در پی گفت‌وگوی تلفن وزرای خارجه ایران و اردن، یک رسانه صهیونیست در این باره فاش کرد که نزدیکی روابط تهران و امان رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

نگرانی رژیم صهیونیستی از نزدیکی ایران و اردن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، روزنامه «معاریو» در این باره نوشت: توافق ایران و اردن با هدف تلاش برای تقویت روابط باعث نگرانی «اسرائیل» شده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه وزرای خارجه ایران و اردن توافق کردند «در اسرع وقت» برای گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه با یکدیگر دیدار کنند، نوشت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران طی تماسی تلفنی با ایمن الصفدی همتای اردنی خود بر آمادگی تهران برای توسعه روابط و همکاری‌های میان دو کشور تاکید کرد.

معاریو همچنین گزارش داد: دو طرف همچنین اعلام کردند که به تماس‌ها برای دستیابی به تفاهم درباره مرحله آینده روابط با هدف تقویت همکاری و کمک به تقویت امنیت منطقه ادامه خواهند داد.

این رسانه در این باره افزود: پس از امضای توافق میان ایران و عربستان، محور رایزنی وزرای خارجه ایران و اردن طرف اسرائیلی را نگران کرده است.

به گزارش ایرنا، وزرای امور خارجه ایران و اردن عصر پنجشنبه در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌های دوجانبه و منطقه‌ای به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی در این گفت‌وگو همچنین فرارسیدن عید سعید فطر را به همتای اردنی گفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر چندی پیش خود به امان و دیدار با پادشاه اردن، از آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور خبر داد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های اردن در حمایت از مردم فلسطین و اماکن مقدس در قدس شریف، اظهار داشت: رژیم آپارتاید صهیونیستی بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه و امت اسلامی است.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت وحدت جهان اسلام و کوتاه کردن دست صهیونیست‌ها از مسجد الاقصی و احقاق کامل حقوق فلسطین تأکید کرد.

وزیر امور خارجه اردن نیز در این گفت وگو فرا رسیدن عید سعید فطر را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و از آمادگی کشورش برای توسعه روابط میان دو کشور خبر داد.

الصفدی تأکید کرد: ایران کشوری مهم در منطقه است و ما برای توسعه روابط با ایران اهمیت بسیاری قائل هستیم.

وی ضمن استقبال از احیای روابط ایران و عربستان، این تحول مهم را تبریک گفت.

ایمن الصفدی همچنین با یادآوری حقوق مردم فلسطین، بر حمایت اردن از صلح و ثبات در منطقه و دفاع از اماکن مقدس در بیت المقدس در برابر اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها تأکید نمود.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اردن سلام و تبریکات روسای دو کشور بمناسبت عید سعید فطر را منتقل کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    0 0
    جهان عرب برادر دینی ما ملت عجم عللخصوص ایران هستند در بدو دین مبین اسلام ابوذر سلمان فارسی یار غار پیامبر بوده است در هفت سال پیش کم توجهی و نادانی بعضی افراد جاهل ونادان برادر دینی خود را از خود رنجاندیم حالا به هرقیمتی این اتحاد تشکیل میشود حتی هزینه زیاد هم داشته باشد هزینه میکنیم چون اتحاد ما مسلمانان یعنی نابودی صهیونستهاست واین اتحاد وعده ما که روز در قدس نماز میخوانیم را براورده میکند اردن برادر ما است نه اسراییل اشغالگر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید