برای تعمیر تلویزیون با بهترین قیمت و ضمانت بهتر است که ابتدا در اینترنت سرچ کنید و بعد درخواست خود را ثبت کنید. جهت اطلاع از شعب و راه‌های ارتباطی با گلدیران به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

در زمان قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون چه کنیم؟

آیا تلویزیون شما به جای تلویزیون تبدیل به یک سیستم صوتی شده است؟! یعنی صدا دارید اما تصویر ندارید یا بخشی از تصویر تیره شده است؟! چندین مورد وجود دارد که باید قبل از اینکه مجبور شوید با داخل تلویزیون خود سروکار داشته باشید، بررسی کنید! تلویزیون شما تنظیمات بی شماری دارد که می‌توانید آنها را پیکربندی کنید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

راه‌اندازی مجدد

ساده ترین راه برای شروع:

  • تلویزیون خود را به مدت 60 ثانیه از برق بکشید. فقط به خاموش کردن اکتفا نکنید.
  • پس از قطع شدن دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.
  • سپس با استفاده از ساعت 60 ثانیه بشمارید.
  • تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید و تصویر را بررسی کنید. اگر کار می‌کند، کار شما تمام شده است.
  • اگر نه، به مرحله بعدی بروید.

روشنایی

تنظیمات روشنایی تلویزیون خود را بررسی کنید. گاهی اوقات ممکن است یک تنظیم دچار مشکل شود.

اتصالات بد

بازنشانی همه دستگاه‌های متصل مفید است. همچنین کابل‌های HDMI و ورودی‌ها باید چک شوند. ورودی‌های HDMI حساس هستند. ممکن است مشکلاتی داشته باشند که سیگنال ویدیویی را قطع می‌کند. دو نقطه اصلی خرابی وجود دارد که باید چک کنید: سوکت ورودی و کابل. ابتدا هر کابل HDMI را در دو انتها، انتهای تلویزیون و دستگاه متصل دیگر جدا کرده و دوباره وصل کنید. این کار را برای هر دستگاهی که به تلویزیون شما متصل است انجام دهید. برخی از مدل‌های جدیدتر حالت تست HDMI دارند. با استفاده از این تنظیمات می‌توانید کابل‌ها را جهت عیب‌یابی بررسی کنید.

مسائل نرم‌افزاری

اگر تلویزیون شما طوری تنظیم نشده است که به طور خودکار نرم‌افزار خود را به روز کند، ممکن است باعث عملکرد نامنظم دستگاه شود. انجام به‌روزرسانی دستی گام دیگری است که می‌توانید برای از بین بردن علت احتمالی قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون بردارید.

تنظیم مجدد کارخانه

اگر آپدیت را امتحان کردید و هیچ تاثیری نداشت، آخرین مرحله بازنشانی به تنظیمات کارخانه است. قبل از انجام این کار، تنظیمات مختلفی را که تغییر داده‌اید ثبت کنید. زیرا این تنظیم مجدد همه چیز را پاک می‌کند.

مسائل سخت افزاری

نرم‌افزار، تنظیمات و دستگاه‌های متصل را بررسی کرده‌اید. اکنون اجازه می‌دهیم عملکرد خود تلویزیون را بررسی کنیم.

نور پس‌زمینه بد

این تست سریع به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که آیا نور پس زمینه تلویزیون شما از کار افتاده است یا خیر. تلویزیون را روشن کنید. اطمینان حاصل کنید که به منبعی متصل هستید که سیگنالی با صدا و تصویر به شما می‌دهد. یک چراغ قوه روشن به صفحه نمایش بتابانید. در ناحیه‌ای که با چراغ‌قوه روشن می‌شود، ببینید آیا می‌توانید تصویری را ببینید. چندین ناحیه روی صفحه را بررسی کنید. ممکن است متوجه شوید که یک تصویر در گوشه‌ای دارید و در گوشه دیگر ندارید. اگر تصویری را مشاهده کردید، این نشانه آن است که نور پس‌زمینه از کار افتاده است. تولید تصویر به این معنی است که همه چیز به درستی کار می کند. اگر تصویری را نمی‌بینید، باید مشخص کنید که منبع تغذیه شما خراب است یا خیر.

بررسی کابل

گاهی فقط جدا کردن هر کابل و وصل مجدد آن می‌تواند مشکل را برطرف کند. ابتدا مطمئن شوید که تلویزیون از برق جدا شده است.هر کابل را یکی یکی جدا کرده و دوباره وصل کنید.

Main Board یا مادربرد

اگر مشکلی در نیمی از صفحه نمایش یا فقط در بخشی از آن ظاهر شود، احتمالاً به جای برد T-Con، مشکل از برد اصلی یا مادربرد است.

برد کنترل  T-Con

توجه داشته باشید که مشکلاتی که در نیمی از صفحه نمایش یا مواردی از این قبیل نشان داده می‌شوند، نشان‌دهنده خرابی برد اصلی هستند. خطاهای برد T-Con در کل صفحه نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال، اگر خطا، مانند نوارهای روی صفحه، در کل صفحه باشد، احتمالاً صفحه T-Con  است. برخی از تلویزیون‌های سونی می توانند خرابی T-Con را تشخیص دهند و یک کد خطا تولید کنند.

پنل ال‌سی‌دی

این امکان وجود دارد که پنل LCD شما خراب شده باشد. به خصوص اگر تست نور پس زمینه تصویری را نشان نداد. یکی از علائم رایج خرابی پنل، خطوط تک افقی یا عمودی در تصویر روی صفحه است. همچنین تصاویر نیمه‌ کاره‌ای که تنها در یک قسمت روی صفحه نمایش داده می‌شود، نشانه بد دیگری است. تعویض پنل کار مهمی است و قطعه‌ای هزینه‌بر است.

جمع‌بندی

عوامل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متعددی در قط و وصل شدن تصویر تلویزیون شما موثر است. تعداد اندکی از این موارد را می‌توانید خودتان به تنهایی در منزل انجام دهید اما طبیعتا تعمیر سخت‌افزاری تلویزیون کار هر کسی نیست. برای تعمیر تلویزیون با بهترین قیمت و ضمانت بهتر است که ابتدا در اینترنت سرچ کنید و بعد درخواست خود را ثبت کنید. جهت اطلاع از شعب و راه‌های ارتباطی با گلدیران به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید