رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت:مدعی‌العموم موضوع فوت یک نوزاد در شهریار را پیگیری کند.

پیگرد قضایی عوامل فوت یک نوزاد در بیمارستان شهریار

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با بیان اینکه حق حیات شیرین یک انسان با سهل‌انگاری غیر انسان دوستانه کسانی که باید با رفتار حرفه‌ای خود از زندگی و جان شهروندان مراقبت کنند، به محاق رفت و خانواده‌ای را داغدار کرد، گفت: خبر دردناک فوت یک نوزاد در شهریار که زنده به سردخانه بیمارستان منتقل شده بود، علاوه بر متاسف ساختن هر شنونده‌ای، توقعاتی را نیز ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود مدعی‌العموم با پیگیری مجدانه این موضوع، هرگونه قصور یا تقصیر فردی و ساختاری را مورد تعقیب قرار داده و حقوق بزه‌دیدگان و جامعه را به شکل حداکثری تأمین کند، گفت: همچنین انتظار می‌رود تمام دستگاه‌ها با به جا آوردن تکالیف خود ذیل کنوانسیون حقوق کودک و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، راه را بر ورود آسیب به حساس‌ترین اعضای جامعه انسانی ببندند.

کوشا تاکید کرد: بدیهی است وکلای دادگستری همچون گذشته در کنار قربانیان این حادثه تلخ و دیگر کودکان آسیب‌دیده حضور خواهند داشت و در صورت نیاز حمایت‌های حقوقی لازم را تأمین خواهند کرد.

رئیس اسکودا در پایان تاکید کرد: رفتار حرفه‌ای پزشکی و رسالت انسانی و سوگند حرفه‌ای ایجاب می‌کند بیش از پیش حافظ حق حیات شهروندان باشیم و نظام حقوقی در تضمین حق‌های بنیادین بشری فروگذار نکند. این مطالبه گری را برای هر کنشگر عدالت و حقوق بشر فرض می‌دانیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید