پارک وکیل آباد از جذاب‌ترین دیدنی‌های مشهد به شمار می‌آید از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم بهترین زمان بازدید از پارک وکیل آباد مشهد چه زمانی است.

بهترین زمان بازدید از پارک وکیل آباد مشهد

سلام نو _ سرویس گردشگری: همه ما شهر مشهد را تنها با حرم مطهر امام رضا می شناسیم و اغلب تنها به سراغ این جاذبه می رویم. اما اگر کمی بیشتر در دل این شهر بزرگ و گردشگری کاوش کنیم، جاذبه های بیشتری را برای گشت و گذار خود پیدا خواهیم کرد. در میان دره ای در شهر مشهد، باغی سرسبز جای گرفته که با نام باغ وکیل آباد جای گرفته که به واسطه آب و هوای دل انگیز، رودخانه فصلی زیبا، گیاهان و درختان سرسبز توانسته در میان اهالی این شهر و گردشگران شهرت پیدا کند. اگر در این شهر قرار داشتید و به دنبال جاذبه ای گردشگری بودید، پارک وکیل آباد مشهد می تواند انتخاب مناسبی برای گردش، تفریح، پیک نیک و گذراندن اوقات فراغت به شمار رود.

سیر تاریخی پارک وکیل آباد مشهد

باغ وکیل آباد در گذشته با نام میرطراز شناخته می‌شد. این تفرجگاه‌ قدیمی شهر مشهد در واقع ملکی بود که به‌همراه قنات واقع در آن توسط حاج حسین ملک در سال ۱۳۴۸ وقف عام و به شهرداری شهر مشهد واگذار شد.

بهترین زمان بازدید از پارک وکیل آباد مشهد

این باغ ۷۰ هکتار وسعت دارد و با وجود درختان سربه‌فلک‌کشیده کاج، سرو، تبریزی، زبان گنجشک، افرا، ارغوان، باران طلایی و چنار و درختان میوه چون توت، شاه‌توت، گردو و زیتون، رودخانه‌های فصلی و قناتی که سرچشمه این طبیعت سرسبز است، آب‌ و هوایی منحصربه‌فرد و فضایی جذاب برای بازدیدکنندگان می‌کند.

باغ‌های وکیل آباد با توجه به نوع کاربری، نام‌های متفاوتی دارند. این باغ‌ها با امکانات عمومی متعدد شامل باغ هنرمندان، باغ خورگشت (به‌معنای اتراق)، باغ صخره‌ای، باغ شب، باغ بانوان و باغ دانش‌آموزی می‌شوند.

شهرداری مشهد در حرکتی خلاقانه در باغ وکیل آباد به‌جای ریشه کن کردن و سوزاندن درختان خشکیده، آن‌ها را کوتاه و به کمک هنر هنرمندان خوش‌ذوق معرق، تندیس‌هایی زیبا چون کاوه آهنگر، هفت‌سین ایرانی، خلیج فارس و المان‌هایی چون دوچرخه خلق کرده است. در گوشه‌ و کنار پارک، مجسمه‌هایی زیبا از هفت‌ کوتوله، اسب‌ها یا بشقاب‌هایی با طرح قدیمی را خواهید دید که فضای بی‌نظیری را برای عکاسی فراهم کرده‌اند.

در محدوده باغ وکیل آباد استخرهایی قدیمی نیز وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها در محدود مرکزی باغ ساخته شده است و با نام استخر روس‌ها شناخته می‌شود.

بهترین زمان بازدید از پارک وکیل آباد مشهد

در کنار این استخر دو بنای قدیمی به چشم می‌خورند که حدود ۸۰ سال قدمت دارند و امروزه کاربری آن‌ها به موزه تغییر داده شده است. بین این دو ساختمان نیز مجسمه‌ای برنزی از صاحب باغ (حسین ملک) قرار دارد که قالب‌ریزی آن در کارگاهی در ایتالیا انجام شده است.

زمان بهتر برای بازدید از پارک وکیل آباد

سفر به شهر مشهد آب و هوا نمی شناسد. در تمام طول سال گردشگران و زائران زیادی برای زیارت حرم امام رضا راهی این شهر می شوند. اما اگر به دنبال بهترین زمان گشت و گذار در این شهر هستید، خوب است بدانید که این شهر در فصل بهار دارای بهترین آب و هوا می باشد.

پس بنابراین پارک وکیل آباد در فصل بهار به واسطه داشتن فضای سرسبز فراوان در بهترین حالت خود قرار دارد و از گشت و گذار در آن لذت خواهید برد. فصل های تابستان در این شهر به نسبت طاقت فرسا بوده و در فصل های زمستان نیز سرمایی بسیار زیادی در این شهر حاکم است.

بهترین زمان بازدید از پارک وکیل آباد مشهد

شهر مشهد در اوایل پاییز و فصل بهار بهترین آب و هوا را دارد. فصل پاییز این پارک جنگلی غرق در طبیعتی به رنگ های زرد و نارنجی می شود و زمین آن نیز غرق در برگ های درختان شده که چهره بسیار زیبایی برای این پارک جنگلی پدید می آورد.

پس بهترین زمان سفر به مشهد و بازدید از پارک وکیل آباد از نظر آب و هوا فصل بهار است؛ زیرا در این فصل، پارک در سرسبزترین حالت خود قرار دارد. شهر مشهد میزبان تابستان‌های گرم و خشک با دمای متوسط ۳۲ درجه سانتی‌گراد و زمستان‌هایی سرد و خشن با دمای متوسط منفی چهار درجه سانتی‌گراد است که گاهی اوقات به منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که در فصل زمستان و تابستان به مشهد سفر نکنید. پاییز مشهد کمی سرد و خشک است؛ اما تماشای چشم‌اندازهای پاییزی و رنگارنگ باغ وکیل آباد، ارزش تحمل سرما را دارد.

باغ وکیل آباد مشهد در تمام مدت شبانه روز آماده میزبانی از گردشکران می باشد و به دلیل وجود نگهبانی، می تواند منطقه ای امن محسوب شود.

بهترین زمان بازدید از پارک وکیل آباد مشهد

حتی برای کمپ زدن نیز بسیار مناسب می باشد و می توانید در فضایی دل انگیز از اتراق و استراحت لذت ببرید. پس گردشگران می توانند در هر ساعت از شبانه روز که بخواهند به این منطقه گردشگری مراجعه کنند.

در رابطه با قیمت بلیط ورودی به این پارک باید بدانید که برای ورود به پارک وکیل آباد نیازی به پرداخت هزینه نبوده و کاملا رایگان می باشد. اما اگر بخواهید با خودروی شخصی وارد این پارک شوید بایستی مبلغ بسیار کمی را بابت استفاده از پارکینگ مجموعه پرداخت نمایید. ساعت فعالیت باغ وکیل آباد مشهد به صورت شبانه روزی می باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید