ماسال طبیعتی شگفت‌انگیز دارد و ییلاق‌های آن محبوبیت و شهرت وصف‌ناپذیری را به خود اختصاص داده از این رو همراه باشید و از دو ییلاقی که باید در ماسال ببینید، بدانید.

دو ییلاقی که باید در ماسال ببینید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: گردشگران در روزهای گرم سال و به‌خصوص فصل تابستان، به‌دنبال مناطق خوش آب و هوا و سرسبز برای سفر هستند. در میان گزینه‌های مختلف سفر، ییلاق‌های خنک در ارتفاعات شمال کشور، طرفداران بیشتری دارند. ماسال، شهری کوچک در استان گیلان است که با ییلاق‌هایی با آب و هوای پاک و بی‌نظیر، فضای بکر و مه‌آلود، آرامش وصف‌نشدنی، آبشارهای بلند و مراتع سرسبز بی‌انتها شناخته می‌شود؛ منطقه‌ای که به معنی واقعی کلمه فرصت قدم زدن روی ابرها را در اختیار شما می‌گذارد.

سوئه چاله؛ ییلاقی تماشایی و حیرت‌انگیز در ماسال

سوئه چاله، ییلاقی زیبا و بکر در جنوب شهر ماسال و از جاهای دیدنی استان گیلان است؛ شهری در ۶۰ کیلومتری شهر تالش و ۵۵ کیلومتری شمال غرب رشت، مرکز استان گیلان. شهر ماسال تا تهران، حدود ۳۷۰ کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید حدود پنج ساعت رانندگی کنید. این شهر، دومین شهر مرتفع استان گیلان پس از رودبار است.

ییلاق سوئه چاله یا سوچاله، معروف‌ترین ییلاق ماسال پس از اولسبلنگاه است. این ییلاق در ۳۳ کیلومتری جنوب ماسال و در فاصله ۱۹۰۰ متری از سطح دریا در میان کوه‌های سرسبز و مه آلود قرار دارد. سوئه چاله تنها چهار کیلومتر بالاتر از اولسبلنگاه است.

دو ییلاقی که باید در ماسال ببینید!

سوئه چاله گیلان با مناظر زیبا و چشم‌نواز و خانه‌هایی چوبی، منطقه‌ای فوق‌العاده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در فصول گرم سال است. این ییلاق از دور شبیه یک گودی است که شباهت زیادی به زین اسب دارد. «سو» در زبان محلی تالشی به‌معنای گلپر است؛ گیاهی که در این منطقه به‌وفور یافت می‌شود. به همین دلیل، معنی سوئه چاله در زبان محلی، مکانی است که گیاه گلپر و خنجری در آن می‌روید.

عکاسی، کوهنوردی، طبیعت گردی، قدم زدن در هوای مه‌آلود و لمس باران در کنار تماشای مناظر طبیعی کوهستانی و سرسبز، گله‌های گوسفندان و تنفس در هوای پاک و مطبوع، از جمله فعالیت‌هایی هستند که هر سال، گردشگران بیشتری را به‌سمت ییلاق سوئه چاله می‌کشانند. با گذراندن یک شب در این ییلاق می‌توانید سبک زندگی روستایی و سنتی را تجربه کنید و برای دمی از شلوغی و ازدحام شهرهای بزرگ فاصله بگیرید.

برای رسیدن به ییلاقات ماسال، باید از طریق جاده قزوین - رشت به‌سمت رشت حرکت کنید. قبل از رسیدن به رشت در حدود ۲۰ کیلومتری آن، به‌سمت جاده فومن خارج شوید تا پس از عبور از فومن و سپس صومعه‌سرا به روستای کلیدبَر برسید.

دو ییلاقی که باید در ماسال ببینید!

مسیر را به‌سمت روستای طاهرگوراب ادامه دهید و سپس به‌سمت ماسال برانید. پس از ورود به شهر ماسال و عبور از بلواری بلند، به جاده ییلاقات ماسال می‌رسید؛ جاده‌ای پرپیچ و خم که با وجود درختان سر به‌فلک کشیده، آبشارها، ییلاق‌های بکر و دکه‌های کنار جاده، گذر زمان را از یاد شما می‌برد.

پس از حدود یک ساعت رانندگی در جاده کوهستانی ییلاقات ماسال و عبور از ییلاق خردول به هتل فردین معصومی و ییلاق اولسبلانگاه می‌رسید. این هتل را رد کنید تا پس از یک مسافت کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای به سوئه چاله برسید.

آدرس ییلاق سوئه چاله: استان گیلان، ییلاقات ماسال، چهار کیلومتری ییلاق اولسبلانگاه

اولسبلنگاه؛ یک ییلاق شگفت‌انگیز

از زیباترین روستاها و ییلاق های استان گیلان است. طبیعتی بی‌نظیر با چشم‌اندازهایی فوق‌العاده از جنگل، کوه و مه دارد. با سفر به این روستا امکان تماشای پدیده اقیانوس ابر را دارید. در گرم‌ترین روزهای سال، یک آب‌وهوای دلچسب را در اولسبلانگاه تجربه خواهید کرد.

اولسبلنگاه، روستایی بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان است، جایی که مردم این شهر آن را برای ییلاق خود انتخاب کرده‌اند و تعدادی از آنها هر بهار و تابستان کوچ خود را از شهر، به اینجا می‌آورند.

دو ییلاقی که باید در ماسال ببینید!

ییلاق اولسبلنگاه که در ارتفاع ۱۴۹۰ متری از سطح دریا قرار دارد بافت قدیمی خود را حفظ کرده است و با کلبه‌های چوبی و سقف‌های حلبی رنگی در میان طبیعت گیلان، از گردشگران دلبری می‌کند. ییلاق اولسبلنگاه که در فاصله حدود ۲۷ کیلومتری شمال غرب شهر ماسال قرار دارد، چشم و چراغ ییلاق‌های این شهر است و جایگاه ویژه و محبوبی در میان ییلاق های اطراف ماسال دارد.

بهترین فصل سفر به ییلاق اولسبلنگاه اواخر بهار و طول تابستان است، هرچند پاییز دل انگیز نیز فصل خوبی برای سفر و دیدن زیبایی های این ییلاق است.

بهار و تابستان: ماه اول بهار معمولا به دلیل بارش های برف و باران سنگین و ناگهانی زمان خوبی برای سفر به اولسبنگاه نیست اما از اردیبهشت تا شهریور، در هر زمان که راهی این روست شوید می تونید از زیبایی های طبیعت لذت ببرید.

پاییز و زمستان: هوا که رو به سردی می گذارد کوچ مردم به سمت ماسال، آغاز می شود تا زمانی که در زمستان ها معمولا فرد خاصی در روستا نمی ماند. باید توجه داشه باشید رفتن به اولسبلنگاه در زمستان همراه با خانواده کاری بسیار خطرناک و مشکل است.

دو ییلاقی که باید در ماسال ببینید!

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • یک مهندس IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    3 0
    هفته پیش اونجا بودیم با خانواده..واقعا بهشته..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید