وزرای امور خارجه جی هفت (آمریکا، کانادا، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ژاپن) درباره توافق ایران و عربستان موضع گیری کرد.

بیانیه مشترک گروه هفت درباره توافق ایران و عربستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزرای امورخارجه کشورهای گروه هفت از توافق ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دوجانبه استقبال کردند.

وزرای امور خارجه جی هفت (آمریکا، کانادا، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ژاپن) پس از نشستی که در ژاپن داشتند، در بیانیه‌ای مشترک درباره توافق ایران و عربستان سعودی گفتند: ما از ابتکارات جهت بهبود روابط دوجانبه میان کشورها و تنش‌زدایی در منطقه، از جمله توافق اخیر ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط استقبال می‌کنیم.
ایران و عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۶ روابط دیپلماتیک‌شان قطع شده بود، در ماه گذشته با میانجیگری چین توافق کردند که روابط دوجانبه را از سر بگیرند.
تا کنون وزرای امور خارجه دو کشور در پکن درباره آینده روابط دو کشور و بازگشایی سفارت‌خانه‌ها گفت‌وگو کرده‌اند و دعوت متقابل برای سفر مقامات بلندپایه طرفین به پایتخت‌ها انجام شده است.
تحلیل‌گران در مدت اخیر در گزارش‌های متعددی به اهمیت این توافق در تنش‌زدایی از منطقه و کمک به صلح و ثبات آن اشاره کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید