.کارخانه فولادسازی غدیر نی ریز پس از یک انتظار ۱۶ ساله امروز افتتاح شد. این کارخانه برای 6 تا 7 هزار نفر شغل ایجاد کرد. این کارخانه پس از رسیدن به بهره ‌برداری کامل، ظرفیت تولید یک میلیون تن فولاد در سال را دارد.

کارخانه فولادسازی غدیر نی ریز راه اندازی شد /  فولادسازی غدیر نی ریز برای ۶۰۰۰ شغل ایجاد کرد

به گزارش  سلام نو به نقل از چیلان، انتظار ١۶ ساله به سرآمد و کارخانه فولادسازی غدیر نی‌ریز با ظرفیت یک میلیون تن در سال در دوره مدیریت مهندس مصطفی‌پور در فولاد غدیر نی‌ریز راه اندازی شد.

مراسم راه اندازی کارخانه فولادسازی غدیر نی‌ریز صبح امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور سردار نجار رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع، دکتر ابن رضا مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح ، دکتر مازیار حسینی مدیرعامل گروه سرمایه ‌گذاری غدیر و جمعی از مسئولان کشوری و مدیران محلی برگزار شد.

در مراسم راه اندازی این کارخانه برای نخستین بار تست کوره قوس الکتریکی ذوب فولاد گرفته شد و این کارخانه پس از رسیدن به بهره ‌برداری کامل، ظرفیت تولید یک میلیون تن فولاد در سال را دارد.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز ظرفیت کارخانه فولاد سازی سالانه یک میلیون تن عنوان کرد و گفت: این کارخانه توانست بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

به گزارش جهان فولاد از نی ریز، مدیرعامل مجتمع فولاد نی ریز با بیان اینکه امروز با اسم رمز همدلی ایجاد و ساخته شد، تصریح کرد: این همدلی بین همکاران، سهام داران، مسئولین کشوری، مسئولین منطقه ای بود که باعث تبیین خواستن و توانستن شد.

وی با اشاره به آغاز پروژه از سال ۱۳۸۶ بیان کرد: نخستین کارخانه از این مجتمع در سال ۱۳۹۶ به بهره داری رسید اما ساخت فولاد سازی به عنوان اصلی ترین کارخانه به کندی پیش می رفت به طوری که پیشرفت آن تا مهر ۱۴۰۰ به کمتر از ۵۰ درصد رسیده بود اما توانستیم بدون تغییر در ارکان پایان سال ۱۴۰۱ ساخت کارخانه فولاد به اتمام و اکنون به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد از تجهیزاتی که از گذشته وارد سایت نشده بود با وجود مشکلات زیاد وارد کردیم.
به طوری که در سال های گذشته ۲هزار و ۵۰۰ تن نصب تجهیزات وجود داشت اما در یک سال گذشته این عدد به حدود ۹ هزار تن رسید.

وی به اشتغال زایی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفری به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کارگاه فولاد سازی اشاره کرد و گفت: مدنظر ما بود تا در حوزه ایجاد اشتغال، اشتغال پایدار را در منطقه پیش ببریم به این علت بخشی از اعتبارات پروژه گندله سازی از طریق فایناس و بخش دیگر از محل اعتبارات شرکت تامین و اسفند ماه ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد و با اجرای طرح طبقه بندی پرسنل رفع تبعیض کارکنان را انجام دادیم.

مصطفی پور در پایان خبر داد: در آتیه نزدیک خط انتقال آب از خلیج فارس را پیش خواهیم گرفت. پروژه های دیگر نیز در آستانه بهره داری هستند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید