فیلبند جاذبه‌های دیدنی تماشایی دارد از این رو با ما همراه باشید و دیدنی‌های فیلبند و اطراف آن را از دست ندهید.

دیدنی‌های فیلبند و اطراف آن را از دست ندهید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: فیلبند که از جاذبه های گردشگری آمل در استان مازندران به شمار می رود، جاذبه های دیدنی و گردشگری متعددی را در خود جای داده که گردشگران زیادی در سفر به فیلبند، از آن ها دیدن می کنند. اصلی ترین دیدنی های فیلبند را اقیانوس ابرها تشکیل می دهند که تصویری بسیار رویایی و زیبا را پدید می آورند. هنگامی که به تماشای ابرها در ارتفاعات این ییلاق مشغول هستید، گویا بر روی ابر ها در حال حرکت هستید و به همین دلیل، صحنه ای رویایی و غبر قابل وصف را پدید می آورد. در ادامه می خواهیم با برخی از جاهای دیدنی فیلبند آشنا شویم.

فیلبند؛ روستایی با جاذبه‌های دیدنی

پیش بینی هواشناسی در روستای فیلبند معنا ندارد. زیرا در یک روز ممکن است شاهد چندین پدیده جوی باشید. بارش برف، باران و هوای آفتابی همه در یک روز می توانند اتفاق بیفتند. یعنی عملا چندین فصل را در یک روز با فاصله چند سعت می توانید در روستای فیلبند تجربه کنید.

دیدنی‌های فیلبند و اطراف آن را از دست ندهید!

حتی، اگر در فصل بهار و پاییز به روستای فیلبند سفر کنید، احتمالا با تمام پدیده های جوی نظیر ابر، مه، باران، برف، تگرگ، رگبار، و ناگهان رنگین کمان و هوای صاف و آفتابی مواجه می شوید. جمعیت روستای فیلبند را در فصل تابستان بیش از ۱۲۰۰ خانوار تشکیل می‌دهند، اما در زمستان روستا خالی از سکنه می شود. زیرا زندگی در روستا در این فصل بخاطر شدت سرما و سوز و برف غیرممکن است. روستای فیلبند در طول سال نزدیک۷ ماه پوشیده از برف است.

چشمه های کوچک و بزرگ زیادی در روستای فیلبند وجود دارند. چشمه لار از آن چشمه های کوچکی است که املاح معدنی فراوان دارد و برای درمان درد کلیه بسیار مفید است. همچنین، در آب چشمه ها منطقه فیلبند مقدار زیادی فلوئور وجود دارد که برای استخوان بندی بسیار موثر و مفید بوده و نتیجه آن را در استخوان بندی مردم روستا می توان به خوبی مشاهده کرد. در منطقه فیلبند گیاهان جذاب زیادی روییده اند. فیلبند پس از پشت سر گذاشتن هفت ماه زمستان جان می گیرد و زنده می شود.

دیدنی‌های فیلبند و اطراف آن را از دست ندهید!

گل و گیاهانش شروع به روییدن می کنند و چشمه هایش جریان می یابند. در این هنگام منظره و چشم اندازهای فیلبند بسیار تماشایی و دلنواز می شوند.

در فیلبند دو تکیه وجود دارند که مسافرخانه ای هم درون تکیه ها ساخته شده تا گردشگران و مسافران بتوانند در فصل های بهار و تابستان در آن ها استراحت کنند. سقف خانه های روستای فیلبند اغلب از چوب و شیروانی های رنگارنگ ساخته شده و برخی نیز سفالی هستند. دو امامزاده با نام های امامزاده یحیی و قاسم نیز در روستای فیلبند وجود دارند. امامزاده اول داخل روستا واقع شده و دوم کمی نیزا به کوهپیمایی دارد. برای این کوهپیمایی باید تا ارتفاع سه هزار و هفتصد متری صعود کنید.

چند جاذبه دیدنی در فیلبند و اطراف آن

قله اندوار

فیلبند جاذبه ای مرتفع در میان طبیعت شمالی کشور است که اغلب جاذبه های دیدنی آن نیز دارای ارتفاع زیادی از سطح دریا هستند و این اصلی ترین خصوصیتی است که توانسته فیلبند را بسیار بسیار محبوب سازد.

دیدنی‌های فیلبند و اطراف آن را از دست ندهید!

روستایی مرتفع در نزدیکی فیلبند وجود دارد که از توابع شهرستان بابل بوده و با نام قله اندوار شناخته می شود. جاده که برای رسیدن به این جاذبه زیبا طی می کنید، مسیری خطرناک بوده و برای عبور از آن بایستی بسیار احتیاط کنید.

روستای چلاو

به هر نقطه ای شهرهای شمالی ایران که سفر کنید، روستاهای سرسبز و انبوه را پیدا خواهید کرد که از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در شهرهای شمالی به شمار می روند. در میان جاذبه های دیدنی فیلبند نیز روستایی بسیار زیبا و انبوه وجود دارد که با نام روستای چلاو شناخته می شود و در محدوده جنگل های هرکانی واقع شده است. در میان طبیعت چلاو درختانی بلند قامت و انبوه همچون بلوط، راش، انجیل، سرخدار و ممرز وجود دارند که بر زیبایی آن افزوده اند و پیاده روی و قدم زدن در میان طبیعت آن را بسیار لذت بخش تر می کنند. این روستا بهترین محل برای سفر های تابستانی به شمار می رود و افراد زیادی به آن سفر می کنند.

دیدنی‌های فیلبند و اطراف آن را از دست ندهید!

در اغلب روزهای سال این روستا دارای آب و هوایی مه آلود همراه با بارش باران می باشد که باعث زیبایی و محبوبیت بیش از حد آن شده است. هنگامی که در طبیعت چلاو قرار بگیرید و به منظره اطراف خود نگاهی بیاندازید، به قدرت خدا پی خواهید برد و با خود فکر می کنید که برای خلق چنین طبیعت زیبا و بی نظیری چقدر زمان صرف نموده است.

روستای سنگچال

اگر به روستا گردی علاقه مند هستید و به فیلبند سفر کرده اید، می توانید برای گشت و گذار و بیشتر لذت بردن از طبیعت به سراغ روستای سنگچال که از جاذبه های گردشگری فیلبند به شمار می رود، بروید. این روستای زیبا و ییلاقی دارای ارتفاع ۱۳۲۰ متر از سطح دریا بوده و چشم انداز بسیار زیبایی به مناطق اطراف دارد. از آنجایی که این روستا دارای هوایی مطلوب بوده و خبری از هوای شرجی و گرم در آن نیست، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

دیدنی‌های فیلبند و اطراف آن را از دست ندهید!

جالب است بدانید هوای روستای سنگچال به گونه ای است که حتی در زمستان ها قابل سکونت بوده و بومیان منطقه نیز روستا را ترک نمی کنند. چشمه ای آب خنک و زلالی که در این طبیعت این روستا وجود دارند، بر زیبایی روستا افزوده اند.

آدرس روستای سنگچال: ایران، شهرستان آمل، جاده هراز، ۲۵ کیلومتری آمل، خروجی سمت راست، روستای سنگچال

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید