اطراف مشهد جاذبه‌های گردشگری درخور توجهی دارد در این میان با ما همراه باشید تا بدانیم جذاب‌ترین روستاهای نزدیک مشهد کجاست.

جذاب‌ترین روستاهای نزدیک مشهد کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر مشهد در ناحیه‌ای کوهستانی واقع شده است. موقعیت جغرافیایی مشهد بزرگ سبب شده است چه این شهر بزرگ و چه حوالی آن از آب و هوایی دلکش و ناب برخوردار باشد. علاوه بر موقعیت بی‌نظیر جغرافیایی و آب و هوای خوش و دلچسب، وسعت و رونق شهر مشهد نیز عامل دیگری است که در جهت رشد و ترقی روستاهای تابع آن تأثیر به سزایی داشته است. در واقع بهتر است بگویم که روستاهای اطراف مشهد هر کدام به نوعی جاذبه‌ای جذاب به منظور گردشگری به شمار می‌روند.

روستاهای جذاب‌تر در اطراف مشهد

روستای پلکانی کنگ

روستاهای پلکانی ایران کم نیستند و از نمونه های آن که در مشهد قرار دارد می توانیم به روستای کنگ (Kang) اشاره نماییم. این دهکده ی زیبا توانسته هم طبیعت و هم معماری چشم نواز را با هم ترکیب کند و یکی از زیباترین ییلاقات مشهد را به وجود بیاورد. کنگ در معنا هم به دژ مستحکم اشاره می کند و هم به پرنده ای با پنجه های محکم.

جذاب‌ترین روستاهای نزدیک مشهد کجاست؟

از جمله جاذبه های کنگ که از بهترین روستاهای اطراف مشهد هم هست می توانیم به؛ تکیه ی قدیمی روستا، کاروانسرای شاه عباسی و گورستانی قدیمی که قدمتش به قبل از اسلام می رسد؛ اشاره نماییم. در ضمن در این روستا، انواع میوه های تازه همچون: زرشک، گردو، توت، آلو و بادام هم موجود است.

در راه رسید به طرقبه از طرف مشهد با ماشین می توانید به راحتی در بین راه به این روستا سر بزنید. روستای کنگ در مشهد در فاصله ی ۲۹ کیلومتری مشهد و ۱۹ کیلومتری طرقبه قرار گرفته است.

آدرس: استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، ۲۹ کیلومتری مشهد، روستای کنگ

روستای دهسرخ

روستای دهسرخ (Deh Sorkh) ییلاقی با آب و هوای بسیار عالی و کوهپایه ای است که به خاطر خاک سرخ رنگش به دهسرخ معروف شده است. این روستا که اتفاقا خیلی هم برای گردشگران معروف و شناخته شده است، به گفته ی منابع جایی بوده که امام رضا (ع) در آن توقف داشته و نماز خود را به جای آورده اند. همچنین می گویند از برکات حضور ایشان در این ده چشمه ای جوشیده است که امروزه به آن زمزم رضوی می گویند.

جذاب‌ترین روستاهای نزدیک مشهد کجاست؟

از جمله ی جاذبه های این روستا می توانیم به امامزاده عبدالعزیز، قلعه نو و مصلای امام رضا (ع) اشاره کنیم. برای رفتن به این روستا باید به سمت شهر ملک آباد بروید و نرسیده به آن به روستای دهسرخ برسید.

آدرس: ۴۵ کیلومتری مشهد، ۱۷ کیلومتری شهر ملک آباد، روستای دهسرخ

جاغرق

در ۲۱ کیلومتری شمال مشهد، یکی از بهترین روستاهای اطراف مشهد به نام جاغرق (Jaghargh) قرار گرفته است. این روستا دارای آب و هوایی کاملا کوهستانی است و دره های سر سبز و باغات میوه ی آن دیگر شهره ی عام و خاص شده اند. چشمه های پر آب و طبیعت زیبای روستای جاغرق مشهد باعث شده که گردشگران بسیاری به سمت آن بیایند و از این رو امکانات گردشگری مثل رستوران های مختلف و اقامتگاه های بوم گردی با امکانات خوبی در این روستا ایجاد شود. از جمله ی جاذبه های این روستا می توانیم به قبرستان جاغرق اشاره کنیم که قدمتش به دوره ی تیموریان و اوائل قاجار می رسد.

جذاب‌ترین روستاهای نزدیک مشهد کجاست؟

از آن جایی که بیشتر روستاهای اطراف مشهد در راه طرقبه وشاندیز هستند، روستای جاغرق مشهد هم در ۲۱ کیلومتری شمال غربی مشهد و ۷ کیلومتری طرقبه قرار گرفته است.

آدرس: خراسان رضوی، ۲۱ کیلومتری مشهد، روستای جاغرق

روستاهای دیدنی نزدیک مشهد

روستای اندرخ

روستای اندرخ یکی دیگر از روستاهای اطراف مشهد است که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید. به واسطه کمتر شناخته‌شدن این روستا، گردشگران کمی در آن حضور دارند. از این رو اگر به دنبال یک روستای آرام برای لذت‌بردن از طبیعت هستید، روستای اندرخ برای شما گزینه مناسبی خواهد بود. درباره روستای اندرخ مشهد باید بدانید که این روستا دارای مناظر طبیعی بی‌نظیر و کوهستانی در کنار رودخانه‌ای پرآب و زلال است. به همین خاطر افرادی که عاشق ورزش صخره‌نوردی و کوه‌پیمایی هستند، مهارت خودشان را در این روستا به چالش می‌کشند. همانند هر منطقه کوهستانی دیگر، زمانی که خودتان را به ارتفاعات منطقه برسانید، مات و مبهوت مناظر اطراف خواهید شد. در حقیقت همین جایزه آخر است که ورزشکاران را به این کار معتاد می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا دست از فتح صخره‌های مختلف بردارند.

جذاب‌ترین روستاهای نزدیک مشهد کجاست؟

برای دسترسی به روستای اندرخ باید ابتدا خودتان را به کلات نادری برسانید و در جهت شمال شرقی حرکت کنید تا نهایتاً به روستای اندرخ برسید. در روستای اندرخ خبری از مسافرخانه و هتل‌های رسمی نیست و اکثر مسافران اقامت در شهر مشهد را ترجیح می‌دهند. با وجود این، امکان اقامت در خانه‌های روستایی مردم محلی در ازای پرداخت هزینه‌ای بسیار جزئی وجود دارد.

روستای نغندر

اگر تصور می‌کنید که واژه « نغندر» کمی عجیب است، باید بدانید که در زبان محلی، ابریشم معنا می‌دهد. پس باید انتظار مزارع پرورش کرم ابریشم را در این منطقه داشته باشد. در حقیقت این روستا در میان رشته کوه‌های بینالود واقع شده است. روستای نغندر دارای آب‌وهوایی کوهستانی و بسیار مطلوب است. به همین خاطر در این منطقه می‌توانید شاهد درختان بلندقامت توت باشید. اگر درباره تولید ابریشم اطلاعات داشته باشید، می‌دانید که چنین آب‌وهوا و شرایطی برای تولید ابریشم طبیعی بسیار مطلوب است. همین مسئله باعث شده تا اکثر مردم روستای نغندر مشغول پرورش کرم ابریشم باشند. ابریشم نخی بسیار گران‌قیمت است و می‌توان گفت که اساس اقتصاد این روستا بر تولید ابریشم بنا شده است.

جذاب‌ترین روستاهای نزدیک مشهد کجاست؟

برای دسترسی به روستای نغندر باید به سمت منطقه ییلاقی طرقبه حرکت کنید. حدود ۱۰کیلومتر جلوتر از طرقبه، تابلوی ورودی روستای نغندر را خواهید دید. در روستای نغدر یک اقامتگاه بوم‌گردی با نام کنگ کهن مشهد وجود دارد که امکانات اقامتی مناسبی را برای مهمانان خود فراهم می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید