بابل، جاذبه‌های طبیعی خاص و جالبی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره چند تفریح مهیج در هفت آبشار سوادکوه بابل بیشتر بدانید.

چند تفریح مهیج در هفت آبشار سوادکوه بابل

سلام نو _ سرویس گردشگری: در مرز میان شهرستان سوادکوه و بابل و در دل جنگل انبوه لفور، هفت آبشار کوچک و بزرگ جای گرفته‌اند. این آبشارها در روستای تیرکن (در دهستان درازکلا) قرار دارند و به همین دلیل به هفت آبشار تیرکن معروف هستند. برای آن که به اصلی‌ترین و دیدنی‌ترین آبشار از این مجموعه هفت‌تایی برسید، باید یک پیاده‌روی دلچسب را در جنگل پشت سر بگذارید. در مراتع کالبکوشت و در طی یک مسیر ۳ کیلومتری، آبشارهای کوچک و بزرگ را خواهید دید. در نهایت به آبشار اصلی که از همه بزرگتر و زیباتر است می‌رسید که ارتفاعی در حدود ۹ متر دارد و در پایین دست آن حوضچه‌ای دیده می‌شود. همه چیز در اینجا آماده است تا لحظاتی را به دور از دغدغه‌ها سپری کنید.

آشنایی با هفت آبشار سوادکوه بابل

هفت آبشار سوادکوه از زیباترین جاذبه‌های مازندران هستند. این آبشارهای دیدنی در نزدیکی شهر بابل قرار دارند و قدمت آن‌ها به چهل میلیون سال می‌رسد. همان طور که از نام این آبشار پیدا است، مجموعه هفت آبشار پلکانی بزرگ و کوچک، این جاذبه زیبا را به وجود آورده‌اند.

چند تفریح مهیج در هفت آبشار سوادکوه بابل

این منطقه در نزدیکی روستای تیرکن از توابع دهستان درازکلا قرار دارد و به همین دلیل با عنوان هفت آبشار تیرکن نیز از آن یاد می‌شود. جنگل زیبای اطراف آبشار با رودخانه‌های پرآب، بر زیبایی این منطقه افزوده‌اند. تماشای آبشارها در این طبیعت بکر، آرامشی وصف ناپذیر برایتان ایجاد می‌کند.

ارتفاع بلندترین آبشار به ۹ متر می‌رسد و حوضچه زیر آن برای آبتنی و شنا بسیار مناسب است. مراتع اطراف روستای تیرکن در حوالی آبشارها و جنگل لفور «کالبکوشت» نام دارند و از سرسبزترین مراتع شمال با طبیعت چشم‌نواز هستند.

جنگل‌های اطراف هفت آبشار تیرکن نیز که از دیگر جاهای دیدنی بابل هستند، وسعتی در حدود ۲۲ هزار کیلومتر دارند. سراسر این منطقه را درختان ممرز، کهلو، افرا، توسکا و ازگل پوشانده‌اند. اما متاسفانه بعضی گونه‌های گیاهی در این جنگل به‌دلیل نوعی آفت از بین رفته‌اند.

برای سفر به هفت آبشار سوادکوه همراه داشتن کفش مناسب برای پیاده‌روی در جنگل از واجب‌ترین وسایل است. اگر قصد آبتنی در رودخانه و حوضچه‌های آبشار را دارید، حتما حوله و لباس اضافی همراه ببرید. در فصل‌های پاییز و بهار لباس گرم اضافه همراه داشته باشید.

چند تفریح مهیج در هفت آبشار سوادکوه بابل

در مسیر جنگل به‌سمت هفت آبشار، آنتن دهی تلفن همراه بسیار ضعیف است. پس اگر راهنمای مسیر ندارید، پیش از حرکت حتما نقشه آفلاین را دانلود و فعال کنید تا بتوانید مسیر حرکت به‌سمت آبشارها را پیدا کنید.

اگر قصد کمپ کردن در جنگل را دارید، داخل جنگل هیچ امکاناتی وجود ندارد و بسیار بکر است. در ابتدای ورود به مسیر جنگلی امکاناتی محدود وجود دارد. در نزدیکی آبشارها با روستای تیرکن در حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت فاصله دارید، ‌ پس وسایل شخصی، مواد غذایی و آب کافی با خود ببرید. کیسه خواب نیز در شب شما را مصون نگاه می‌دارد. توجه داشته باشید که اگر قصد طبخ غذا در طبیعت را دارید، از درست کردن آتش‌های بزرگ اجتناب کنید و پس از پایان طبخ غذا، آتش را کاملا خاموش کنید. فراموش نکنید که هیچ یادگاری از خود در طبیعت به جا نگذارید.

تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز در هفت آبشار سوادکوه

در فصل تابستان که اکثر نقاط شما کشور هوایی گرم و شرجی دارد، بهترین فعالیت تفریحی، آب تنی و آب بازی است.

چند تفریح مهیج در هفت آبشار سوادکوه بابل

آب بازی در کنار دوستان و یا اعضای خانواده، مطمئنا لحظاتی شاد، مفرح و به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد. تقریبا پای هر هفت آبشار، حوضچه های وجود دارند. بهترین حوضچه برای آب تنی، حوضچه آبشار اصلی یا همان آبشار تیرکن است. این حوضچه عمق مناسبی دارد و حتی می توانید از مکان های خاص درون آن شیرجه بزنید.

دیگر فعالیت دلچسب در این منطقه، جنگل نوردی و پیاده روی در دل جنگل های بکر و بسیار زیبای لفور است. کافیست که در این مسیر، دوربین عکاسیتان را به همراه داشته باشید تا قاب های زیبایی را از طبیعت زیبای سوادکوه برای خود ثبت کنید. تقابل آب و جنگل، چشم انداز بسیار خوبی را برای عکاسی از طبیعت ایجاد کرده است.

بسیاری از گردشگران هم در طبیعت زیبای هفت آبشار کمپ می کنند و شبی را در دل این جنگل ها می گذرانند. به یاد داشته باشید که بهتر است در جنگل، به خصوص در فصل گرم تابستان آتش رونش نکنید و اگر این کار را کردید، حتما از خاموش شدن کامل، تکرار می کنم خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

چند تفریح مهیج در هفت آبشار سوادکوه بابل

چراکه یک سهل انگاری کوچک از طرف یه گردشگر، می تواند هکتارها جنگل ارزشمند و همچنین جانورانی که در آن زندگی می کنند را نابود کند.

پیک‌نیک: حتی‌الامکان از روشن کردن آتش و آسیب به پوشش گیاهی بپرهیزید.

آب بازی: روزهای گرم را برای این تفریح انتخاب کنید و لباس اضافه فراموش‌تان نشود.

جنگل نوردی: برای رسیدن به آبشار ملزم به پیاده‌روی در جنگل هستید و در این پیاده‌روی علاوه بر لذت بردن از جلوه‌های طبیعی، در فصول پربازدید با افراد محلی برخورد کنید که محصولات محلی برای فروش دارند. در محدوده این مجموعه آبشارها و مراتع اطراف آن می‌توانید گونه‌های مختلفی از گیاهان و درختان همچون توسکا، ممرز، کهلو، کراد، انجیلی، افرا، وولی، نمدار، ملج، شیردار، ازگل را ببینید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید