ساری جاذبه‌های درجه یکی دارد در این میان با ما همراه باشید و درباره بهترین جاذبه‌های ساری که نباید از دست داد، بدانید.

بهترین جاذبه‌های ساری که نباید از دست داد!

سلام نو _ سرویس گردشگری: ساری، مرکز استان مازندران و یکی از پرجمعیت‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای آن است که در شمال ایران واقع شده و قدمت آن به حدود پنج هزار سال می‌رسد. این شهر به دلیل نزدیکی به جنگل، کوه و دریا و برخورداری از آب و هوای معتدل و مرطوب هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند و با طبیعت بی‌نظیر و بناهای تاریخی زیبایی که دارد، از قطب‌های مهم گردشگری ایران محسوب می‌شود.

دریاچه تماشایی چورت در ساری

در گوشه ای از طبیعت استان مازندران و در ارتفاع ۱۰۳۴ متری از سطح آب های آزاد، جلوه ای تماشایی از طبیعت ایران عزیزمان جا خوش کرده که با نام دریاچه چورت یا دریاچه میانشه شناخته می شود و عنوان خواهرخوانده دریای خزر را به خود اختصاص داده است.

این دریاچه حدود ۲.۵ هکتار وسعت دارد و به سبب نزدیکی به روستایی به نام چورت، به این نام خوانده می شود. آنچه باعث شده تا چورت، دریاچه ای متفاوت باشد، فقط قرارگیری در میان انبوه درختان نیست بلکه نحوه شکل گیری آن است که بر جذابیتش می افزاید.

بهترین جاذبه‌های ساری که نباید از دست داد!

در سال ۱۳۱۸ خورشیدی بود که زمین لرزه ای در این منطقه رخ داد و رانش زمین، باعث شد که مسیر چشمه کنار دریاچه، بسته شود و در نهایت دریاچه ای زیبا در شکاف دره‌ای با شیب زیاد شکل بگیرد. چورت یکی از معدود دریاچه هایی است که به صورت طبیعی شکل گرفته و در نتیجه احداث سد خاکی ایجاد نشده است.

عمق و ابعاد دریاچه در طول سال و با توجه به میزان بارش های فصلی دایما تغییر می کند؛ اما شکل هندسی آن به صورت بیضی است و بیشترین طول و عرض آن به ترتیب به ۳۸۰ و ۱۴۰ متر می رسد. این دریاچه از سال ۱۳۸۹ به یکی از جاذبه های اصلی منطقه تبدیل شده است و گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

باداب سورت؛ جاذبه‌ای بهتر و شگفت‌انگیز در ساری

چشمه های باداب سورت، پدیده های کم نظیر در دنیا به شمار می روند که حاصل میلیون ها سال تاثیر عوامل طبیعی هستند. چشمه های باداب سورت نه تنها در میان دیدنی های ساری بلکه از معدود جاذبه های گردشگری شمال کشور به حساب می آیند که بازدید از آن ها به شدت پیشنهاد می شود.

بهترین جاذبه‌های ساری که نباید از دست داد!

جالب است بدانید سالانه هزاران گردشگر و علاقه مند به پدیده های طبیعی در دنیا به ایران و استان مازندران سفر می کنند تا نگاهی به این چشمه های جذاب و دیدنی بیاندازند. چشمه های باداب سورت در جنوب شرقی ساری قرار دارند و اگر در میان دیدنی های ساری تصمیم به بازدید از باداب سورت را دارید، خوب است بدانید همواره از دو مسیر می توانید به این چشمه ها دسترسی داشته باشید.

یکی از این مسیرها از طریق شمال استان سمنان می باشد بطوریکه در استان سمنان کافیست وارد منطقه مهدیشهر شوید تا در روستای فولاد محله مسیر دسترسی به روستای اروست و باداب سورت را مشاهده کنید و مسیر دیگر، از ساری و روستای کیاسر است و در این روستا می بایست به سه راهی با نام تلمادره برسید تا راه ورود به روستای اروست را مشاهده کنید.

گفته میشود بیش از ۱۰ میلون سال طول کشیده تا چشمه های باداب سورت به وجود آید. باداب سورت در ارتفاع ۱۸۴۱ متری از سطح دریا قرار دارد لذا آب و هوای دلنشینی در منطقه حاکم است و همچنین در اطراف چشمه، درختچه های زرشک وحشی و درختان سوزنی هم مشاهده می شود که طبیعتی زیبا و دیدنی را به وجود آورده اند.

بهترین جاذبه‌های ساری که نباید از دست داد!

چشمه های باداب سورت به صورت پلکانی هستند و آب در هر پله، مزه ای متفاوت نسبت به دیگری دارد بطوریکه در یکی از پله ها، آب مزه ای ترش داشته و در دیگری، مزه آب به تلخ یا شیرین تغییر می کند و همچنین به دلیل کربنات موجود در رسوبات، آب دارای مقداری گاز هم می باشد.

پناهگاه حیات وحش میانکاله؛ از بهترین جاذبه‌های ساری

موقعیت پناهگاه حیات وحش میانکاله در بین کشورهای دریای خزر از نظر زیست ‌محیطی از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است زیرا در طول ساحل جنوب دریای خزر فقط همین مسافت ۶۰ کیلومتری از هرگونه توسعه شهری و آلودگی های قابل ملاحظه و تخریب مفرط مصون مانده است. میانکاله در سراسر سال میزبان جمعیت‌ کثیری از گونه‌ های مختلف پرندگان است که از تالاب برای بهره مندی از شرایط مناسب ، منابع تغذیه‌ و آب و هوایی معتدل، جهت زمستان‌ گذرانی و یا تابستان ‌گذرانی و جوجه‌ آوری استفاده و به آن مهاجرت می نمایند. امیدواریم تمامی بازدیدکنندگان به منطقه نکات زیست محیطی را رعایت کنند و از آسیب زدن به طبیعت بپرهیزند.

آدرس: ۱۲ کیلومتری شمال بهشهر، پناهگاه حیات وحش میانکاله

بهترین جاذبه‌های ساری که نباید از دست داد!

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید