۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
کد خبر: 55431555

قزوین مملو از جاذبه‌های تماشایی و خاص است، از این رو با ما همراه باشید و در کلیساگردی خود در قزوین پی ببرید که کلیسای کانتور قزوین کجاست.

کلیسای کانتور قزوین کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: قزوین شهری نسبتا کوچک با جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار ارزشمند است که برای تهرانی ها می تواند به عنوان یک سفر یکروزه گزینه ی بسیار عالی محسوب شود. به غیر جاذبه های طبیعی که در این شهر قرار دارد بناهای تاریخی دیدنی و زیبایی هم در آن قرار دارد که می تواند برای گردشگران بسیار جذاب به شمار بیاید. کلیسایی که از دوره جنگ جهانی دوم در این شهر باقی مانده و تنها کلیسای سرخ ایران است. برای آشنایی بهتر و کاملتر در ادامه همراه با ما باشید شاید اینبار که به قزوین سفر کردید کلیسای کانتور مقصد گردشگری شما باشد.

کلیسای کانتور؛ زیباترین برج ناقوس قزوین

کلیسای کانتور قزوین که به نام ” برج ناقوس ” نیز معروف است در زمان جنگ جهانی دوم توسط روسها ساخته شده است. از نظر ابعاد کلیسای کانتور قزوین ، کلیسای کوچکی است که دارای یک پلان چهار ضلعی بوده و دارای دو گنبد یکی بزرگ در مرکز نمازخانه و دیگری کوچکتر در بالای محراب میباشد.

کلیسای کانتور قزوین کجاست؟

مصالح بکار رفته آجر و ملاط میباشد که آجرها با هنرمندی بسیار چیده شده و در نتیجه بنایی بسیار زیبا بدست آمده است. کلیسای کانتور دارای یک در ورودی است که بر روی دیوارهای دو سمت آن صلیبهای روسی نقش بسته است .در بالای ورودی ناقوسخانه ای سه طبقه قرار داده شده است که به یک گنبد کوجک منتهی میگردد. جهت حفاظت از درب چوبی ورودی و نقوش دیوارهای مجاور آن اقدام به ساخت یک سقف شیروانی با حایل ستونهای چوبی در جلوی ورودی کلیسا شده است.

در چهار گوشه دیوارهای خارجی بنا ستون نماهای بزرگی قرار داده شده است که به زیبایی آن افزوده است. دوگوشه طبقه اول برج ناقوس همچون نمازخانه دارای ستون نماهای بزرگی است ولی در طبقه دوم برچ چهار ستون در چهار گوشه آن با فاصله ای از دیوارها قرار داده شده است. به غیر از تورگیرهای نمازخانه برج ناقوس نیز دارای نورگیرهایی میباشد. حیاط کلیسا دارای آجرفرش است که در محوطه آن سنگ قبرهایی به چشم میخورد که یکی آز آنها متعلق به یک خلبان روسی است.

کلیسای کانتور قزوین کجاست؟

این کلیسا معروف به «برج ناقوس» در جنگ جهانی دوم در زمان اشغال ایران به دست روس‌ها در شهرستان قزوین ساخته شد.این کلیسای کوچک مانند سایر کلیساها دارای طرحی چلیپایی است و محراب آن رو به خاور است. ورودی کلیسا درضلع باختری آن قرار دارد و شامل فضای ورودی با سقف شیب‌دار و درب ورودی است. پس از ورودی، پیش فضای هال قرار دارد که بالای آن برج ناقوس کلیسا با ارتفاع حدود یازده متر به چشم می‌خورد.

هال شامل نمازخانه و محراب است و در دو طرف آن، دو فضای مستطیل شکل قرار دارد. فضای محراب به شکل نیم دایره است و بر فراز آن گنبدی قرار گرفته است. فضای نمازخانه دارای گنبد و فضاهای جانبی آن دارای پوشش تخت است. در نمای خارجی این کلیسا، ستون‌های تزیینی دیده می‌شود.

محل قرارگیری کلیسای کانتور

آدرس: استان قزوین، شهر قزوین، خیابان آیت ا... طالقانی، خیابان دارایی

شما با پیدا کردن چهارراه ولیعصر (عج) می‌توانید به راحتی به کلیسای کانتور قزوین دسترسی داشته باشید.

کلیسای کانتور قزوین کجاست؟

بدین شکل که اگر این چهارراه را مستقیم طی کرده و به بلوار آیت‌الله طالقانی برسید، پس از رد کردن این بلوار دومین خیابان یعنی خیابان دارایی را باید سمت راست بپیچید و همان مسیر را مستقیم ادامه بدهید تا متوجه کلیسای کانتور قزوین در سمت چپتان شوید.

فضای کلیسای کانتور قزوین بسیار جذاب و دیدنی بوده که لازم به ذکر است باید از سمت جنوبی آن وارد کلیسا شوید. چرا که دورتادور کلیسا توسط نرده‌های آهنی احاطه شده‌اند و بنای خود کلیسا از فاصله دور هم قابل مشاهده است که بسیار زیبا و تماشاییست.

در محوطه این کلیسا دو مقبره بسیار قدیمی وجود دارد که مربوط به یک خلبان و مهندس روسی است که گفته می‌شود خلبانی که در آنجا دفن شده در نزدیکی قزوین سقوط کرده و آن مهندس نیز داخل کشورمان فوت کرده و هر دوی‌شان در آنجا دفن شده‌اند. فضای داخل کلیسا نیز بسیار چشم‌نواز بوده و می‌توان از محراب و ناقوس آن دیدن کرد که در یک برج بسیار بلند بنا شده است.

کلیسای کانتور قزوین کجاست؟

بازدید از این کلیسای فاخر کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای ندارد و می‌توانید هر زمان که دوست داشتید از آن دیدن کنید. لازم به ذکر است که ساعات بازدید از این کلیسای زیبا ساعت ۹ صبح تا ۸ شب بوده که با اختصاص دادن یک ساعت از زمان خود می‌توانید از تمام قسمت‌های کلیسای کانتور قزوین بازدید کنید.

بهترین فصل برای بازدید از کلیسای کانتور قزوین فصل بهار است. چرا که در فصل بهار دمای هوا در قزوین بسیار متعادل و دلچسب‌تر می‌شود و می‌توانید با کمال آرامش از آن دیدن کنید. دمای هوای قزوین در فصل‌های زمستان بسیار سرد و در فصل تابستان نیز بسیار گرم می‌شود و ممکن است این امر به نوعی لذت گشت‌وگذار و بازدید از چنین اماکن زیبایی را برایتان به حداقل برساند.

کلیسای کانتور در عین کوچکی اثری بسیار جالب توجه و البته کم نظیر است؛ اما آن گونه که باید به این مکان توجهی نمی شود. فرسایش و کم توجهی بلای جان این ساختمان شده و آن را به ویرانی نزدیک و نزدیک تر می کند.

کلیسای کانتور قزوین کجاست؟

مرمت های غیر اصولی چهره گچ بری و تزیینات را کاملا تغییر داده و از شکوه بنا کاسته اند. امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد رسیدگی بیشتر مسوولان به این بنای ارزشمند باشیم.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    بسیار زیباست فقط این که اشتباه نوشتید شهرستان قزوین در صورتی که قزوین استان است نه شهرستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید