بابل جاذبه‌های جالبی دارد، از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم مهیج‌ترین پارک جنگلی بابل کجاست.

مهیج‌ترین پارک جنگلی بابل کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک جنگلی بزچفت که به پارک جنگلی بابلکنار نیز شهرت دارد، در فاصله ۲۲ کیلومتری شرق بابل واقع شده است و یکی از جاذبه های طبیعی بکر مازندران و جاهای دیدنی بابل محسوب می‌شود. بزچفت با وسعت ۷۶۰ هکتار از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به‌عنوان منطقه‌ نمونه گردشگری انتخاب شده است. در بزچفت ۱۵۰ گونه گیاه درختی و بوته‌ای وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به شمشاد، راش، زبان‌گنجشک، بلوط، نارون و توسکا اشاره کرد. به برخی از این گیاهان فسیل زنده یا موزه‌ طبیعی نیز گفته می‌شود؛ زیرا تاریخ ایجاد آن‌ها به میلیون‌ها سال قبل و دوران دایناسورها بازمی‌گردد.

پارک جنگلی بابلکنار؛ جذاب و هیجان‌انگیز

در دل پارک جنگلی بزچفت، آبشار و چشمه‌ کوچکی قرار گرفته‌اند که اصلی‌ترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند و توصیه می‌کنیم حتما از آن‌ها بازدید کنید. اگر می‌خواهید آرامش مطلق را تجربه کنید و با شنیدن صدای گوش‌نواز پرندگان خوش‌الحان روحتان را جلا دهید، کمی پیاده‌روی کنید تا به قسمت انتهای پارک برسید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

مهیج‌ترین پارک جنگلی بابل کجاست؟

بدون تردید طبیعت پاییزی این پارک جنگلی نیز شما را شیفته خود می‌کند و قدم‌زدن روی فرشی از برگ‌های پاییزی با رنگ‌های آتشین و بازی با آن‌ها شما را به وجد می‌آورد. در بخشی از پارک که درختان انبوه به‌صورت متراکم در کنار یکدیگر قرار دارند، سایه‌های گسترده ایجاد شده‌اند که در فصل تابستان می‌توانید از خنکای آن‌ها لذت ببرید.

پارک جنگلی بابلکنار طبیعت وصف‌ناپذیری دارد. اگر عاشق طبیعت‌گردی و عکاسی از سوژه‌های طبیعی ناب و بی‌بدیل هستید، حتما از این پارک بازدید کنید.

متاسفانه در پارک جنگلی بزچفت امکانات رفاهی چندان زیادی وجود ندارد؛ اما حداقل امکانات در آن فراهم شده است که از میان آن‌ها می‌توان به آلاچیق، سرویس بهداشتی، مسجد، پارک بازی کودکان، باربیکیو، زمین فوتبال رستوران، قهوه‌خانه، آبخوری و چراغ‌های متعدد اشاره کرد. در ضمن خدماتی نظیر پارکینگ و نگهبانی در این پارک ارائه می‌شود. البته اقامت شبانه در این مکان بکر، امکان‌پذیر نیست.

پارک جنگلی بزچفت از جاهای دیدنی استان مازندران است و در ۲۲ کیلومتری شرق بابل قرار دارد.

شما می‌توانید از طریق دو جاده فیروزکوه و هراز خود را به این پارک جنگلی برسانید.

مهیج‌ترین پارک جنگلی بابل کجاست؟

جاده فیروزکوه: اگر مسیر جاده فیروزکوه را در پیش‌گرفته‌اید، ابتدا باید خود را به قائم‌شهر و سپس به بابل برسانید و پس از آن مسیرتان را به‌سمت فلکه‌ شهید کارگر و جاده‌ گنج افروز ادامه دهید. پس از طی ۲۲ کیلومتر در جاده‌ گنج‌ افروز، تابلوی پارک جنگلی بابلکنار (بزچفت) را در سمت چپ خود می‌بینید.

جاده‌ هراز: چنانچه جاده‌ هراز را انتخاب کرده‌اید، پس از رسیدن به بابل باید مسیرتان را به‌ترتیب به‌سمت میدان ولایت و میدان دانشگاه ادامه دهید و پس از رسیدن به این میدان به‌سمت جاده‌ گنج افروز حرکت کنید. فاصله‌ زمانی پارک تا بابل حداکثر ۲۹ دقیقه و مسیر منتهی به پارک آسفالت است. درصورتی‌که جاده فیروزکوه را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید در مسیرتان از جاذبه‌های زیبایی مثل تنگه واشی، پل ورسک و منطقه‌ سرسبز سوادکوه نیز لذت ببرید.

پارک جنگلی بزچفت در بابل

پارک جنگلی بزچفت در هر چهار فصل سال زیبا است. این پارک بهاری رویایی و تابستانی خنک و دلپذیری دارد. در پاییز و زمستان نیز می‌توانید از مناظر سحرانگیز آن لذت ببرید. درکل بهترین زمان سفر به این پارک ماه‌های اردیبهشت و آبان است.

مهیج‌ترین پارک جنگلی بابل کجاست؟

البته ماه‌های پر بارش زمان مناسبی برای بازدید از آن نیست؛ زیرا ممکن است زمین‌ گل‌آلود شما را آزار دهد و حرکت در مسیر برای افرادی که توانایی جسمی کمتری دارند، دشوار شود. پارک جنگلی بابلکنار هر روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ پذیرای عموم مردم است و بازدید از آن هزینه‌ای ندارد.

پارک جنگلی بابلکنار را با نام پارک جنگلی بزچفت نیز میشناسند. این پارک از جمله پارک های جنگلی بزرگ بابل به شمار می رود بطوریکه مساحتش بیش از ۷۶۰هزار متر مربع می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید پارک جنگلی بابلکنار از طرف معوان توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور توانسته عنوان منطقه نمونه گردشگری را کسب کند.

پارک جنگلی بابلکنار هم جاده های آسفالته از میان درختان دارد و هم مسیرهای خاکی که مناسب آفرود سواری و طبیعت گردی هستند. اگر به صورت گروهی و خانوادگی به بابل سفر می کنید، در پارک جنگلی بابلکنار آلاچیق های بسیاری در نظر گرفته شده که همواره شلوغ هستند. از دیگر امکانات رفاهی پارک نیز می توان به سوپرمارکت، سرویس های بهداشتی و پارک بازی برای کودکان اشاره کرد.

مهیج‌ترین پارک جنگلی بابل کجاست؟

پیشنهاد می کنیم اگر وارد پارک جنگلی بابلکنار شدید، علاوه بر پیک نیک، نگاهی به جاهای جذاب پارک از جمله آبشارهای زیبا، چشمه های طبیعی و دریاچه های بی نظیرش بیاندازید که از جمله بهترین جاهای دیدنی بابل به شمار می آید.

در دل این پارک دهکده ای کوچک قرار دارد با نام بزچفت. طبیعت بابلکنار با دارا بودن مساحتی بیش از ۷۱۶ هکتار و وجود چشمه ای کوچک در دل خود و انبوه درختان زیبا و سایر امکانات گردشگری همچون امکانات بسیار خوب و وسیع این محیط طبیعی از جمله راه و جاده آسفالت، وسایل بازی کودکان، آبخوری های بهداشتی، آلاچیق، سرویس های بهداشتی، نمازخانه طی چند سال به مکانی شناخته شده در استان مازندران و حتی خارج از آن تبدیل شده که با آمدن فصل بهار و تابستان انبوه مسافران و گردشگران را روانه منطقه ی تفریحی توریستی و کوهپایه ای بابلکنار زیبا می کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید