۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
کد خبر: 55433031

بابل جاذبه‌های کم‌نظیری را در خود جای داده، از این رو با ما همراه باشید تا درباره زیباترین جاذبه‌های طبیعی بابل بیشتر بدانید.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی بابل

سلام نو _ سرویس گردشگری: بابل یکی از شهرهای بهار نارنج ایران، سرزمینی زیبا و طبیعتی سرسبز دارد که سفر به آن می‌تواند خاطرات خوشی را برایتان رقم بزند. بابل شهری سرسبز در فاصله ۱۵ کیلومتر از دریای خزر است که یکی از بهترین مناطق شمال برای طبیعت گردی به حساب می آید.

جاذبه‌های طبیعی و زیباتر بابل

دریاچه کامی کلا

اگر در سفر به بابل در جستجوی منطقه ای بکر برای اتراق هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به دریاچه کامی کلا بیاندازید چراکه این دریاچه در منطقه ای بسیار سرسبز بوده و چشم انداز زیبایی از جنگل ها و کوه های بابل هم ارائه می دهد.

برای بازدید از دریاچه کامی کلا، می بایست به منطقه بند پی غربی مراجعه کنید و دریاچه را در میان روستای منطقه مشاهده کنید. لازم به ذکر است روستای دریاچه کامی کلا مردمی بسیار صمیمی دارد که شغل آن ها کشاورزی و دامپروری بوده و گردشگری از جمله قطب های مهم درآمدی مردم منطقه می باشد و همچنین اگر در شهرستان بابل، لبنیات های با کیفیتی را می خواهید تهیه کنید، خوب است نگاهی به روستای دریاچه کامی کلا بیاندازید چراکه لبنیات این روستا از جمله بهترین لبنیات های شهرستان بابل می باشد.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی بابل

جنگل ویوج

جنگل ویوج بابل در جاده شیاده قرار دارد که در منطقه بندپی شهرستان واقع شده است. جنگل ویوج با بیش از ۲۰هزار متر مربع مساحت، شاید از جمله جنگل های بزرگ بابل به شمار نیاید اما منطقه ای بسیار دیدنی و بکر است که خاطرات بی نظیری را برای گردشگران رقم می زند. جنگل ویوج همانند جنگل نارنجلو، مملو از درختان بهار نارنج است که در فص بهار و پاییز، اتراق کردن زیر درختان بلند قامت جنگل به همراه بوی زیبای بهار نارنج، طبیعتی بکر و صدای دلنشین پرندگان می تواند بسیار لذت بخش باشد. همچنین اگر علاقه مند به عکاسی از طبیعت هستید، بی شک پارک ویوج یکی از بهترین جاهای دیدنی بابل خواهد بود.

جنگل نارنجلو

جنگل نارنجلو از نزدیک‌ترین جنگل‌های سرسبز به بابل است که در بخش بندپی غربی قرار دارد. این جنگل وسیع به واسطه انواع درختانی که در خود جای داده است، جزو مناطق حفاظت‌شده به حساب می‌آید و از همین رو هنوز هم بکر و دست نخورده باقی‌مانده است.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی بابل

قدم زدن در جنگل و تماشای مناظر زیبای آن، استراحت در زیر سایه درختان جنگل، عکاسی و ثبت لحظه‌های ناب، گوش سپردن به صدای دلنشین پرندگان همگی در انتظار گردشگرانی است که لذت حضور در طبیعت را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند.

جنگل نارنجلو در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ هرچند فصل بهار با آب‌وهوای مطبوع و پاییز که فصل نقاشی طبیعت و رنگارنگ شدن برگ‌ها است، بیشترین لذت را نصیب‌تان خواهد کرد.

آدرس: مازندران، بابل، بخش بندپی غربی

آبشارهای زیباتر در بابل

آبشار کلیره

یکی از آبشارهای جذاب و بی نظیر شهرستان بابل، آبشار کلیره است. گردشگران برای دسترسی به این آبشار می بایست به فاصله ۴۵ کیلومتری بابل واقع در منطقه بندپی شرقی مراجعه کنند تا وارد روستای بتلیم شوند. روستای بتلیم یکی از روستاهای گردشگری بابل است که درواقع مبدا طبیعت گردی گردشگران به حساب می آید. از این روستا می بایست نزدیک به ۴۵ دقیقه در میان طبیعت زیبای بابل پیاده روی کنید تا به آبشار کلیره برسید.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی بابل

آبشار کلیره از جمله بهترین مناطق برای اتراق و لذت بردن از طبیعت بکر و صدای دلنشین آب جاری و پرندگان می باشد و همچنین خوب است بدانید در اطراف آبشار علاوه بر درختان کهنسال، عطر گل های رنگارنگ و درختان سرسبز بسیار اعتیاد آور هستند.

آبشار کیمون

کیمون روستایی در ۳۰ کیلومتری شهر بابل در بندپی شرقی است که آب‌وهوای معتدلی دارد. این روستا در دل جنگل قرار گرفته و از مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیری برخوردار است. عبور رودخانه‌ای دائمی از این روستا طراوت خاصی به آن بخشیده و همچنین بودن چند آبشار زیبا در مسیر رودخانه، زیبایی‌های این روستا را دو چندان کرده است.

قدم زدن در مسیر جنگلی و از کنار رودخانه‌ای با آبشارهای کوچک و بزرگ و همین طور کمپ زدن یا اقامت در روستا، برای علاقه‌مندان به طبیعت بسیار جذاب خواهد بود. از آنجا که حجم آب در فصل بهار بیشتر شده و آب‌وهوای معتدلی بر منطقه حاکم می‌شود، بهترین زمان سفر به آبشار کیمون به حساب می‌آید.

آدرس: ۳۰ کیلومتری بابل، بندپی شرقی، روستای کیمون

زیباترین جاذبه‌های طبیعی بابل

آبشار درازکش

آبشار درازکش یکی از زیبایی‌های بکر و دست‌نخورده طبیعت بندپی شرقی است که در دل جنگل واقع شده است و شامل پنج آبشار با ارتفاع‌های مختلف می‌شود که ارتفاع یکی از آن‌ها بیش از هفت متر است. این آبشار ابتدا به یک حوضچه بزرگ می‌ریزد و سپس به‌صورت رودخانه‌ای در جهت شمال ادامه مسیر می‌دهد که در فصل پاییز آب نسبتا زیادی دارد؛ ولی بیشترین میزان آب آن در فصل بهار است.

اگر اهل شنا و آب‌تنی هستید، فرصت را از دست ندهید و از همین آبشار مرتفع نهایت استفاده را ببرید یا فقط در زیر سایه درختان و هوای مطبوع آن، کمی استراحت کنید. سایر آبشارها قدری جلوتر هستند؛ اما به‌دلیل مسیر گل‌ولای، بازدید از آن‌ها دشوار است.

سفر به آبشار درازکش برای افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی مناسب است و از همین رو همراه داشتن لوازمی مثل کفش کوهنوردی (پیاده‌روی)، کلاه و عینک آفتابی، لباس مناسب فصل، آب آشامیدنی، مواد غذایی مقوی و... ضرورت دارد.

آدرس: بابل، روستای درازکش

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید