شاید به تازگی موی خود را رنگ کرده‌اید و حالا به این فکر افتاده‌اید که با کراتینه کردن، زیبایی و جذابیت آن را دو چندان کنید؛ به شما حق‌ می‌دهیم که تردید داشته باشید و به دنبال پاسخ این پرسش باشید که آیا کراتینه کردن برای موهای رنگ شده امکان‌پذیر است یا خیر؟

آیا کراتین مو برای موهای رنگ شده امکان پذیر است؟

مخصوصا اگر هزینه زیادی برای رنگ و دکلره موی خود پرداخت کرده‌اید یا حسابی عاشق رنگ موهایتان شده‌اید حتما این موضوع برایتان حساسیت بیشتری ایجاد کرده است. با ما در این مطلب همراه شوید تا دغدغه شما را برطرف کنیم و اطلاعات لازم را درباره تاثیرات مثبت یا منفی کراتینه کردن موهای رنگ شده در اختیارتان قرار دهیم. پس ادامه مطب را از دست ندهید.

کراتین کردن مو چیست؟ چه مزایایی دارد؟

کراتین یک نوع پروتئین حیاتی در بدن است که در ساخت و ساز موها و ناخن نقش مهمی بر عهده دارد. این ماده به موها استحکام، زیبایی، طول عمر، تثبیت رنگ و مقاومت بیشتری‌ می‌دهد. با این حال در اثر عوامل متعددی چون تاثیر مواد شیمیایی مانند رنگ و دکلره، لوازم حرارتی و اتومو، آلودگی‌ها و... کراتین مو از بین‌ می‌رود و مو حالت خشک و بدفرمی پیدا می‌کند. در این شرایط استفاده از روش‌های مراقبتی مانند کراتینه تا حد زیادی به برطرف شدن مشکلات مو می‌انجامد. به طور کلی از مهمترین مزایای کراتین مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- ایجاد حالت صاف و درخشندگی در موها

- کاهش حالت خشکی و شکنندگی مو

- افزایش ضخامت و استحکام موها

- از بین بردن پرزهای مو

- آسان‌تر شدن فرایند حالت دهی و سشوار موها

- افزایش ماندگاری حالت مو

- ‌حذف گره خوردگی در مو

- کاهش زمان مورد نیاز برای مرتب کردن موها.

در روش کراتینه کردن مو از ترکیبات شیمیایی خاصی برای احیا و صاف کردن مو استفاده‌ می‌شود. این فرایند برای موهای خشک، وز و ضعیف مناسب است اما آیا برای موهای رنگ شده نیز توصیه می‌شود؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه مطلب همراه ما بمانید.

کراتینه کردن مو مناسب چه افرادی است؟

کراتینه کردن مو به افرادی که موهایشان خشک، آسیب دیده و دارای بافت نرم و ضعیفی است توصیه‌ می‌شود. همچنین افرادی که دچار پوکی مو شده اند نیز گزینه‌های خوبی برای کراتینه مو به شمار می‌روند. توجه داشته باشید از مزایای کراتینه مو در صورتی بهره مند می‌شوید که مواد کراتین را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. در صورت عدم اطمینان از اصالت کالا پیش از اقدام و انجام کراتین، حتما از پزشک یا آرایشگر خود مشورت بگیرید یا با کارشناسان فروشگاه بزرگ شاهانو مرجع عرضه محصولات تخصصی پوست و مو در تماس باشید.

آیا آسیب‌های ناشی از رنگ مو را می‌شناسید؟

استفاده از رنگ و دکلره یک روش رایج و محبوب در میان افراد مخصوصا خانم‌ها برای تغییر ظاهر، زیبایی چهره و ایجاد استایل‌های جذاب است اما این روش ممکن است به موی شما صدمه بزند. استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی در رنگ و دکلره باعث خشک شدن مو، شکنندگی ساقه مو و در نهایت از بین رفتن بافت مو می‌گردد. بنابراین اگر اهل تنوع هستید و عادت به رنگ کردن موهای خود دارید حتما به دنبال راهی برای کاهش مشکلات مو در اثر استفاده از رنگ و دکلره باشید. مسلما رنگ و دکلره کردن مو بدون استفاده از محصولات مراقبتی باعث تحریک پوست سر، بروز حساسیت و سایر مشکلات و ناراحتی‌های پوست و مو می‌شود. یکی از رایج ترین روش‌های مراقبتی از مو کراتینه کردن است که مزایای زیادی دارد.

مزایای کراتینه کردن موهای رنگ شده

کراتینه کردن موی رنگ شده به معنای انجام روشی است که با استفاده از مواد کراتین و فرایند حرارت دهی، موهای رنگ شده را صاف و براق می‌کنند. این روش جهت کمک به حفظ و تثبیت رنگ در موهای رنگ شده مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ علاوه بر اینکه کراتینه کردن موهای رنگ شده به زیبایی ظاهری موها و افزایش نرمی و شادابی آن‌ نیز کمک‌ می‌کند. با این حال، برخی افراد ممکن است به دلیل حساسیت به مواد شیمیایی یا داشتن موهای خشک و شکننده نتوانند این روش را انتخاب کنند. در اینصورت پیشنهاد می‌کنیم از مواد کراتینه گیاهی و ارگانیک یا فاقد مواد شیمیایی مضر برای کراتینه موهای رنگ شده استفاده کنید.

آیا کراتین مو برای موهای رنگ شده امکان پذیر است؟

آیا رنگ مو با کراتینه تغییر می‌کند؟

بطور کلی کراتینه کردن موهای رنگ شده باعث تغییر در رنگ مو نخواهد شد، بلکه فقط به نرمی و بهتر شدن وضعیت مو کمک‌ می‌کند. با این حال ممکن است موهای خیلی روشن یک یا دو درجه تیره‌تر شوند که در مقابل تاثیرات مثبت مواد کراتینه مو در احیا و نرمی، مورد چشمگیر یا نگران کننده‌ای نیست.

زمان مناسب برای کراتینه کردن موی رنگ شده

همانطور که عنوان شد کراتینه کردن، تاثیرات بی نظیری بر بهبود وضعیت موهای رنگ شده دارد. در صورتی که موها به درستی ‌و تحت نظارت آرایشگر متخصص کراتین شود، علاوه بر صافی و احیا موجب افزایش شادابی و قوت مو نیز می‌گردد. اما اگر در انجام این روش زیاده روی کنید یا از مواد فیک و نامرغوب استفاده نمایید نه تنها تاثیر مثبتی در موی خود مشاهده نمی‌کنید بلکه ‌زمینه‌ای برای خشکی و آسیب به ساختار موهای رنگ شده خود ایجاد کرده‌اید. لذا پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام این کار با آرایشگر خود مشورت کنید. اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید و حالا قصد انجام کراتینه کردن آن را دارید، حداقل یک هفته صبر کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

آیا کراتین مو برای موهای رنگ شده امکان پذیر است؟

بهترین کراتینه برای موهای رنگ شده

کراتینه کردن موها در واقع یک روش درمانی و مراقبتی برای تقویت موها و بهبود سلامت آن است، مخصوصا در حالتی که موی شما با مواد شیمیایی رنگ یا دکلره شده باشد استفاده از این روش اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در هر حال رنگ کردن، تار موها را ضعیف و مستعد شکنندگی و خشکی‌ می‌کند بنابراین بی‌دقتی در استفاده از محصولات کراتینه، ممکن است رنگ موهای شما را تغییر و بافت آن را ضعیف تر یا حتی پودری کند و باعث خشکی و آسیب به موها گردد.

بنابراین قبل از استفاده از محصولات کراتینه مو، با آرایشگر خود صحبت کنید تا بر اساس جنس و ضخامت موی شما، بهترین محصول را به شما پیشنهاد کند و اطلاعات لازم درباره نحوه استفاده و تاثیر مواد کراتینه بر رنگ موهای شما را در اختیارتان بگذارد. ممکن است متخصص مو یا آرایشگر، استفاده از محصولات حاوی کراتین بر پایه آب را به شما توصیه کند که گزینه خوبی است و با خطر کمتر برای رنگ مو، باعث تقویت ساختار مو می‌گردد.

نکته پایانی

کراتین یک پروتئین طبیعی است که در برخی موجودات زنده یافت می‌شود. این پروتئین بر روی ساختار موها تأثیر مثبتی دارد و باعث بالا رفتن قدرت و سلامت موها می‌شود. کراتینه موها را به سطح مطلوبی از نرمی، تغذیه، لطافت و شادابی می‌رساند و همچنین باعث تقویت رشد موها و حفظ رطوبت در آن می‌شود. این ماده در صورت خرید از فروشگاه معتبر حتی موهای رنگ شده را نیز جذاب‌تر می کند و زیبایی بی‌نظیری به استایل مو می‌بخشد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم از انواع محصولات تخصصی پوست و مو در آنلاین شاپ شاهانو دیدن کنید و بر اساس نیاز و سلیقه خود، بهترین محصول را با ضمانت اصالت کالا به سبد خرید خود اضافه نمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید