ساری جاذبه‌های طبیعی خارق‌العاده‌ای دارد، در این میان با ما همراه باشید تا درباره جذاب‌ترین تفریحات دریاچه چورت ساری که باید انجام داد، بیشتر بدانیم.

جذاب‌ترین تفریحات دریاچه چورت ساری که باید انجام داد!

سلام نو _ سرویس گردشگری: هوای دریاچه چورت معمولا مه آلود است و جاده خاکی که به آن می رسد سکوتی مرموز داشته و از میان درختان و گیاهان خوش عطر و بویی چون ازگیل، گردو، پونه و آویشن عبور می کند. در اطراف دریاچه درختان سرسبز، صدای پرندگان و حیوانات و صلح و آرامشی که بر فضا حاکم است، به شما احساس آرامش، سرزندگی و نشاط می دهد. به قدری در آرامش دریاچه چورت احساس خوبی پیدا خواهید کرد که هنگام ترک آن تنها چیزی که برایتان می ماند، یک حال خوب خواهد بود. حتما برای سلامت اعصاب و آرامش از دریاچه چورت بازدید کنید.

دریاچه چورت؛ جلوه‌ای از شکوه و زیبایی

دریاچه چورت دریاچه‌ای کوچک در انبوه جنگل‌های مازندران است و یکی از بهترین مقاصد برای تور طبیعت‌گردی به شمار می‌رود. دریاچه‌ای که با وجود وسعت کم، آینه تمام قدی است از تمام افسون‌هایی که طبیعتی بکر می‌تواند در خود جای دهد. حوالی صبح که مه رقیقی روی سطح آب پرسه می‌زند و صدای آواز پرندگان به‌آرامی به گوش می‌رسد، آرامش آن دوچندان می‌شود.

جذاب‌ترین تفریحات دریاچه چورت ساری که باید انجام داد!

دریاچه چورت یا «میانشه» همیشه زیبا و دیدنی است؛ اما بهار و به‌ویژه پاییز آن حکایت دیگری دارد. پاییز دریاچه چورت سمفونی رنگ‌ها است. نام اصلی دریاچه چورت "میانشه" است اما به دلیل قرار گرفتن در روستایی به نام چورت، بیشتر با همین نام خوانده و شناخته می شود. شکل دریاچه چورت بیضی است و با توجه به میزان بارش سالانه آب آن تغییر می کند. در صورتی که با دقت سطح دریاچه را نگاه کنید، تنه های به جا مانده از درختان قدیمی را می توانید ببینید.

بهترین زمان بازدید از دریاچه چورت بهار، تابستان و پاییز است. در فصل زمستان نیز اگر بتوانید سرمای هوا و سختی های مسیر دسترسی را تحمل کنید، منظره دریاچه چورت بسیار متفاوت و منحصر به فرد است و حال و هوای دیگری دارد. آدرس دریاچه چورت: دریاچه چورت به وسعت ۲٫۵ هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در فاصله‌ ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران واقع شده است.

تفریحات جذاب‌تر در دریاچه چورت ساری

ماهیگیری

اگر از طرفداران ماهیگیری هستید و وسایل و ابزار لازم برای این کار را دارید، در سفرتان به چورت وقتی را هم به این فعالیت اختصاص دهید.

جذاب‌ترین تفریحات دریاچه چورت ساری که باید انجام داد!

ماهیگیری در سکوت و آرامش دریاچه بر شیرینی سفرتان می افزاید و آن را تبدیل به خاطره ای فراموش نشدنی می کند. شاید برای تان سوال پیش بیاید که ماهیان این دریاچه از کجا آمده اند. برای این پرسش دو پاسخ وجود دارد:

برخی از محلی ها بر این باورند که یکی از مهم ترین راه های انتقال این ماهی ها از طریق پرندگان است. آنها می گویند که به دلیل باقی ماندن تخم بسیاری از ماهی ها در میان پرهای پرندگان، با سفر آنها به سایر مناطق، تخم ها نیز با آنها انتقال می یابند. برخی دیگر نیز معتقدند که وجود این ماهی ها در دریاچه در نتیجه رهاسازی آنها توسط افراد است و ربطی به عوامل طبیعی ندارد.

قایق سواری

شناور شدن بر روی آب دریاچه و تماشای مناظری متفاوت یکی دیگر از تفریحات مورد علاقه گردشگران در دریاچه چورت است؛ اما از آنجا که امکانات قایق سواری در این دریاچه وجود ندارد، مردم قایق های خود را به آب می اندازند تا بتوانند تجربه ای متفاوت را برای خود رقم بزنند.

جذاب‌ترین تفریحات دریاچه چورت ساری که باید انجام داد!

آفرود

مسیر منتهی به دریاچه، جاده ای خاکی است که از میان جنگل و انبوه درختان می گذرد. زیبایی های این مسیر بهانه ای شده تا آفرودرها را به این منطقه بکشاند. این مسیر یکی از مقاصد مورد علاقه افرادی است که به دنبال هیجان و خلق تجربه های تازه از آفرود هستند.

پیاده روی در قلب جنگل

پیاده روی در مسیر منتهی به دریاچه نیز یکی از انتخاب هایی است که پیش روی افراد قرار دارد و می تواند ساعاتی خوش را برای شان رقم بزند. پیمودن این مسیر با پای پیاده باعث می شود که زیبایی های آن را از نزدیک لمس و گوشه گوشه این طبیعت بکر را کشف کنید. در این مسیر مناظری متفاوت را خواهید دید و هنرنمایی طبیعت را نظاره خواهید کرد.

دریاچه در میان یک دره قرار گرفته و اطراف آن با درختانی کهن احاطه شده است. می توانید به قلب این جنگل بزنید و در آن به گشت و گذار بپردازید.

پیک نیک و عکاسی

مسیر رسیدن به چورت سختی های خاص خودش را دارد.

جذاب‌ترین تفریحات دریاچه چورت ساری که باید انجام داد!

پس هر کس که قدم به حوالی این دریاچه می گذارد ساعاتی را در کنار آن می گذراند و با برپا کردن پیک نیک دوستانه یا خانوادگی، خاطره ای خوش را برای خود و همسفرانش خلق می کند. در اینجا سوژه های عکاسی فراوانند و هر یک می توانند به تصویری ماندگار در آلبوم عکس های تان تبدیل شوند. پس دست به دوربین شوید و یادگاری هایی ماندگار و ارزشمند را با خود به خانه ببرید.

شنا ممنوع

شاید با دیدن دریاچه زیبای چورت هوس کنید که تنی به آب بزنید و به تفریح بپردازید؛ اما باید به یاد داشته باشید که به سبب باقی ماندن بوته ها و گیاهان در کف دریاچه، این کار بسیار خطرناک است و عواقب بدی به دنبال دارد. پس با تماشای دریاچه از زیبایی های آن و جنگل اطرافش لذت ببرید و فکر شنا کردن را از سرتان بیرون کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید