۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 55433539

مشهد جاذبه‌های گردشگری درخورتوجهی دارد از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم پارک کوهسنگی مشهد کجاست.

پارک کوهسنگی مشهد کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: کوهسنگی مشهد از زمان‌های بسیار دور تفرجگاه عموم بوده و توجه شاهان و بزرگان هر دوره، روز به روز بر اهمیت آن افزوده است. وجود کوه‌ها، دریاچه‌ها، باغ‌ها، موزه، مراکز هنری، امکانات فرهنگی و تفریحی موجود، هرساله گردشگران زیادی را به سوی این پارک جذب می‌کند و کمتر کسی است که در سفر به مشهد، از پارک کوهسنگی بازدید نکرده باشد. پارک کوهسنگی یکی از جاهای دیدنی مشهد است که گردشگران و زائران این شهر می‌توانند ساعاتی خوش و طولانی را در کنار خانواده در آن سپری کنند.

پارک کوهسنگی؛ جالب و خاص در مشهد

پارک کوهسنگی با چشم‌اندازی زیبا و هوایی مطبوع شامل دو قله از رشته کوه بینالود است و به همین دلیل نیز نام کوهسنگی برای این مکان انتخاب شده است. در هر نقطه‌ای از این پارک که باشید، قله‌ها را خواهید دید و همچنین می توانید از طریق مسیر سنگی به بالای آنها بروید. تا سال ۱۳۱۰ در ساختار طبیعی منطقه کوهسنگی هیچ گونه تغییری انجام نشده بود. با تاج‌گذاری شاه عباس در این مکان ساختمانی دو طبقه ساخته شد و با ایجاد حصار پارکی ایجاد گردید.

پارک کوهسنگی مشهد کجاست؟

از شهر میلان، دو عدد مجسمه شیر سنگی و دو مجسمه انسان به این پارک فرستاده شد که امروزه شیرهای سنگی را در ورودی می توانید ببینید، اما مجسمه‌های انسان بعد از انقلاب برداشته شده اند. با گذشت زمان امکانات تفریحی و رفاهی به این مجموعه اضافه شدند. ساخت فاز اول این مجموعه در سال ۷۶ آغاز شد و ساخت فاز دو در سال ۸۷ و فاز سه در سال ۹۸ کلید خورد. هم اکنون نیز فاز سوم در حال اجراست و تکمیل نشده است.

بخش جذاب پارک وجود دو قله است؛ دسترسی به بالای کوه، از طریق مسیر پلکانی سنگی امکانپذیر است که با ۱۳۰۰ متر طول شامل۳ قسمت پلکان است. در نظر داشته باشید برای رسیدن به قله نباید عجله نکنید و به آرامی مسیر را طی کنید، زیرا هم برای بالا رفتن از مسیر سنگی انرژی می خواهید و هم از تماشای مناظر لذت ببرید. با رسیدن به ارتفاعات کوهسنگی نمای دیگری از مشهد را خواهید دید. در هر ساعت از شبانه روز پارک کوهسنگی زیبایی های خاص خود را دارد. بالای قله‌ها، یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد برای عکاسی خواهد بود.

پارک کوهسنگی مشهد کجاست؟

دریاچه و آبشارهای کوهسنگی: در جنوب پارک کوهسنگی دریاچه‌ای مصنوعی ساخته شده است که چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد و می توانید در این دریاچه قایق‌سواری را نیز تجربه کنید. همچنین فواره آبی تعبیه شده است تا آب را به ارتفاع قابل توجهی بالا بفرستد. تماشای این مناظر بسیار لذت بخش بوده و حس آرامش به شما دست خواهد داد.

مجسمه شیرهای سنگی: در ورودی پارک کوهسنگی، مجسمه دو شیر ایستاده خودنمایی می کنند که نماد این پارک هستند و هدیه شهردار میلان سال ها قبل است. با این شیرها حتما عکس یادگاری بگیرید.

بازار هنر مشهد: در سال ۱۳۸۴ بازاری در پارک کوهسنگی احداث شد که بازار هنر مشهد یا بازار هنر خراسان نامیدند. این مجموعه فرهنگی-تفریحی واقع در پارک کوهسنگی همواره نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این بازار شامل ۵۴ مغازه و ۱۳ گروه هنری است که هنرهای خود را به فروش گذاشته‌اند، به راحتی می توانید سوغاتی های خود را از این مکان تهیه کنید.

پارک کوهسنگی مشهد کجاست؟

موزه بزرگ خراسان: موزه بزرگ خراسان نیز با سبک معماری کاخ خورشید نادرشاه در ۱۲ طبقه ساخته شده است و به عنوان یکی از بزرگترین موزه های ایران و خاورمیانه شهرت دارد. در این موزه، اشیای تاریخی و مردم‌شناسی شامل ابزارهای سنگی، اشیای سفالی، شیشه‌ای، فلزی، قطعات گچبری، نسخ خطی و چرم به چشم می خورد.

آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی و بزرگان دوره صفوی: آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی یکی از نوادگان امام جواد(ع) در زمان صفویه بنا شده و مقبره هفت تن از بزرگان دوران صفویه نیز در کنار آن قرار دارند.

محل قرارگیری پارک کوهسنگی مشهد

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی مشهد

کوهسنگی مشهد از مقاصد گردشگری و مکان های دیدنی استان خراسان رضوی است که در جنوب غربی مشهد در فاصله ۱۱٫۵ کیلومتری (حدود ۱۵ دقیقه) از مرکز شهر مشهد قرار دارد. این پارک دارای سه درب ورودی است و ورودی اصلی آن در انتهای خیابان کوهسنگی قرار دارد. درب شمالی پارک در خیابان ابوذر غفاری و درب دیگر در بزرگراه کلانتری واقع شده است.

پارک کوهسنگی مشهد کجاست؟

فاصله پارک کوهسنگی تا حرم مطهر امام رضا، ۱۱٫۲ کیلومتر (حدود ۲۶ دقیقه) و تا فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، ۱۳٫۳ کیلومتر (حدود ۱۷ دقیقه) است. این پارک تا راه‌آهن مشهد، ۱۲٫۶ کیلومتر (حدود ۲۱ دقیقه) و تا پایانه مسافربری مشهد ۶٫۸ کیلومتر (حدود ۱۰ دقیقه) فاصله دارد.

برای دسترسی به کوهسنگی مشهد از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد و پایانه اتوبوس‌های مسافربری مشهد، می‌توان از تاکسی استفاده کرد. از ایستگاه راه‌آهن مشهد نیزدسترسی به‌وسیله اتوبوس یا تاکسی امکان‌پذیر است.

ایستگاه اتوبوس کوهسنگی در خیابان کوهسنگی و در نزدیکی پارک قرار گرفته است؛ به‌طوری که در عرض کمتر از دو دقیقه پیاده‌روی به پارک می‌رسید. همچنین ایستگاه مترو کوهسنگی دقیقا روبه‌روی درب شرقی پارک قرار دارد. فاصله این ایستگاه تا ورودی پارک نیز حدود دو دقیقه است.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید