۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
کد خبر: 55434077

ترفندهای مخفی آیفون می‌توانند باعث بهبود تجربه کاربری شما و افزایش کارآمدی آیفون شما شوند، ترفندهایی که فقط بامزه نیستند بلکه کارآمد، جذاب و مفید هستند.

ترفندهای مخفی آیفون

هم آیفون‌ها و هم دستگاه‌های اندرویدی مزایا و معایب خود را دارند، اما اتفاق نظر کلی این است که برداشتن و استفاده از iOS کمی ساده‌تر است، در حالی که اندروید بیشتر در راه سفارشی سازی و پیکربندی است؛ با این حال، همانطور که به نظر می‌رسد سیستم عامل اپل ساده است، می‌توانید بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته را در زیر سطح صیقلی آن پنهان کنید.

اگر از وجود این ترفندهای کاربردی آیفون اطلاعی ندارید، ممکن است هرگز متوجه نشوید که می‌توانید عکس‌های خصوصی را مخفی کنید، از تلفن خود به عنوان سطح استفاده کنید، یک ترک‌پد مخفی را فعال کنید، نام‌های مستعار Siri را آموزش دهید و موارد دیگر؛ در ادامه به تعدادی از ترفندهای مخفی آیفون اشاره شده است.

قفل کردن کانون دوربین

حتما به عنوان کاربر آیفون می دانید که لمس کردن صفحه موبایل به هنگام عکسبرداری باعث تنظیم کانون دوربین این دستگاه می شود. اما متاسفانه هرگاه موبایل را پس از انتخاب کانون تکان می دهیم، آن کانون محو می شود. راه حل این مشکل این است که به جای ضربه زدن روی صفحه موبایل، یک تا دو ثانیه روی آن فشار دهید تا اینکه یک کادر تنظیم لنز قفل شده (آی اف قفل شده) ظاهر شود. اکنون بدون از دست دادن کانون، می توانید موبایلتان را بچرخانید و تاب دهید.

با این یکی از ترفندهای مخفی آیفون جان خود را نجات دهید

جالب است بدانید که با این نمونه از ترفند های مخفی موبایل اپل می توانید جان خود را نجات دهید. حتما می پرسید چگونه؟ توضیح می دهیم؛ شما می توانید به کمک اپ  Medical ID اطلاعات مختلفی را بدون نیاز به وارد شدن به تلفن در اختیار پلیس یا پزشک قرار دهید. این اطلاعات می تواند شامل مواردی نظیر دسترسی به کانتکت‌ها، اطلاعات پزشکی و غیره باشد. برای استفاده از این اپ اگر دستگاه‌تان مجهز به iOS ۸ یا بالاتر است، تنها کافیست برنامه Health را پیدا کنید؛ آن را باز کنید و سمت راست، پایین، گزینه Medical ID را پیدا کنید. در این قسمت می‌توانید اطلاعاتی که لازم است وارد کنید تا در مواقع لزوم از آنها استفاده شود.

ترفندهای مخفی آیفون

ترفندهای مخفی آیفون برای متوقف کردن ردیابی

یکی از قابلیت ‌های جالب جدیدترین نسخه‌ سافاری که در iOS ۱۱ تعبیه شده این است که می‌تواند جلوی ردیابی کوکی‌های تبلیغاتی را بگیرد. برای استفاده از این نمونه از ترفند های مخفی موبایل اپل باید در بخش تنظیمات به Safari بروید و گزینه‌ Prevent Cross-Site Tracking را فعال کنید. همچنین در این بخش می‌توانید تبلیغات پاپ‌آپ را هم مسدود کنید.

تغییر رزولوشن ویدیو

ویدیوهایی که با رزولوشن ۴K  ضبط می شوند کیفیت بسیار بالایی دارند، اما حجم آنها هم بالاست و فضای حافظه گوشی را اشغال می کند. یکی از قابلیت های مخفی آیفون به شما کمک می کند که ضمن کاهش رزولوشن ویدئو، حجم آن را نیز کاهش دهید. بخش مربوط به Camera  را در منوی تنظیمات باز کنید و با ضربه زدن روی Record Video ، رزولوشن ضبط ویدیو را مشخص کنید. در مقاله تنظیم حالت اسلوموشن در دوربین آیفون نیز راجع به یکی دیگر از قابلیت های دوربین گوشی اپل توضیحات مفصلی را ارائه داده ایم.

ترفندهای مخفی آیفون

تنظیم کاربرد ضربه زدن به پشت گووشی

قابلیت Back Tap به شما اجازه می‌دهد که ۲ و ۳ بار ضربه زدن به پشت گوشی را به میانبری برای دسترسی سریع‌تر بدل کنید. برای اینکار به تنظیمات و Accessibility بروید و در قسمت “Physical and Motor” روی Touch بزنید. به سمت پایین اسکرول کنید و Back Tap را انتخاب کنید.

در این قسمت Double Tap و یا Triple Tap را انتخاب کنید و از میان لیستی که در اختیارتان قرار می‌گیرد هر گزینه‌ای که از آن بیشتر استفاده می‌کنید و یا تمایل دارید را برای میانبر ضربه به پشت گوشی انتخاب کنید. مثلاً اگر ۳ ضربه را روی اسکرین شات تنظیم کنید، در هر صفحه‌ای که باشید، با ۳ بار ضربه زدن به پشت گوشی اسکرین شات صفحه ثبت می‌شود.

ترفندهای مخفی آیفون برای این که بدانید زیر نظر هستید یا نه!

ترفندهای مخفی آیفون

اپل به شما می گوید که آیا دوربین یا میکروفون شما در حال استفاده است یا خیر. نقطه نارنجی روش جدیدی است که به کاربر اطلاع می دهد که میکروفون او در حال استفاده است و آنچه را که در حال انجام است ضبط می کند. این بدان معناست که اگر نقطه را می بینید، می توانید چیزی را دیکته کنید یا از سیری استفاده کنید. اگر کاری را انجام نمی‌دهید که نیاز به میکروفون روشن داشته باشد، ممکن است برنامه‌ای دزدکی بدون اجازه شما در پس‌زمینه در حال ضبط باشد. با پایین کشیدن مرکز کنترل از بالای صفحه‌نمایش، می‌توانید برنامه متخلف را شناسایی کنید و اگر این برنامه برای شما مشکل ساز است، آن را حذف نصب کنید.

نقطه سبز به طرز باورنکردنی شبیه است، به جز اینکه برای شناسایی زمانی که دوربین شما در حال استفاده است استفاده می شود، به همین دلیل وقتی قفل گوشی خود را با Face ID باز می کنید، آن را خواهید دید. همچنین هنگام استفاده از برنامه‌های تماس ویدیویی مانند FaceTime یا WhatsApp، و همچنین اگر در حال گرفتن عکس سلفی هستید، آن را مشاهده خواهید کرد.

اگر دوربین پشتی شما در حال استفاده باشد، این نقطه نیز ظاهر می‌شود، به این معنی که می‌توانید استفاده از دوربین را هم از جلو و هم از عقب نظارت کنید، به این معنی که هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند ردیابی کند و آنچه را که می‌بینید ببیند. باز هم، اگر نقطه را بدون انتظار مشاهده کردید، پس ارزش آن را دارد که مرکز کنترل را باز کنید و برنامه های باز خود را غربال کنید تا مقصر را پیدا کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید