سوالی که در اینجا مطرح است این است که چرا از خدمات یک شرکت حسابداری استفاده کنیم و چرا دنبال شرکت حسابداری برای انجام امور مالیاتی باید بگردیم.

چرا به متخصص امور مالیاتی و حسابداری نیاز داریم؟

اگر بخواهیم سیر تکاملی مبحث مالیاتی را در کشور بصورت کلی مرور کنیم ، مباحث مالیاتی در گذشته روال از این قرار بود که سازمان امور مالیاتی  برای تشخیص مالیات مودی حقیقی یا حقوقی اطلاعات زیادی در اختیار نداشت  تنها منبعی که در دسترس داشت صرفا زونکن اسناد و مدارکی بود که توسط مودی برای رسیدگی تهیه شده بود و سازمان امور مالیاتی بر اساس همان زونکن بررسی های موردنظر را انجام میداد و در نهایت بر اساس آن رسیدگی برگه تشخیص صادر میکرد و با مودی توافق صورت میگرفت و مالیات آن سال بسته میشد.

اما امروزه سازمان امور مالیاتی با در اختیار داشتن نرم افزاری قوی که بیس نرم افزار از کشور فرانسه است جهت رسیدگی به امور مالیاتی مودیان کلیه اطلاعات مورد نیاز  خود را از نرم افزار تحت اختیار خروجی گرفته و رسیدگی را بر اساس اطلاعات خروجی نرم افزار و اسناد و مدارک مودی به اتمام میرساند .این نرم افزار هر سال تکمیل تر میشود از چند سال گذشته که راه اندازی شد ابتدا گزارشات فصلی  و ارزش افزوده را و تشکیل پرونده مالیاتی بصورت سامانه ای پوشش میداد و سپس تمام خدمات دیگر مثل برگه تشخیص و برگه قطعی که قبلا بصورت کتبی ابلاغ میشد بصورت سامانه ای به مودیان ابلاغ میشود. یکی از قوی ترین ابزار هایی که در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دارد مخصوص سامانه مودیان است این سامانه که در سال ۱۴۰۱ راه اندازی شده و در  ابتدای  سال ۱۴۰۲برای اشخاص حقوقی و در ابتدا تیر ماه ۱۴۰۲برای اشخاص حقیقی لازم الاجرا گردیده است.

در چند سال گذشته خصوصا سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ با راه اندازی سامانه مودیان اطلاعات و دیتا های زیادی مثل سامانه مودیان معاملات فصلی - ارزش افزوده- دیتا بانکی- چک های صیادی و اظهار نامه عملکرد  در اختیار سازمان قرار گرفت.در گذشته حسابداران و افرادی که امور مالیاتی را انجام میدادند بصورت تخصصی فعالیت نمیکردند چون سازمان امور مالیاتی با این میزان وارد جزئیات نشده بود.

در سامانه مودیان بعد از تشکیل پرونده توسط مودی و امضاهای الکترونیکی که مربوط به نماینده یا مدیر عامل شرکت و بارگذاری مهر شرکت توسط دفاتر اسناد رسمی ، روال به این صورت است که برای ارسال  فاکتور فروش به سازمان یک هفته فرصت در نظر گرفته شده و ارسال فاکتور های فروش صرفا از طریق نرم افزار های حسابداری بر اساس کد ۶ رقمی ک توسط سامانه استخراج شده ، صورت می پذیرد. از تاریخ صدور صورت حساب یک هفته فرصت هست که فاکتور از نرم افزار های حسابداری به سامانه ارسال شود و در سامانه مودیان شخص خریدار  یک ماه فرصت دارد که فاکتوری که برایش ارسال شده است را بررسی کند اگر صحت داشته باشد تایید کند اگرصحت نداشته باشد رد کند در صورتی که  طی این یکماه  تایید صورت نگیرد خود سامانه بصورت خودکار فاکتور را تایید و در کارتابل خریدار نمایش میدهد.

این سامانه  یکی از بارز ترین مصداق  تخصصی بودن امور مالی و مالیاتی است که توسط مدیران مالی و مالیاتی که اشراف کامل به امور دارند انجام میشود که باید در بحث قوانین مالیاتی  و بحث اصول حسابداری و استاندارد های حسابداری و حسابرسی  اشراف کامل داشته باشند که بتوانند تکالیف یک مودی را در زمان مشخص و با دقت بالا  و بر اساس تجربیات در سامانه ها ثبت نمایند و در نهایت به ارسال اظهار نامه ای با رعایت قوانین طبق ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم موکول شود .

چرا به متخصص امور مالیاتی و حسابداری نیاز داریم؟

امروزه کار مشاوره مالیاتی در کرج بصورت یک کار تخصصی می باشد که بر اساس این کار تخصصی و جمع بندی کار در طی سال میتوان از یک پرونده مالیاتی دفاع کرد تا در روز رسیدگی اسناد و مدارکی که مودی ارائه میدهد با اسناد و مدارک و دیتا هایی که سازمان امور مالیاتی دارد مطابقت داشته باشد و  در نتیجه کسی میتواند این کار را به نحوه احسنت انجام بدهد که اشراف کامل به سامانه ها  داشته باشد و زمان جمع بندی کار مالیاتی سامانه ها را کنترل کرده و با اسناد و مدارک شرکت تطبیق داده و در نهایت  بر اساس سامانه ها و اسناد و مدارک  و  تکالیفی مثل معاملات فصلی و ارزش افزوده که در مقاطع زمانی ۳ ماهه صورت میگیرد اطلاعات سامانه ها را با اسناد و مدارک مطابقت بدهد و اظهار نامه ی عملکرد را ارسال نماید به همین دلیل یک سازمان یا شرکت برای  جمع بندی امور مالیاتی نیازمند بهره مندی از  دوستانی هستند  که در حوزه مالیاتی- مالی و حسابداری فعالیت دارند تا بتوانند اطلاعات مفید به سازمان ارائه دهند و بر این اساس بتوانند مالیات معغولی را پرداخت کنند و جرائم مربوط به سازمان را به حداقل ممکن برساند.

شرکت حسابداری در کرج با نام “شرکت چرخه حساب مهر” یکی از بهترین و معتبر ترین شرکت های حسابداری است که توانسته با کادر مجرب و مدیریت خوب ، اعتماد بسیاری از شرکت ها و افراد را جذب کند. در ادامه با این شرکت حسابداری و خدمات آن بیشتر آشنا شوید.

شرکت حسابداری در کرج

حسابدار پس از مدیرعامل یکی از اولین افرادی است که به یک تیم عملیاتی و کاری می پیوندد چرا که یک بیزینس بدون خدمات حسابدار یا حسابدارانش قادر به ادامه دادن حیات نمی باشئ ، پس حسابداری جز اصل یک کسب و کار به حساب می آید و هیچ شرکتی بدون حسابدار قادر به ادامه فعالیت نیست.

شرکت چرخه حساب مهر با کمک حسابداران خبره و کاردان و همچنین با کمک تجربه بالایی که از طریق ارائه خدمات و مشاوره حسابداری و حسابرسی به شرکت‌های بزرگ در این سال ها به دست آورده است ، آماده ارائه خدمات ویژه حسابداری برای شرکت های شما می باشد.

خدمات حسابداری ارائه شده توسط شرکت چرخه حساب مهر، به شکل‌های مختلف و در سطوح مختلف از نظارت بر اسناد و صورت‌های مالی تا انجام کامل (صفر تا صد) امور حسابداری است. تنها با چند دقیقه صحبت با مشاوران حسابداری شرکت چرخه حساب مهر، بهترین نوع دریافت خدمات و مشاوره حسابداری و حسابرسی برای مجموعه کاری خود را شناسایی خواهید کرد.

خدمات حسابداری شرکت حسابداری در کرج

ما در شرکت چرخه حساب مهر در کرج نگرانی ها و نیاز های شما را درک می کنیم با به کارگیری حسابداران نخبه و با تجربه شرایط را تحلیل کرده و خدمات و مشاوره های حسابداری و حسابرسی به شما عزیزان ارائه می دهیم. شرکت حسابداری در کرج آماده ارائه خدمات در بخش های مختلف از جمله خدمات مشاوره ای، خدمات حسابداری نرم افزاری، خدمات حسابداری مالیاتی، خدمات حسابرسی و نظارت مالی و… در بالاترین سطح ممکن می باشد. برای شناسایی خدمات مورد نیاز شرکت یا مجموعه خود کافیست با مشاوران شرکت حسابداری در کرج چرخه حساب مهر ارتباط بگیرید و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید