ساری دیدنی‌های شگفت‌انگیز بسیاری دارد، به همین جهت با ما همراه باشید و درباره مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ساری که نباید از دست داد بیشتر بدانید.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ساری که نباید دیدنش را از دست داد!

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر ساری پرجمعیت ترین شهر استان مازندران و با قدمتی ۵۰۰۰ ساله و مرکز استان مازندران است. اگر به فکر سفر به شهر ساری هستید بد نیست بدانید که علاوه بر طبیعت زیبا و منحصر به فرد ساری؛ بناهای دیدنی بسیاری در این منطقه قرار دارند. ساری با نزدیکی به کوه و جنگل و دریا آب و هوایی معتدل دارد و جاذبه های گردشگری ساری را نباید در سفر به این شهر از دست داد.

جاذبه‌های مهم‌تر طبیعی در ساری

دریاچه میانشه

دریاچه میانشه یکی از جاذبه های طبیعی ساری در فاصله ۱۰ کیلومتری روستا چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران ایران قرار گرفته است. بهتر است بدانید که دریاچه میانشه، در ۳۵۰ کیلومتری تهران در جنگل‌ های بکر روستای چورت با وسعت حدود ۲٫۵ هکتار است. جالب است بدانید که دریاچه میانشه در سال ۱۳۱۸ شمسی بر اثر زمین‌لرزه و رانش زمین و با بسته شدن مسیر آب چشمه‌ کنار دریاچه بوجود آمده‌است. شکل هندسی دریاچه میانشه به شکل بیضی است که عمق آن با توجه به میزان بارش‌ های فصلی تغییر می کند.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ساری که نباید دیدنش را از دست داد!

برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید مسیر جذاب داخل جبگل های سرسبز شمال را طی نمایید.

تالاب سادوا

تالاب و چشمه سادوا از جاذبه های طبیعی ساری در جنوبی‌ترین قسمت استان مازندران در بین رشته‌کوه ‌های مرتفع البرز که از غرب به شرق کشیده شده است، در جنوب شرقی ساری و شمال سمنان، منطقه ای که رطوبت و خنکی جنگل در کویر سمنان رو به خشکی می رود، منطقه قله شاهدژ قرار گرفته است. جالب است بدانید که دامنه های شاهدژ از جنگل پوشیدا است. پایین تر از جنگل ها در شیب دامنه ها زمین های زراعتی و چشمه های زلال و شفاف جاری هستند.

تالاب سراندون و بالندون

تالاب سراندون و بالندون از جاذبه های طبیعی ساری است که در نزدیکی روستای سیدمحله قرار دارد. تالاب سراندون و لالندون از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است که بخش شمالی را سراندون و بخش جنوبی را بالندون نامیده می شود. بهتر است بدانید که تالاب سراندون و بالندون به دلیل داشتن آب شیرین زیستگاه جانوری مناسبی برای، پرندگان و مرغان دریایی بی‌شماری است که در این منطقه زندگی می ‌کنند.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ساری که نباید دیدنش را از دست داد!

لازم به ذکر است که عمق تالاب به دلیل بارندگی در پاییز و زمستان بیشتر از بهار و تابستان است. همچنین در کنار تالاب کشاورزی نیز رونق خوبی دارد.

جاذبه‌های تاریخی و گردشگری ساری

میدان ساعت

میدانی بزرگ در مرکز شهر ساری است که اگر به این شهر سفر کنید حتما از کنارش عبور خواهید کرد. این میدان برجی با یک ساعت عقربه ای زنگ ناقوسی بزرگ دارد که پس از هر تغییر ساعت به تعداد رقم های ساعت به صدا در میاید. نیمه شب ها، ساعت ۱۲ بار با صدای بلند ناقوس زنگ می خورد و صدای آن در شهر می پیچید که موجب شد در سال ۱۳۸۰ صدای آن را قطع کنند. برج ساعت در سال ۱۳۰۹ شمسی توسط محمد علی حمیدی و میدان در سال ۱۳۵۵ ساخته شده است.

آدرس: ساری خیابان جمهوری، میدان ساعت

عمارت فاضلی

عمارتی زیبا و با ابهت که داری دو ساختمان مسکونی متعلق به دوره قاجار و پهلوی است. در حال حاضر خانه فاضلی‌ها دارای کاربری خاصی نیست و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ساری که نباید دیدنش را از دست داد!

عمارت فاضلی همانگونه که از نامش مشخص است متعلق به خاندان فاضلی ها بوده است. صاحب ملک با توجه به پرس و جوهای انجام شده معلم بوده ولی از معمار بنا هیچ اطلاعاتی موجود نیست.

آدرس: ساری، محله آب انبار نو

خانه کلبادی

خانه منوچهر خان کلبادی در دوره قاجار ساخته شد و قدمت آن به حدود ۱۵۰ سال پیش می رسد. پس از فوت وی خانه در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت. معماری آن بسیار زیبا و دیدنی است. قسمتی از این عمارت را به موزه تاریخ شهر ساری اختصاص داده اند. درون موزه آثار باستانی با قدمت ۷۰۰۰ سال دیده می شوند که جنس آن ها فلز، سفال، شیشه و سنگ است و از دوران پیش از تاریخ تا اواخر دوره قاجار گذشته مازندران و ایران را در بر می گیرد. پیشنهاد می کنیم حتما سری به خانه کلبادی در میان دیدنیهای ساری بزنید.

آدرس: ساری، محله آب انبار نو

خانه رمدانی ها

خانه رمدانی ها با مساحت ۶۰۰ متر مربع از دو بخش قاجاری و پهلوی تشکیل شده است.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ساری که نباید دیدنش را از دست داد!

بخش جنوبی خانه رمدانی ها متعلق به عصر قاجاری است و قدمت آن به حدود ۲۰۰ سال پیش برمی گردد. دارای سر در بسیار زیبایی است. بنای دوم در پشت بنای اولی با یک فاصله ی کم قرار دارد. در دوران پهلوی اول دچار تغییرات اساسی شده و در سال های اخیر نیز تمام اندودهای داخلی از بین رفته است که باعث شده طاق نماهای دوره قاجاری از زیر آن نمایان گردد.

آدرس: ساری، خیابان انقلاب، خیابان آب انبار نو

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • قاسم US ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    2 0
    بسیار عالی.ممنون😍🌺
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    4 0
    از جاذبه های طبیعی دیگر ساری چشمه آب معدنی اولویت و مالخوست است که در جاده ساری به سمنان است که بسیار زیباست با طبیعتی بکر بعد رودخانه شیرین رود و ورگینه وا و غار عروس و داماد و جنگل ابر در دودانگه ساری تالاب نیلوفر در روستای حمید آباد در جاده دریای ساری و .... است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید