آمریکا و انگلیس با استفاده از حق وتوی خود با صدور بیانیه مطبوعاتی در شورای امنیت درباره تحولات مربوط به تجاوز اسرائیل به مردم بی‌دفاع فلسطین مخالفت کردند.

آمریکا و انگلیس  اجازه محکومیت جنایات اسرائیل را ندادند

به گزارش سلام نو به نقل از روسیا الیوم، آمریکا و انگلیس از صدور بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلوگیری کردند. نشست پشت درهای بسته شورای امنیت برای بررسی تحولات غزه، به درخواست امارات، فرانسه و چین برگزار شد.

فرانسه و روسیه (اعضای دائم)، سوئیس، مالت، برزیل، ژاپن و امارات متحده عربی (اعضای موقت) از طرح پیشنهادی چین، فرانسه و امارات حمایت کردند، در حالی که نماینده آمریکا (عضو دائم با حق وتو) با آن مخالفت کرد.

آمریکا مدعی شد که صدور بیانیه مطبوعاتی در محکومیت رژیم اشغالگر، ممکن است به تلاش‌های دیپلماتیک به رهبری مصر در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس آسیب برساند.

در همین خصوص، «گیلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا و انگلیس مانع از صدور بیانیه شورای امنیت در محکومیت عملیات نظامی ارتش اسرائیل در نوار غزه شدند.

اردان در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه آمریکا و بریتانیا به صراحت اعلام کرده‌اند که اجازه نمی‌دهند بیانیه‌ای علیه تل آویو صادر شود، افزود: با کمک آمریکا موفق شدیم از محکومیت اسرائیل جلوگیری کنیم.

«توماس نایدز» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی هم با بیان اینکه کشورش برای آتش بس در غزه تلاش می‌کند، در توئیتر خود نوشت: نگران تداوم شلیک راکت از غزه به اسرائیل هستیم. ما از حق تل آویو برای دفاع از خود دفاع می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید