۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
کد خبر: 55436893

ماسوله از زیباترین و تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شمال ایران است، همراه باشید و درباره جاده‌های بی‌نظیر ماسوله بدانید.

جاده‌های بی‌نظیر ماسوله

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از جاذبه‌های دیدنی استان گیلان روستا پلکانی ماسوله است. ماسوله در گیلان که به عنوان یک روستا تاریخی شناخته می‌شود به دلیل معماری پلکانی خانه‌ها معروف‌ترین روستا پلکانی کشور است که علاوه‌بر تاریخ غنی و معماری متفاوتی که دارد دارای طبیعت فوق‌العاده‌ای است که هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند.

ماسوله؛ جاذبه‌ای جالب و خاص

ماسوله به دلیل معماری خاص خانه‌ها شهرت جهانی دارد. شمال پشت بام خانه‌های ماسوله، حیاط خانه همسایه است و همین باعث شده تا خانه‌ها به شکل پلکانی کنار یکدیگر قرار گیرند و اهالی شهر هم با ذوق هنری که دارند ایوان‌ها و دیوارهای خانه‌ها را با گلدان‌های رنگارنگ مزین کرده‌اند. خانه‌های تاریخی ماسوله از دیگر جاذبه‌های این منطقه به‌شمار می‌روند و همین باعث شده تا گردشگران برای بازدید و عکاسی از خانه‌های ماسوله به آن سفر کنند.

شهر تاریخی ماسوله در گیلان دارای قدمتی حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سال است و به عنوان یکی از روستاهای تاریخی دنیا شناخته می‌شود.

جاده‌های بی‌نظیر ماسوله

اطراف ماسوله پوشیده از جنگل‌های سرسبز، کوهستان‌های مرتفع، آبشارها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری است که از جمله دیدنی‌های ماسوله می‌توان به بازار ماسوله، موزه مردم شناسی ماسوله، موزه تاریخ طبیعی ماسوله، موزه میراث فرهنگی، آبشار ماسوله رودخان، آبشار خرم بو، پارک جنگلی ماسوله، ییلاق للندیز، چشمه آب معدنی علی زاخونی، کاروانسراهای ماسوله، آبشار کوشم، آبشار تریشوم، آبشار لار چشمه، قله شاه معلم، ییلاق کوربار ماسوله، ییلاق آندره، بقعه و موزه عون ابن علی، امامزاده هاشم و منطقه باستانی ماسوله اشاره کرد.

ماسوله در طول سال میزبان مسافران بسیاری است که برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی این روستا و معماری آن به ماسوله سفر می‌کنند. در فصل بهار و ماه‌های فروردین و اردیبهشت هوا ماسوله بارانی و اغلب مه آلود است و در فصل پاییز و زمستان با اینکه دما هوا سرد است اما چشم‌انداز زیبا از برگه‌های رنگارنگ پاییزی و ماسوله پوشیده از برف زمان مناسبی برای سفر به ماسوله دنج و زیبا است. همچنین یکی از پرطرفدارترین فصل‌ها برای سفر به ماسوله در تابستان است که آب و هوا معتدل و مطلوبی دارد، اما به دلیل ازدحام جمعیت این زمان به شدت شلوغ است و بهتر است قبل از رفتن، هتل و اقامتگاه خود را رزرو کنید.

جاده‌های بی‌نظیر ماسوله

بی شک بهترین زمان سفر به ماسوله فصل بهار و ماه اردیبهشت است که گل‌های صورتی و شکوفه‌ها باز شده و طبیعت آن بسیار زیبا و چشم‌نواز است و بارش‌های بهاری به حداقل خود رسیده‌اند.

جاده‌های کم‌نظیر ماسوله

جاده ماسوله یکی از زیباترین جاده‌های شمالی پرپیچ و خم کشور است که با طبیعتی زیبا و سرسبز و پوشش گیاهی متراکم، سفری به‌یادماندنی برای شما رقم می‌زند. در گذر از این جاده به‌خصوص در فصول گرم سال، شیشه‌ها را پایین بکشید و از آب و هوای کوهستانی منطقه لذت ببرید. پاکیزگی و رایحه خارق‌العاده هوای جاده ماسوله، شما را در همان راه رسیدن به شهر مدهوش خواهد کرد.

برای رسیدن به شهر ماسوله، کافی است خود را به فومن برسانید و سپس از طریق یک جاده مستقیم، طی یک ساعت رانندگی و با طی کردن حدود ۳۵ کیلومتر مسافت خود را به ماسوله برسانید. اگر با ماشین شخصی سفر نمی‌کنید، می‌توانید سوار تاکسی‌ها یا مینی بوس‌های ماسوله از شهر فومن یا رشت شوید و خود را به ماسوله برسانید.

جاده‌های بی‌نظیر ماسوله

فاصله ماسوله از تهران، ۳۸۲ کیلومتر است و پیمودن آن، حدود ۵ ساعت طول می‌کشد. مسیر تهران به ماسوله از اتوبان تهران-کرج آغاز می‌شود و به اتوبان قزوین-رشت می‌رسد. نرسیده به شهر رشت و پس از عبور از پلیس راه، یک خروجی برای شهر فومن وجود دارد که باید از آن خارج شوید و پس از گذر از شهر فومن به ماسوله بروید. برای ورود به شهر ماسوله باید ورودیه پرداخت کنید و پس از پارک ماشین در پارکینگ از پلکان مقابل بالا می‌روید و در دل خانه‌های زیبای ماسوله غرق می‌شوید.

یکی دیگر از مسیرهای دسترسی به ماسوله از طریق جاده ماجلان به ماسوله از طرف استان اردبیل است. ماجلان، آخرین روستای استان اردبیل در مسیر جاده خلخال به ماسوله است. این جاده، یک مسیر قدیمی برای عبور کاروان‌های پیاده یا چهارپایان بود که بعدها با بزرگ‌تر شدن روستاهای واقع در مسیر و راه‌سازی، توسعه یافت و امکان عبور خودرو هم فراهم شد. پروژه آسفالت و ایمن‌سازی جاده ماجلان به ماسوله در حال تکمیل شدن است، اما کماکان بخش‌هایی از جاده خاکی است.

جاده‌های بی‌نظیر ماسوله

شهر ماسوله در جنوب غربی استان گیلان و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر رشت در بخش سردار جنگل فومن واقع شده است. ماسوله با شهر فومن تنها ۳۵ کیلومتر و با شهر ماکلوان، حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. این شهر از سمت شمال به شهرستان ماسال، از سمت جنوب به طارم علیا در استان زنجان، از سمت شرق به جلگه شهر فومن و از سمت غرب به شهرستان خلخال در استان اردبیل می‌رسد. فاصله مرکز ماسوله تا مرز استان زنجان حدود ۲ کیلومتر و تا محدوده استان اردبیل یعنی منطقه گیلوان، حدود ۱۰ کیلومتر است.

گیلان، شهرستان فومن، ۳۲ کیلومتری غرب شهر فومن

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید