به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس قرار است به مناسبت روز شیراز، رویداد گردشگری ادبی پارس در شیراز در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شود.

برگزاری رویداد ملی گردشگری ادبی پارس در شیراز

به‌گزارش سلام نو به نقل از فارس، سید مؤید محسن‌نژاد با اعلام این خبر گفت: این رویداد گردشگری با همکاری این اداره‌کل، شهرداری شیراز، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دانشگاه شیراز، دانشکده ادبیات شیراز، انجمن علمی گردشگری دانشگاه شیراز، انجمن تخصصی راهنمایان گردشگری و انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی استان فارس برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: گردشگری ادبی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین انواع گردشگری در ایران وجهان شناخته می‌شود و از آنجا که شهر شیراز به‌واسطه وجود مشاهیر چون حافظ و سعدی و دیگر شعرای نامدار در سطح ایران و جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است .
محسن‌نژاد تصریح کرد: همایش ملی گردشگری پارس با محوریت معرفی مفاهیم، تعاریف، لازمه‌ها و چالش‌های این حوزه در نخستین نشست میزهای گردشگری ادبی فدراسیون گردشگری ادبی با حضور مقامات ملی و استانی باهدف معرفی ظرفیت‌ها و مسیرهای گردشگری ادبی در شیراز، به‌منظور تدوین راهکارهای توسعه گردشگری ادبی برگزار می‌شود.

او خاطرنشان کرد: شهر شیراز به‌عنوان پایتخت فرهنگ و ادب ایران و جهان همواره کانون توجه شیفتگان و اندیشمندان، شعرا و ادباست و برگزاری این رویداد و برنامه‌هایی این چنینی می‌تواند در رونق بخشیدن به گردشگری ادبی به‌عنوان‌ یکی از مزیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان فارس کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس در پایان به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده به مناسبت هفته شیراز اشاره کرد و گفت: به همین‌ مناسبت از میز گردشگری عشایر، کمیته تخصصی خوراک‌های تاریخی ایرانی و کمیته خوراک اقوام و عشایر ایرانی در زیرمجموعه میز گردشگری خوراک ایرانی رونمایی می‌شود و شاهد آغاز فعالیت این کمیته‌ها خواهیم بود.

روز ۱۵ اردیبهشت به‌عنوان روز شیراز نام‌گذاری شده است و هر ساله برنامه‌هایی به این مناسبت با همکاری نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود.

برگزاری رویداد ملی گردشگری ادبی پارس در شیراز

انتهای پیام/خ

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید