۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 55431532

سایز لاستیک هر خودرو در دفترچه راهنمای آن خودرو درج می شود. ما پیشنهاد می کنیم که لاستیک های خودروی خود را متناسب با سایزی که در دفترچه راهنمای خودروتان نوشته شده تهیه کنید.

آیا لاستیک سمند به پژو میخوره

در این مقاله ما بهترین سایز لاستیک برای سمند را برای شما ارائه می دهیم و به سوال آیا لاستیک سمند به پژو میخوره پاسخ جامعی میدهیم.

در مرکز صافکاری اتوصافکار هر آنچه که درباره خودرو دنبال آن می گردید را می توانید پیدا کنید. این مرکز با سابقه ی طولانی 10 ساله علاوه بر ارائه خدمات صافکاری، نقاشی و کارشناسی خودرو به پرسش های شما در زمینه لاستیک خودرو نیز پاسخ خواهد داد. با مراجعه به وب سایتwww.autosafkar.com  می توانید از این خدمات به صورت حرفه ای و تخصصی بهره مند شوید.

آیا لاستیک سمند به پژو میخوره

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در زمینه لاستیک خودرو پرسیده میشود این است که آیا لاستیک سمند به پژو میخوره و آیا میتوان از لاستیک های یکسان برای دو خودرو استفاده کرد. در ادامه مقاله شما را با سایز لاستیک سمند و سایز لاستیک پژو آشنا کرده ایم و لاستیک هایی که میتوانید برای این خودرو ها استفاده نمایید را به اطلاع شما رسانده ایم.

در ادامه خواهید خواند که سایز لاستیک پژو 405 ۱۸۵.۶۵.۱۴ و سایز ۲۰۵.۶۰.۱۴ میتواند باشد درحالی که سایز لاستییک استاندارد سمند فابریک ۱۸۵.۶۵.۱۵ و برای لاستیک های پهن ۲۰۵.۶۰.۱۵ میتواند باشد. به این ترتیب سایز لاستیک سمند و پژو باهم متفاوت میباشد و در پاسخ به سوال آیا لاستیک سمند به پژو میخوره باید گفت خیر زیرا در این صورت تعادل خودرو به هم میریزد.

آیا لاستیک سمند به پژو میخوره

سایز لاستیک سمند

خودروی سمند در سال 1381 تولید گردید و امروزه ایران خودرو مدل های متفاوتی از این خوردو را به بازار عرضه میکند. اگر به فکر تغییر سایز لاستیک خودروی خود هستید و می خواهید پس از تغییر لاستیک، خودرو از حالت استاندارد خارج نشود، در این مقاله سعی کردیم سایز لاستیک های مناسب برای خودروی سمند را برای شما آماده کنیم. یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که توسط مشتریان هنگام خرید لاستیک  پرسیده می شود این است که کدام سایز لاستیک باعث بهبود و افزایش عملکرد خودروی سمند می شود. تغییر لاستیک خودرو توسط رانندگان به دلیل ایجاد و افزایش تعادل در خودرو می باشد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که برای خودروی خود نباید از لاستیک سایز خیلی بزرگتر از سایز استاندارد و یا سایز خیلی کوچکتر استفاده کنید. زیرا اگر این نکته رعایت نشود می تواند باعث آسیب رساندن به جلوبندی ماشین شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر قصد خرید ماشین دارید ولی در انتخاب رنگ آن به مشکل برخورده اید به صفحه رنگ ماشین اتوصافکار مراجعه کنید تا با انواع رنگ خودرو آشنا شوید.

مرکز تخصصی اتوصافکار که بیش از ده سال سابقه دارد و در این سال ها بهترین و حرفه ای ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد علاوه بر ارائه خدمات خودرو، به آموزش صافکاری به همراه مدرک فنی و حرفه ای  در تهران و شهرستان ها نیز می پردازد. همچنین در این مرکز، لوازم جانبی خودروی خود را نیز می توانید با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیت بالا تهیه کنید.

سایزبندی رینگ و لاستیک خودرو ها

سایز بندی رینگ و لاستیک انواع خودرو پژو و سمند و دیگر خودرو ها به ترتیب زیر می باشند:

  1. ۱۸۵.۶۵.۱۴ پژو۴۰۵
  2. ۱۸۵.۶۵.۱۵ فابریک سمند
  3. ۲۰۵.۶۰.۱۵ لاستیک پهن سمند
  4. ۱۹۵.۶۵.۱۵ لاستیک پهن سمند
  5. ۱۶۵.۶۵.۱۳ پراید
  6. ۲۰۵.۶۰.۱۴ لاستیک پهن پژو۴۰۵
  7. ۱۸۵.۶۰.۱۳ لاستیک پهن پراید
  8. ۲۲۵.۵۰.۱۷ سوناتا
  9. ۲۳۵.۶۰.۱۸ سانتافه
  10. ۲۱۵.۵۵.۱۶ ماکسیما
  11. ۲۸۵.۶۵.۱۷ لنکروز
  12. ۱۹۵.۶۰.۱۵ جنتو
  13. ۲۲۵.۶۰.۱۸ مورانو

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت صافکاری ماشین مراجعه کنید تا در مورد لاستیک های سمند و یا پژو و قیمت رینگ اسپرت 15 پژو پارس اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا لاستیک سمند به پژو میخوره

چه لاستیک هایی می توان برای پژو 405 استفاده نمود

 باید بگوییم که پژوه 405 توسط ایران خودرو با سایز 185/65R14 به بازار عرضه می گردد. رقم وزن رینگ فابریک پژو را بر روی دیواره ی لاستیک خودرو می توانید مشاهده کنید.

  • پهنای لاستیک به میلیمتر = 185
  • ضریب منظر لاستیک = 65
  • نوع ساختار لاستیک = R  ساختار رادیال لاستیک را نشان میدهد.
  • قطر رینگ = 14 اینچ

علاوه بر سایز لاستیک هایی که در فوق به آنها اشاره کردیم سه سایز لاستیک دیگر نیز وجود دارد که می توانید برای خودرو پژو 405 خود استفاده کنید که باعث افزایش امنیت و تعادل خودروی شما در سرعت های بالا شود و آن را از حالت استاندارد خارج نکند. این لاستیک ها عبارتند از:

  • 185/65R14
  • 195/60R14
  • 195/65R14
  • 205/60R14

اگر هنگام تعویض لاستیک خودروی خود به مشکل بر خوردید و یا اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید و به دنبال آموزشی برای تعویض لاستیک خودرو هستید اتو صافکار می تواند شما را در این زمینه به طور حرفه ای راهنمایی کند. در ادامه به بررسی رینگ 15 پژو پارس و رینگ 14خواهیم پرداخت پس همچنان با ما همرا باشید.

رینگ 14 اینچی

همانطور که واضح می باشد برند های خارجی گران تر از برند های ایرانی می باشند. به عنوان مثال یک لاستیک با سایز 185/65R 14 از برند رودستون تقریبا به قیمت یک میلیون و 350 هزار تومان می باشد. همانطور که مشاهده کردید قیمت لاستیک های برند خارجی حدود دو برابر لاستیک های ایرانی در این سایز می باشند.

در بخش زیر یک لیست از سایز لاستیک هایی که از رینگ 14 اینچی استفاده می کنند را قرار داده ایم:

خودرو

سایز

رانا

185.65.14

پژو پارس

185.65.14

پژو 206

185.65.14

پژو 405

185.65.14

پیشنهاد ویژه: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رینگ ۱۵ برای پژو پارس و اینکه رینگ 14 و 15 چه تفاوتی با یکدیگر دارند پیشنهاد می کنیم مقاله رینگ 15 برای کوییک اتوصافکار را از دست ندهید.

رینگ 15 اینچی

لاستیک ها با سایز 15 اینچ مختص به خودرو های دنا، سورن و سمند می باشند. اما رانندگان خوردوهای  پژو 405 slx با رینگ 15 میتوانند به نصب لاستیک هایی با رینگ ۱۵ پژو پارس و یا رینگ بزرگتر برای خودرو های خود اقدام کنند.

اگر قصد نصب لاستیک با رینگ 15 برای خودرو ی سمند دارید از سایز های 195/60R15، 195/65R15، 205/60R15 و یا 185/65R15 می توانید برای  خودروی سمند خود استفاده نمایید. اگر بخواهیم به بحث قیمت نیز بپردازیم باید بگوییم که لاستیک های خارجی مانند رودستون از حدود یک میلیون تومان تا دو میلیون  تومان قابل خریداری می باشند. اما امروزه لاستیک های چینی که وارد بازار می شوند علاوه بر کیفیت بالا و مطلوبی که دارند، قیمتی مناسبی نسبت به برند های خارجی را شامل می شوند. به طور مثال قیمت لاستیک با سایز 205/60R15 حدود یک میلیون تومان می باشد.

در بخش زیر یک لیست از سایز لاستیک هایی که از رینگ 15 اینچی استفاده می کنند را قرار داده ایم:

خودرو

سایز

دنا

185.65.15

سمند

185.65.15

تند 90

185.65.15

زانتیا

185.65.15

در مرکز فوق حرفه ای صافکاری اتوصافکار هر آنچه که درباره خودرو دنبال آن می گردید را می توانید پیدا کنید. این مرکز با سابقه ی طولانی 10 ساله علاوه بر ارائه خدمات صافکاری، به پرسش های شما در زمینه رنگ خودرو و لاستیک خودرو نیز پاسخ خواهد داد. با مراجعه به وب سایتwww.autosafkar.com  می توانید از این خدمات به صورت حرفه ای و تخصصی بهره مند شوید. همچنین می توانید با شرکت در آموزش های مرکز صافکاری و نقاشی اتوصافکار در تهران و شهرستان ها که توسط بهترین افراد متخصص در این زمینه آموزش داده می شود مدرک فنی و حرفه ای نیز دریافت کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید