قیمت گوشت امروز ۲۳ اردیبهشت در میادین تره‌بار اعلام شد. قیمت گوشت در روزهای اخیر روند ثابتی در بازار داشته است.

گوشت قرمز همچنان گران است/ هر کیلو گوشت ۴۰۰ هزار تومان

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، عرضه گوشت در روزهای اخیر افزایش یافته است ولی تقاضا برای خرید گوشت همچنان روند نزولی دارد و بسیاری از خانواده‌ها توان خرید گوشت را ندارند. قیمت گوشت در بسیاری از نقاط تهران ببن ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت گوشت قرمز در بیست و سوم اردیبهشت ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

راسته با استخوان گوسفندی

۳۲۰,۰۰۰
ران کامل ممتاز گوسفندی

۴۱۰,۰۰۰
کف دست گوسفندی با ماهیچه

۳۵۵,۰۰۰
ران پاک کرده گوساله

۳۷۵,۰۰۰
سر دست پاک کرده گوساله

۲۹۰,۰۰۰
گردن گوسفندی

۲۸۰,۰۰۰
قلوگاه گوساله

۱۹۵,۰۰۰
گردن گوساله

۱۹۰,۰۰۰
قلم گوساله

۱۱۵,۰۰۰
سردست گوسفندی

۳۸۰,۰۰۰
ماهیچه گوساله

۳۷۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۲۵۰.۰۰۰
نیم شقه سردست گوسفند

۳۶۵.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۳۷۰,۰۰۰
نیم شقه ران گوسفندی

۳۹۰,۰۰۰

قیمت گوشت کاهش می‌یابد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه حدود ۳ ماه بود که مجوز واردات دام از استان‌های غرب کشور به تهران داده نمی‌شد، گفت: در حال حاضر دو سه روز است که این مجوز داده شده و این موضوع می‌تواند باعث افزایش عرضه دام شود و ممکن است که روی قیمت‌ها هم تاثیر داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در مورد وضعیت عرضه و تقاضا در بازار گوشت قرمز به همشهری گفت: در حال حاضر وضعیت عرضه خوب است اما تقاضا همچنان پایین است.

ملکی در مورد دلایل گرانی گوشت گوسفندی گفت: دام به خودی خود گران نمی‌شود بلکه قیمت نهاده بالاست و هنوز هم قیمت نهاده ارزان نشده است. برای همین، وقتی قیمت دام زنده گران است قیمت گوشت هم گران می‌شود و اگر قیمت دام زنده پایین بیاید قیمت گوشت هم پایین می‌آید.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی ادامه داد: در حال حاضر قیمت دام زنده مرغوب در شهرستان‌ها هر کیلو بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ هزار تومان است و در تهران این قیمت معمولاً بیشتر است چون هزینه حمل به آن اضافه می‌شود. بر این اساس، میانگین قیمت گوسفند زنده بین ۶ میلیون تا ۷ میلیون تومان است و کمتر از آن نیست و هر چه وزن آن بیشتر شود قیمت هم بالاتر می‌رود.

قیمت گوشت در نقاط مختلف پایتخت

صحبت از افزایش میزان عرضه دام در حالی است که همچنان گوشت قرمز گران است. میانگین قیمت گوشت گوسفندی در بازار بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که قیمت‌ها در قصابی‌های بالای شهر و سوپرگوشت‌های آنلاین بسیار بیشتر است.

در حال حاضر، هر کیلو گوشت گوساله در قصابی‌های مناطق مرکزی تهران ۳۶۰ هزار تومان و هر کیلو شقه گوسفندی هم ۳۶۵ هزار تومان است. هر کیلو سردست گوسفندی ۳۶۵ هزار تومان، راسته گوسفندی ۳۸۰ هزار تومان و ران گوسفندی ۴۴۰ هزار تومان است.

وی گفت: قبل از شروع سال قیمت هر کیلو دام سبک تا حدود ۱۸۰ هزار تومان هم بالا رفت اما در حال حاضر میانگین قیمت بره ۵ ماهه ۱۵۰ هزار تومان و مابقی بره‌ها ۱۴۰ هزار تومان است و همچنان یک‌سری فضاسازی‌های روانی و افراد سوء‌استفاده‌گر به طور خودسرانه قیمت‌ها را بالا می‌برند و در حالی که می‌دانند عموم مردم توان خرید گوشت با این قیمت‌ها را ندارند به دنبال حفظ گرانی‌ها هستند.

پوریان ادامه داد: با وجود اینها، در حال حاضر شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار گوشت هستیم و با توجه به اینکه گوشت منجمد هم زیاد در بازار ریخته شده است، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید