نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر شهروندان آمریکا از جمله دموکرات‌ها نمی‌خواهند بایدن دوباره در این سمت باشد.

مخالفت آمریکایی‌ها با ریاست‌جمهوری دوباره جو بایدن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جو بایدن در حالی امروز (سه‌شنبه) رسما کاندیداتوری خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر شهروندان این کشور از جمله دموکرات‌ها نمی‌خواهند او دوباره در این سمت باشد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، میزان محبوبیت بایدن ۸۰ ساله از آغاز روی کار آمدنش در ۲۰۲۰ به سختی بالای ۴۰ درصد بوده و بعضی اوقات هم به زیر ۳۰ درصد رسیده است.

رای‌دهندگان آمریکایی عملکرد او را ضعیف می‌دانند و به توانایی‌اش برای رسیدگی به مهمترین مسائل مانند وضعیت اقتصادی در آمریکا بی‌اعتماد هستند.

بیش از نیمی از دموکرات‌ها نمی‌خواهند بایدن بار دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود و هفت نفر از هر ۱۰ آمریکایی (۷۰ درصد) هم می‌گویند که او نباید به دنبال دور دوم باشد. همچنین اکثریت آمریکایی‌ها نمی‌خواهند این رئیس جمهوری ۸۰ ساله برای انتخابات ۲۰۲۴ کاندیدا شود و سن او را اصلی‌ترین دلیل می‌دانند. همچنین ۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که سن حداقل یک عامل فرعی در این میان است که چرا آنها اصلا نمی‌خواهند دوباره بایدن را ببینند.

یکی از دموکرات‌ها که در این نظرسنجی از سوی شبکه خبری ان.بی.سی شرکت کرده بود، با اشاره به بایدن و ترامپ ۷۶ ساله گفت: رئیس جمهور باید گروه سنی کشور را منعکس کند. هر دو باید بازنشسته شوند. الان دیگر نوبت شخص دیگری است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که تنها شش درصد از آمریکایی می‌خواهند شاهد حضور دوباره بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ باشند.

در نظرسنجی دیگری از سوی موسسه سیاستگذاری کالج هاروارد کندی مشخص شد که میزان محبوبیت بایدن در میان جوانان آمریکایی در سال گذشته میلادی، پنج درصد کاهش داشته است.

در بین رای دهندگان ۱۸ تا ۲۹ ساله، تنها ۳۶ درصد عملکرد بایدن را به عنوان رئیس جمهوری آمریکا تایید کردند. این درحالیست که در نظرسنجی بهار سال گذشته میلادی، این میزان ۴۱ درصد بود.

این نظرسنجی از ۱۳ تا ۲۲ مارس و از میان ۲۰۶۹ جوان آمریکایی انجام شده است.

به نظر می‌رسد افزایش جرم و جنایت و خشونت به شدت بر تایید بایدن در این جمعیت جوان تاثیر گذاشته، به طوری که تنها ۲۷ درصد از جوانترین رای‌دهندگان می‌گویند که آنها رفتار رئیس جمهوری در مورد ایمنی اسلحه را تایید می‌کنند و تقریبا نیمی از آنها گفته‌اند که در یک ماه گذشته احساس ناامنی کرده‌اند.

اگر بایدن در نظرسنجی شبکه خبری ان.بی.سی در مقابل کاندیدای نهایی جمهوری‌خواهان قرار بگیرد، مشخص می‌شود که وی شکست خورده است.

همچنین ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که به صورت قطعی یا احتمالی به بایدن رای می‌دهند و ۴۷ درصد هم گفتند که به هر که کاندیدای جمهوری‌خواهان می‌شود،‌ رای می‌دهند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کند که بایدن نباید بار دیگر کاندیدا شود و ۶۰ درصد هم بر این باورند که ترامپ نباید به دنبال کاندیداتوری باشد. در این میان، یک سوم از جمهوری‌خواهان نیز می‌گویند که نمی‌خواهند ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ کاندیدا شود و این درحالیست که او اواسط نوامبر ۲۰۲۲ کاندیداتوری خود را اعلام کرده است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید