مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت. یک تصویر از پلنگی در سفید کوه در حال شکار بز کوهی ثبت شده است.

نخستین تصویر جالب از پلنگ ایرانی در حال شکار بز کوهی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت اولین تصویر از پلنگ ایرانی در حال شکار بز کوهی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خبر داد.

علی سالاروند اظهار کرد: دو روز پیش یک پلنگ در منطقه سفیدکوه تصویربرداری شده که یک بز کوهی را شکار کرده و در حال بالا کشیدن آن از ارتفاع است.

اولین تصویر از پلنگ ایرانی در حال شکار بز کوهی

وی ادامه داد: سال گذشته دوربین‌های ما چهار پلنگ را رصد کردند و امسال نیز اولین پلنگ است که در منطقه سفیدکوه خرم‌آباد مشاهده شده است.

سالاروند بیان کرد: این رصد نشانه خوبی است زمانی که ما یک پلنگ را در یک منطقه می‌بینیم یعنی کشاورزان و دامداران باید خوشحال باشند چون تعدیل کننده جمعیت حیواناتی مانند گراز هستند، وقتی پلنگ در منطقه‌ای حضور دارد یعنی کشاورزان و دامداران در امان هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: این بز کوهی که شکار کرده نیز نشان دهنده این است که غذای پلنگ در طبیعت وجود دارد، که این حیوان به صورت مدیریت شده طعمه می‌گیرد، یک طعمه را شکار کرده و بعد از مدت‌ها که گرسنه می‌شود برای شکار بعدی اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: همچنین پلنگ تعدیل کننده برخی حیوانات مضر برای دامداران بوده، گونه چتر ما محسوب شده و نشان دهنده پویایی منطقه است.

سالاروند ادامه داد: این موضوع نیز نشان دهنده این است که چرخه زنجیره غذایی کامل است و انواع و اقسام شکار و شکارچی را داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: اولین هوشمندسازی و رصد دوربینی مناطق حفاظت شده را لرستان در کشور انجام داده است و جز سه استان برتر کشور در دستگیری شکارچیان به ویژه قبل از اقدام به شکار هستیم و از نظر تعداد سلاح کشف و ضبط شده نیز جز سه استان برتر کشور هستیم.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید