۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 55433805

طرقبه از مناطق گردشگری جذاب در مشهد است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم طرقبه مشهد چی داره.

طرقبه مشهد چی داره؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: از قدیم و الایام زمانی که هر گردشگری که وارد مشهد می شد و از اهالی مشهد می پرسید که برای تفریح کجا بروم؟ به او طرقبه مشهد را پیشنهاد می دادند. هر چند که نام طرقبه و شاندیز اکثرا با هم همراه است و به کار می رود اما این دو روستای ییلاقی در کنار یکدیگر قرار دارند. در راه رفتن به این ییلاقات از مشهد در یک میدان خروجی باید مسیر خود را مشخص کنید که می خواهید به شاندیز بروید یا اینکه مسیر طرقبه را پیش بگیرید.

طرقبه؛ شهری جالب و خاص

شهر طرقبه، یکی از شهرستان های طرقبه و شاندیز بوده که تاریخی بسیار قدیمی دارد. آن را یکی از روستاهای طوس قدیم می دانند. همچنین به دلیل اینکه جاده قدیم مشهد-نیشابور از کنار این روستا می گذشته، رشد خوبی داشته است. این شهر در مسیر جاده جاغرق و در جنوب غربی مشهد قرار گرفته است. این منطقه کوهستانی، از سمت غرب و شمال توسط بینالود و کوه تخت رستم احاطه شده، بنابراین قابلیت تبدیل شدن به منطقه ای توریستی را دارد. این دره سر سبز و ییلاقی، تابستان های بسیار خوش آب و هوایی دارد و زمستان ها به منطقه ای پر برف و زیبا برای تفریحات زمستانی تبدیل می شود.

این منطقه پر از چشمه سارها، کوه ها و رودخانه است. از مناطق کلی تفریحی طرقبه می توان به پارک عمومی طرقبه یا همان پارک پونه نام برد. رودخانه ای در کنار پارک، جایگاه پمپ بنزین، فروشگاه های صنایع دستی، رستوران های متعدد و بسیاری امکانات خدماتی دیگر را در اطراف این پارک پیدا خواهید نمود.

طرقبه مشهد چی داره؟

از جمله صنایع دستی این منطقه که می توانید در فروشگاه ها ببینید، سبد بافی، لوخ بافی ، گلدوزی و قالیبافی است. سبد حصیری طرقبه معروف به لوخ و قالی گلباقیان در میان مردم مشهد است. همچنین اگر عاشق گل و گیاه هستید، بدانید که اینجا پر از گلخانه ها و مکان های کاشت نهال است. پس می توانید گیاهان گلدار، سبزیجات، نهال و حتی هر بذری را که بخواهید خریداری کنید.

رسیدن به طرقبه بسیار آسان است و به راحتی می توانید با ماشین های سواری و شخصی مسیر و جاده طرقبه را پیدا کنید. خیابان وکیل آباد را تا انتها بروید. سپس در جاده ای که به سمت ویلا شهر (بلوار امام رضا) می رود، حرکت کنید تا در انتهای این بلوار به طرقبه برسید. شاید کل این مسیر نیم ساعت طول بکشد. بنابراین به راحتی می توانید خود را به طرقبه برسانید.

تفریحات مهیج طرقبه مشهد

طرقبه مشهد چشمه‌سارها، رودها و کوه‌های فراوانی دارد. در بازدید از طرقبه مشهد می‌توانید به پارک عمومی طرقبه با نام پارک پونه بروید و در آنجا به استراحت بپردازید.

طرقبه مشهد چی داره؟

یک رودخانه از کنار پارک پونه عبور می‌کند و به فضای پارک نشاط و اشتیاق می‌بخشد. همچنین، در اطراف پارک پونه امکانات خدماتی زیاد و متنوعی از قبیل رستوران‌ها و غذاخوری‌ها، جایگاه پمپ بنزین و فروشگاه های صنایع دستی وجود دارند. در بین صنایع دستی که در این فروشگاه ها به فروش می‌رسند می توانید نمونه‌هایی از قالیبافی، گلدوزی، سبدبافی و لوح بافی مشاهده کنید.

مردم مشهد سبد حصیری طرقبه را لوخ و قالی گلباقیان می‌نامند. در این منطقه گلخانه‌های زیادی هم به چشم می‌خورند که انواع گل و گیاه نظیر سبزیجات، نهال، گیاهان گل دار و حتی دانه و بذر را می‌فروشند. اگر عاشق گل و گیاه هستید، می‌توانید به این گلخانه‌ها مراجعه کنید.

در اطراف طرقبه چندین روستای باصفای دیگر نیز وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید از آن ها هم دیدن کنید و از محصولات محلی‌شان نظیر کره، ماست و شیر و ... بخرید. این روستاها عبارتند از: روستای کنگ، روستای نغندر، روستای ده بار، روستای کلاته آهن، روستای ازغد، روستای مایان، روستای حصار و گلستان و روستای جاغرق.

طرقبه مشهد چی داره؟

پیست اسکی شیرآباد

یکی از فعالیت‌هایی که می‌تواند لذت یک روز برفی را در طرقبه تکمیل کند سُرخوردن آزادانه روی شیب‌های برفی در پیست اسکی ویلاشهر شیرآباد است. این پیست ۱۰ دقیقه تا طرقبه فاصله دارد. در صورتی‌که در فصل زمستان به طرقبه سفر کردید و به اسکی علاقه‌مندید، دیدن این مکان تفریحی را از قلم نیندازید.

پیست کارتینگ ارشاد

اگر عاشق سرعت و هیجان هستید؛ در سفر خود به طرقبه، سری هم به پیست کارتینگ آن بزنید. اینجا می‌توانید آدرنالین خونتان را حسابی بالا ببرید و یک رانندگی هیجان‌انگیز با سرعت‌بالا را تجربه کنید.

پیست سوارکاری ارشاد

سوارکاری از آن دست تفریحاتی است که طرفداران زیادی دارد. در صوت تمایل می‌توانید در طرقبه سوارکاری را هم تجربه کنید. البته سوارکاری جزو تفریحات لوکس محسوب می‌شود و هزینه آن نسبتا بالاست.

مجموعه تفریحی چالیدره

مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره در ۵ کیلومتری شهر طرقبه، در دره چالیدره و در دل ییلاق‌های طرقبه واقع شده است. این مکان زیبا، علاوه بر دریاچه و طبیعت زیبا دارای تفریحاتی چون ترن کوهستان، تله‌سیژ، تله‌کابین، بانجی جامپینگ و زیپ لاین است که بسیار موردتوجه مسافران و گردشگران است.

طرقبه مشهد چی داره؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید