معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو به اقدام آمریکا در عدم صدور روادید برای خبرنگاران روس پاسخ می‌دهد.

تهدید ریابکوف علیه آمریکا / پاسخ اقدام علیه خبرنگاران روس را می‌دهیم

به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد این کشور، اقدام آمریکا در صادر نکردن روادید برای خبرنگاران روس را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد که روسیه پاسخ به اقدام آمریکا در عدم صدور روادید برای خبرنگاران روسی در سفر وزیر خارجه روسیه را به تعویق نخواهد انداخت.

به گفته ریابکوف این خبرنگاران روسی بنا بود سفر اخیر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به نیویورک را پوشش دهند.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که روسیه در این باره عقب نخواهد نشست. مطمئناً پاسخی به این رفتار توهین‌آمیز خواهد یافت. اما اینکه این پاسخ با اقدام آمریکا متقابل خواهد بود یا خیر، هنوز مشخص نشده است. اما مطمئناً این پاسخ به تأخیر نخواهد افتاد.

ریابکوف افزود: من نمی‌توانم و نخواهم توانست نتیجه نهایی را پیش‌بینی کنم، با این حال عدم صدور روادید برای خبرنگاران روس، اقدامی توهین‌آمیز و تحریک‌آمیز است که حاکی از آن است که حتی زمانی که وزیر خارجه روسیه به آمریکا سفر می‌کند از خبرنگاران ما استقبال نمی‌شود، در نتیجه قطعاً نباید بی‌پاسخ بماند.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه سرپرست کارکنان سفارت آمریکا در مسکو را احضار کرد. این اقدام در اعتراض به خودداری واشنگتن از اعطای روادید به هیئت مطبوعاتی روسیه برای همراهی با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به‌منظور پوشش حضور او در شورای امنیت انجام شد. در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه نیز تاکید شده است که چنین خرابکاری و اقدامی با هدف جلوگیری از انجام مأموریت عادی روزنامه‌نگاری، بی‌پاسخ نخواهد ماند.

مشرق
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید