مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران درخصوص معاینات روانپزشکی قاتل عضو مجلس خبرگان رهبری و وضعیت احتمالی روان او توضیحاتی داد.

آیا قاتل عضو مجلس خبرگان رهبری بیمار روانی بود؟

به گزارش پایگاه سلام نو نقل از همشهری آنلاین، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران درخصوص قاتل آیت‌الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری که چندی پیش در بانکی در بابلسر با اسلحه گرم به شهادت رسید، اظهار کرد: معاینات و مصاحبه‌های اولیه با متهم با سرعت و در عین حال با دقت در حال انجام است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران ادامه داد: باید معاینات دقیق روانپزشکی، ارزیابی‌ها، آزمایش‌ها و آزمون‌های روانی مختلفی در این زمینه انجام شود که همه این موارد نیازمند صرف زمان کافی است و در یک زمان کوتاه اظهارنظر قطعی درباره این گونه موارد ممکن نیست.

وی تصریح کرد: در ارزیابی‌های روانی متهم، تشخیص بیماری روانی به دلیل تأثیر در تصمیمات کیفری دارای اهمیت است و دادستان در این بخش از تحقیقات قضایی می‌خواهد بداند که آیا اختلالات روانی فرد به شدتی بوده که متهم در زمان ارتکاب جرم فاقد قوه تمیز باشد و به عبارت دیگر شدت بیماری روانی به این حد بوده که او بر رفتارش آگاه نباشد و مغایرت رفتار خود با قانون را درک نکند یا خیر؟

عباسی اظهار کرد: پزشکی قانونی استان هنوز در مورد وضعیت سلامت متهم به قتل عضو مجلس خبرگان رهبری تا روز ۲۰ اردیبهشت هیچ‌گونه اظهارنظر رسمی و قطعی نکرده است.

عضو شورای قضایی استان یادآور شد: جلسه با حضور کارشناسان این اداره کل در حال انجام است و نتیجه معاینات اولیه آن در کمترین زمان ممکن اعلام خواهد شد. 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید