از همین رو باید بهترین مشاور کنکور تجربی را انتخاب کرد تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه همراه ما باشید تا متوجه شوید که در جلسات مشاوره کنکور تجربی چه موضوعاتی موردبررسی قرار می‌گیرند.

ضرورت داشتن یک مشاور

سوالی که شاید برای ۹۰% داوطلبان کنکور پیش آید، این است که آیا برای موفقیت حتما باید از یک مشاور کنکور کمک گرفت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سال کنکور بسیار سخت و پرفشار است و طی کردن این مسیر بدون کمک همه چیز را سخت‌تر می‌کند. برنامه‌ریزی برای مطالعه دروس، مدیریت زمان، مدیریت استرس و ... همگی از جمله مسائلی هستند که در سال کنکور با آن‌ها مواجه می‌شوید و اگر نتوانید عملکرد مناسبی دربرابر آن‌ها داشته باشید شکست خواهید خورد.

حال اگر شما بتوانید بهترین مشاور کنکور تجربی را انتخاب کنید، حرکت در این مسیر برای شما راحت‌تر خواهد شد؛ چراکه مشاور این مسیر و تمام چالش‌های آن را پشت سر گذاشته و توانسته با موفقیت از آن‌ها عبور کند. پس اگر به‌دنبال اطلاعات از متدهای تست‌زنی، روش‌های مدیریت روحیه، رفع نقطه ضعف‌ها، افزایش درصد و تراز و ... هستید، توصیه می‌شود حتما با یک مشاور کنکور همراه شوید تا در نهایت به هدفی که در سر دارید برسید.

مواردی که یک مشاور کنکور باید به آن‌ها اشاره کند

مهارت راهنما در جلسات مشاوره تجربی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا کوچک‌ترین خطایی که در این زمینه صورت گیرد می‌تواند سرنوشت داوطلب را تغییر دهد. از همین رو در ادامه به مهم‌ترین وظایف و موضوعاتی که مشاور باید به آن‌ها اشاره کند می‌پردازیم تا با آن‌ها آشنا شوید:

در مشاوره کنکور تجربی به چه مواردی باید توجه شود؟

شناسایی نقاط ضعف

اولین کاری که باید در اولین جلسات مشاوره کنکور تجربی انجام شود، شناسایی نقاط ضعف دانش‌آموز است. دقت داشته باشید که در سال کنکور هیچی از زمان مهم‌تر نیست، پس مشاور باید در مدت‌زمانی کوتاه تمام شرایط دانش‌آموز را بسنجد و متوجه شود که داوطلب در چه مواردی مشکل دارد. سپس باید با توجه به نقاط ضعفی که وجود دارد، راه‌حلی را ارائه دهد.

معرفی بهترین منابع

مورد بعدی که مشاور باید به آن اشاره کند، منابع کمک‌درسی است. همان‌طورکه می‌دانید امروزه تعداد انتشاراتی که کتب کمک‌درسی کنکور طراحی می‌کنند بسیار زیاد شده و همین موضوع انتخاب یک کتاب را سخت می‌کند. از طرفی نمی‌توان منابع مختلف تهیه کرد، زیرا این کار تنها باعث هدر رفتن زمان می‌شود.

حال کاری که مشاور باید انجام دهد، این است که از هرانتشارات کتاب‌های باکیفیت را شناسایی کند و آن‌ها را به داوطلبان با توجه به سطحی که دارند معرفی کند. برای مثال برخی منابع درسنامه بهتری دارند و برخی دیگر تست‌های بهتر. حال با توجه به شناختی که در جلسه مشاوره تجربی به‌وجود می‌آید، مشاور بهترین کتاب را به هر داوطلب پیشنهاد خواهد داد.

اعلام بودجه بندی کنکور

برخی از داوطلب‌ها که از اول سال قوی شروع نکرده‌اند، وسط سال می‌خواهند با زرنگی شرایط را کنترل کنند. این افراد در جلسات مشاوره کنکور تجربی به‌دنبال این هستند که بدانند هر مبحث چه تعداد تست دارد تا بتوانند مباحثی که کمتر تست دارند را حذف کنند و تمرکز خود را روی مباحثی که تست بیشتر دارند قرار دهند.

اگر به‌دنبال موفقیت هستید، باید در طول سال تحصیلی تمام دروس را مطالعه کنید و به حذف هیچ مبحثی فکر نکنید.

باید گفت که مبحث‌های تست‌خیز معمولا یا سخت هستند یا پیش‌نیازهای زیادی دارند، بنابراین نمی‌توان مطمئن بود که داوطلب می‌تواند به تمام سوالات پاسخ دهد یا نه! از همین رو توصیه می‌شود با یک برنامه‌ریزی مناسب و دقیق تمام مطالب را مطالعه کنید تا مشکلی پیش نیاید.

پیگیری مرتب

جلسات مشاوره کنکور تجربی باید در زمان‌های مشخص برگزار شوند، زیرا فعالیت و عملکرد دانش‌آموز باید به‌طور مرتب پیگیری شود. دقت داشته باشید که پیگیری مرتب در نهایت منجر به ایجاد انگیزه در دانش‌آموز می‌شود و اگر داوطلب متوجه شود که پشتیبانی ندارد، ممکن است سرد شود و دروس را طبق برنامه مطالعه نکند.

بررسی ضرایب کنکور

همان‌طورکه می‌دانید، در کنکورهای اخیر دیگر بحث زیرگروه مربوط نیست؛ اما با این حال برخی درس‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و در برنامه مطالعاتی باید به آن‌ها توجه بیشتری شود. برای مثال در رشته تجربی درس زیست بیشترین ضریب و اهمیت را دارد و می‌تواند سرنوشت داوطلبان را تغییر دهد. از همین رو لازم است که در برنامه‌ی مطالعاتی به آن توجه بیشتری داشته باشید.

آموزش تکنیک‌های مختلف

در جلسات مشاوره تجربی باید به آموزش تکنیک‌های مختلف نیز پرداخته شود. از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که بهترین مشاور کنکور باید بدانید، می‌توان به تکنیک تست‌زنی، تکنیک کنترل استرس، تکنیک مدیریت زمان و تکنیک هدف‌گذاری برای آزمون‌ها اشاره کرد. حال اگر شما مشاور باتجربه و کاربلدی را برای این کار انتخاب کنید، می‌توانید از تجربیات وی استفاده کنید و به موفقیت برسید.

در مشاوره کنکور تجربی به چه مواردی باید توجه شود؟

هزینه مشاوره کنکور تجربی

شاید بسیاری از افراد به دلیل هزینه مشاوره تجربی از انتخاب یک مشاور صرف‌نظر کنند، اما باید گفت که اگر شما در رشته موردنظر خود با یک رتبه خوب قبول شوید، مسلما هزینه‌ی پرداخت‌شده جبران خواهد شد. در رابطه با هزینه مشاوره کنکور تجربی نیز باید گفت این موضوع به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ برای مثال برخی مشاوره‌ها به‌صورت حضوری و برخی دیگر به‌صورت آنلاین هستند.

البته فاکتورهایی چون تعداد دفعات پیگیری مشاور در هفته، خدماتی که ارائه می‌دهد و ... نیز می‌توانند در تعیین هزینه نقش داشته باشند. باید گفت که برخی مشاوران برای خدمات خود هزینه نامتعارفی را درنظر می‌گیرند و بسیاری از دانش‌آموزان فکر می‌کنند که در جلسات مشاوره تجربی آن شخص نکات عجیبی مطرح می‌شود، اما باید گفت این چنین نیست و هزینه بهترین مشاور کنکور تجربی کاملا متعارف و براساس اصول است.

جمع‌بندی

در این مقاله در رابطه با اهمیت مشاوره تجربی که یک رشته با تقاضای بالا است صحبت کردیم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید بهترین مشاور کنکور تجربی را انتخاب کنید. پس اگر به‌دنبال یک مشاور خوب و شرکت در جلسات مشاوره کنکور تجربی هستید، حتما انتخاب خود را با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت انجام دهید تا از انتخاب خود پشیمان نشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره کنکور تجربی میتوانید به وب سایت ما در اینجا مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید