روسیه از چت بات هوش مصنوعی خود با نام Gigachat رونمایی کرد که فقط به زبان روسی عملکرد خیلی خوبی دارد و رقیبی برای چت جی پی تی محسوب می‌شود.

چت‌بات اختصاصی روسها به بازار آمد

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، گروه علمی و فناوری؛ روسیه به عنوان یکی از جدیدترین شرکت کنندگان مسابقه هوش مصنوعی از یک چت بات به نام گیگا چت رونمایی کرد. این فناوری محصول یک شرکت روسی به نام Sbertbank است که به دولت روسیه تعلق دارد. با رونمایی از این چت بات روسی رقابت بین کشورها در تصاحب موقعیت های ارشد فناوری داغ تر شده است.

شرکت آمریکایی OpenAI چت بات مشهور خود یعنی چت جی پی تی را در نوامبر سال گذشته راه اندازی کرده بود. این مدل از هوش مصنوعی با قابلیت انجام مکالمات شبیه به انسان یک ربات گفتگو گر است که می‌تواند قابلیت‌های زیادی مانند گفتن شعر تا مقاله نویسی و یا خدماتی در حوزه آموزش ارائه کند. مایکروسافت از شرکت OpenAI با هدف استفاده از فناوری آن در محصولات خود حمایت مالی کرده بود تا بتواند در حوزه هوش مصنوعی نیز پیشگام باشد.

دیگر شرکت‌های فناوری نیز تلاش کردند تا با معرفی مدل های هوش مصنوعی خود در این رقابت حضور داشته باشند. به همین دلیل در روزهای اخیر شاهد عرضه چت بات های مختلف بودیم.

با ورود چت بات روسی مدل دیگری نیز به مدلهای هوش مصنوعی اضافه شده است. البته این فناوری ممکن است در مقیاس جهانی چندان تاثیری نداشته باشد. زیرا مهارت آن بیشتر روی زبان روسی است.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید