مازندران جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیری دارد، با ما همراه باشید تا درباره مهم‌ترین نکات سفر به دریاچه الندان در مازندران بیشتر بدانیم.

مهم‌ترین نکات سفر به دریاچه الندان در مازندران

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه الندان ساری، جاذبه ای فوق العاده جذاب و معروف است که در اطراف ساری، شهرستان چهاردانگه و روستای الندان قرار دارد. منطقه ای بکر و دوست داشتنی که برای یک طبیعت گردی خاطره انگیز مقصدی بی نظیر خواهد بود.

دریاچه الندان؛ جاذبه‌ای شگفت‌انگیز در مازندران

دریاچه الندان که به نام دریاچه آب‌بندان پله ازنی هم شناخته می‌شود در روستای الندان بخش چهاردانگه‌ شهرستان ساری واقع شده است. این دریاچه یکی از عارضه‌های طبیعی و بسیار قدیمی مازندران است که گفته می‌شود قدمت آن به دوره کواترنری برمی‌گردد. آب این دریاچه تنها از طریق بارش‌های جوی تامین می‌شود و هیچ‌گونه رودخانه یا چشمه‌ای آن را تغذیه نمی‌کند. وسعت الندان در روزهای معمولی سال حدود ۱۷ هکتار و در روزهای پر بارش به ۳۰ هکتار هم می‌رسد.

جالب که بدانید کارشناسان علت بزرگی این دریاچه را موقعیت جغرافیایی خاص و همچنین خاک نفوذناپذیر آن می‌دانند. آن چه که دریاچه الندان را زیباتر می‌کند جنگل‌های هیرکانی با درخت‌های ازگیل، ویلک و پهن‌برگان است که اطراف آن را احاطه و زیبایی محیط را چند برابر کرده‌اند.

مهم‌ترین نکات سفر به دریاچه الندان در مازندران

جالب است بدانید که این دریاچه در فصل زمستان خانه غازهای وحشی‌ می‌شود که به این منطقه می‌آیند. هم‌چنین در سال‌های اخیر رهاسازی ماهی خوراکی و تخم‌ریزی آنها در دریاچه موجب شده تا محلی‌ها و برخی گردشگران الندان را به عنوان مکانی برای ماهیگیری تفریحی انتخاب کنند.

ثبت ملی: این دریاچه در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۴ با شماره ۲۶۳ در فهرست میراث طبیی ایران به ثبت رسیده است.

برای اقامت در این سفر می‎توانید از اقامتگاه‌های بومگردی نزدیک دریاچه استفاده کنید یا به شهر کیاسر در فاصله ۱۲ کیلومتری دریاچه بروید و از امکانات اقامتی آن جا بهره ببرید. همچنین اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و دوست دارید اقامت در طبیعت را تجربه کنید اطراف دریاچه را می‌توانید برای کمپ انتخاب کنید.

بهار و تابستان: در فصل بهار هوای منطقه بسیار معتدل و مطلوب می‌شود؛ اما باران در بیشتر روزهای این فصل میزبان شما خواهد بود. در فصل تابستان نیز هوا رو به گرمی می‌رود و در برخی از روزها تا ۳۵ درجه بالای صفر نیز افزایش می‌یابد.

مهم‌ترین نکات سفر به دریاچه الندان در مازندران

پاییز و زمستان: در آغاز پاییز هوا بسیار مطلوب و متعادل است همچنین منظره زیبای پاییزی اطراف دریاچه می‌تواند دلیل خوبی برای سفر به این منطقه باشد. در فصل زمستان نیز به طبع هوا رو به سردی می‌رود و در برخی شب‌ها دمای هوا به زیر صفر هم می‌رسد که بهتر است در صورت نداشتن تجهیزات کافی سفرتان را در این فصل انجام ندهید.

آدرس: استان مازندران، شهر ساری، بخش چهار دانگه، شهرستان کیاسر، دریاچه الندان

بهترین راه برای رسیدن به دریاچه از طریق روستای ازنی است. شما می‌توانید از سمت ساری وارد بزرگراه ۷۰ آسیا و پس از طی حدود ۶۰ کیلومتر وارد فرعی شوید که به روستای ازنی می‌رسد. انتهای مسیر شما را به دریاچه الندان خواهد رساند. توجه داشته باشید که مسیر فرعی ابتدا آسفالته بوده و بعد خاکی می‌شود بنابراین حتما با وسیله نقلیه مطمئن مسیر را طی کنید.

نکات مهم‌تر در سفر به دریاچه الندان

برای بازدید از دریاچه الندان ساری باید خود را برای یک طبیعت گردی جذاب و خاطره انگیز آماده کنید. مسیر دسترسی به دریاچه الندان با اینکه آسفالته نیست اما به راحتی می توان با خودروی شخصی مراجعه کرد و کنار دریاچه رسیده بطوریکه فاصله تا آب نهایت ۲ متر باشد.

مهم‌ترین نکات سفر به دریاچه الندان در مازندران

اما به واسطه همین جاده خاکی باید از سالم بودن زاپاس و لاستیک های خودرو اطمینان داشت و اگر هم در فصل زمستان میخواهید مراجعه کنید، بخاطر یخ زدن جاده ها و مسیر دسترسی به دریاچه الندان ساری زنجیر چرخ هم با خود ببرید.

دریاچه الندان ساری جایی است که باید ساعت ها بنشینید بساط پیک نیک خود را پهن کنید و از سکوت و ویو زیبا لذت ببرید برای همین، حتماً به میزان کافی آب و غذا به همراه داشته باشید و تصور نکنید که بازدید از اینجا نهایت بخواهد یک ساعت به طول بیانجامد.

در اطراف دریاچه الندان ساری کلی جای دیدنی و جنگل های بکر هست. به غیر از قایق سواری، ماهیگیری و کمپ در کنار دریاچه، طبیعت گردی و جنگل نوردی در اطراف دریاچه الندان هم صفای خودش را دارد لذا برای طبیعت گردی در اطراف دریاچه الندان ساری حتماً لباس کافی و کفش مناسب کوهنوردی و طبعیت گردی به همراه داشته باشید.

در آخر هم خوب است بدانید اگر میخواهید برای یک روز یا شاید هم بیشتر در اطراف دریاچه الندان ساری اقامت داشته باشید.

مهم‌ترین نکات سفر به دریاچه الندان در مازندران

به این صورت شب‌های دریاچه الندان را ببینید با آسمان صاف و پرستاره و روزهای جذاب و آرامش بخش، شاید چادر زدن و کمپ کردن ارزان ترین راه باشد اما مشکلات خودش را هم دارد لذت در اطراف دریاچه الندان ساری اقامتگاه های بوم گردی هم هست که قیمت های خیلی خوبی هم دارند و می توانید آن ها را اجاره کنید و خیالتان از همه چیز راحت باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید