آریانا زندگی چندان عجیب و غریبی ندارد. با این حال او به اصولی اعتقاد دارد که سبک زندگی خاص او را ساخته است. آریانا یکی از مدافعان سرسخت تعادل بین کار و زندگی است.

 آریانا هافینگتون را چقدر می‌شناسید؟

از آریانا هافینگتون به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته در رسانه‌های جهان نام برده می‌شود. داستان زندگی هافینگتون، داستان عجیب و پیچیده‌ای نیست؛ اما درس‌های زیادی برای یاد گرفتن دارد. هافینگتون خود با درس گرفتن از اتفاقات اطرافش، تصمیم گرفت تا زندگی خود را تغییر دهد. او در حال حاضر سردبیر نشریه هافینگتون پست است. نشریه‌ای که طرفداران زیادی در آمریکا و سایر کشورهای جهان دارد. هافینگتون بدون شک در لیست موفق‌ترین زنان جهان قرار دارد. اما او از کجا و چگونه به این موفقیت بزرگ دست یافت؟ مرور داستان زندگی و برخی از اصول زندگی او می‌تواند پاسخ بخشی از سوالات ما را بدهد.

نگاهی به زندگی آریانا هافینگتون در کودکی و جوانی

آریانا هافینگتون در سال 1950 در آتن به دنیا آمد. پدرش کنستانتینوس در حرفه روزنامه‌نگاری و مشاور مدیریتی فعالیت داشت. مادرش نیز بیشتر به امور خانه‌داری می‌پرداخت. کنستانتینوس و الی زمانی که آریانا در سن کودکی بود از هم جدا شدند. آریانا یک خواهر نیز به نام آگاپی داشت. آگاپی بیشتر به نویسندگی مشغول بود. بخش مهمی از دوره زندگی آریانا در کنار خواهرش آگاپی گذشت. آریانا 16 سال بیشتر نداشت که با خانواده‌اش به انگلیس مهاجرت کرد. مهاجرت به انگلیس آغاز دوران ماجراجویی او بود. آریانا به شدت تحت تاثیر حرف‌های مادرش بود.

الی همیشه می‌گفت «زندگی به معنای برد یا باخت نیست، بلکه داشتن ماجراجویی است.» همین حرف باعث آغاز ماجراجویی آریانا می‌شود. آریانا در انگلیس به ادامه تحصیل پرداخت. او موفق شد در رشته اقتصاد به دانشگاه کمبریج راه پیدا کند. رفتن به کمبریج کار آسانی نبود و هزینه زیادی داشت. اما مادر آریانا در این راه تلاش زیادی کرد تا بتواند مخارج تحصیل دخترش را فراهم کند. آریانا گرچه درس‌های زیادی از پدرش در عرصه رسانه آموخته بود؛ اما همیشه مادرش را جز شخصیت‌های تاثیرگذار بر زندگیش معرفی می‌کرد.

مهاجرت به آمریکا و مسیرهای کاری جدید

آریانا بعد از اتمام تحصیلات خود به آمریکا رفت. او در آمریکا به فعالیت‌های سیاسی پرداخت و حتی در سال 2003 برای پست فرمانداری کالیفرنیا نامزد شد. به طور کلی گرایشات سیاسی آریانا محافظه‌کارانه بود. البته فعالیت‌های سیاسی چیزی نبود که آریانا به دنبالش بود. او خیلی زود متوجه شد که برای این کار ساخته نشده است. از این رو از نامزدی در انتخابات انصراف داد. هر چند به گفته بسیاری انصراف او نوعی حرکت سیاسی نیز بود. در واقع او انصراف داد تا آرنولد شوارزنگر که مورد حمایت جمهوری‌خواهان بود، نتواند در انتخابات برنده شود.

با این حال آریانا بعد از این تصمیم هیچ‌گاه در انتخابات شرکت نکرد و به سمت فعالیت جدیدی رفت. فعالیت جدید آریانا راه‌اندازی هافینگتون پست در سال 2005 بود. هافینگتون پست یک شرکت روزنامه‌نگاری است که مطالب دست اول را منتشر می‌کند. بخشی از مطالب هافینگتون پست، مطالب طنز است. هافینگتون پست سبک جدیدی را در انتشار اخبار به راه انداخت. این رسانه خبری که مبتنی بر وبلاگ نویسی نیز بود، اجازه تبادل نظر میان خوانندگان را می‌داد. اما موفقیت اصلی هافینگتون پست زمانی رقم خورد که AOL در سال 2011 این وبسایت خبری را خریداری کرد و همین موضوع ارزش هافینگتن پست را بالا برد.

فروش سهام هافینگتون پست و سرمایه گذاری جدید

آریانا در سال 2016 سهام خود در هافینگتون پست را واگذار کرد. او مالک 30 درصد از سهام هافینگتون پست بود. فروش این سهم، ثروت 315 میلیون دلاری را نصیب آریانا کرد. البته آریانا بعد از فروش سهام خود همچنان در هافینگتون پست باقی ماند و حتی تا سال 2016 رئیس و سردبیر آن بود. او در سال 2016 هافینگتون پست را رها کرد.

آریانا بعد از خروج از هافینگتون پست (که اکنون هاف‌پست HuffPost) نامیده می‌شود، به سمت یک سرمایه گذاری جدید به نام Thrive Global رفت. این شرکت یک استارت آپ در زمینه ارائه مشاوره‌های لازم برای ارتقای سلامت و رفاه افراد به خصوص کارکنان است. استارت آپ Thrive Global بعد از شروع کار خود توانست رشد قابل توجهی داشته باشد و در لیست صد استارت آپ برتر قرار بگیرد. این شرکت در حال حاضر ارزشی بالای 120 میلیون دلار دارد.

اصول زندگی آریانا هافینگتون

آریانا زندگی چندان عجیب و غریبی ندارد. با این حال او به اصولی اعتقاد دارد که سبک زندگی خاص او را ساخته است. آریانا یکی از مدافعان سرسخت تعادل بین کار و زندگی است. نگرش آریانا به ایجاد تعادل میان کار و زندگی در سال 2007 شکل گرفت. در آن سال آریانا بعد از 18 ساعت کار مداوم، ناگهان از فرط خستگی به زمین افتاد و بعد از برخورد با حوضی کوچک، بخشی از صورتش آسیب دید. تا جایی که حوض آب به رنگ خون شد. بعد از این اتفاق بود که آریانا از خود پرسید که آیا موفقیت اینگونه بود؟ آیا این همان زندگی بود که من به دنبالش بودم؟

بعد از این اتفاق آریانا، تلاش کرد تا اهمیت بیشتری به خواب و آرامش خود بدهد. او معمولا هر روز ساعت 7 صبح از خواب بیدار می‌شود؛ اما به گفته خودش در بعضی از روزها که کار چندان سختی ندارد ممکن است به آلارم گوشی توجه نکند و تا ساعت 8 نیز بخوابد. او بعد از بیدار شدن به جای نگاه کردن به گوشی کمی مدیتیشن می‌کند. سپس یک فنجان قهوه کره‌ای یا بولت پروف می‌خورد. در واقع اولین وعده غذایی او ناهار است.

آریانا در زمینه نویسندگی نیز فعالیت دارد. او 15 کتاب نوشته است که برخی از آنها جز پرفروش‌ترین کتاب‌ها هستند. زن مونث، آمریکای سوم جهان: چطور سیاستمداران طبقه متوسط ​​را رها نموده و به رؤیای آمریکایی‌ها خیانت می‌کنند، انقلاب خواب، بی‌باک شدن در عشق، کار و زندگی برخی از کتاب‌های موفق آریانا است. بسیاری از کتاب‌های آریانا به زبان‌های مختلف دنیا از جمله به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. این کتاب‌ها به صورت چاپی و یا صوتی منتشر شده‌اند و به صورت اینترنتی نیز قابل خریداری هستند. شما می‌توانید به راحتی این کتاب‌ها را خریداری کنید و هزینه آن را از طریق کارت به کارت اینترنتی یا درگاه‌های امن مانند پرداخت یار پرداخت کنید.

سخن نهایی

موفقیت چیزی نیست که یک شبه به وجود آید. آریانا در طول فعالیت‌های حرفه‌ای خود تلاش‌های زیادی کرد. او حتی در برخی از پروژه‌های خود نیز با شکست مواجه شد. با این حال شکست‌ چیزی نبود که آریانا را از پا درآورد و مانع موفقیت او شود. آریانا بی‌باکانه به تلاش خود ادامه داد و با شناخت نقطه ضعف‌ها و اصلاح برخی از عادات اشتباه زندگی خود (مانند زمان و میزان خواب) توانست مسیر موفقیت را پیدا کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید