۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 55431119

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه از گردشگران خواست تا فریب تبلیغات تورهای گردشگری غیرمجاز را نخورند.

مراقب این تورهای گردشگری باشید!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، علی صابر، بااشاره به افزایش تورهای گردشگری در فصل بهار، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در این فصل زیبایی جاذبه های طبیعی دو چندان می شود، برای همین مردم علاقه بیشتری برای گذراندن اوقات خود در طبیعت دارند و بعضا ترجیح می‌دهند که در قالب تورهای گردشگری به جاهای مختلفی سفر کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی آمار بازدید از دیگر جاذبه‌های گردشگری مانند آثار تاریخی هم بالا می‌رود، ادامه داد: همین مسئله باعث می شود تا تورهای گردشگری در این فصل رونق خاصی پیدا کند.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: تنها متولی تورگردانی در استان دفاتر خدمات مسافرتی هستند، چرا که مجوز این کار را از میراث فرهنگی دریافت کرده اند و قوانین و اصول مربوط به تورگردانی را هم می دانند، اما گاها برخی از مردم بدون اطلاع از این موضوع، فریب تورهای غیرمجاز را می‌خورند.

وی تاکید کرد: در استان ۶۸ دفتر فعال خدماتی مسافرتی داریم که مجوز تورگردانی دارند و گردشگران زمانی که به آنها مراجعه و یک تور را خریداری می کنند، یک قرارداد در دو نسخه به آنها داده می شود تا آن را امضاء کنند.

صابر با بیان اینکه در تورهای گردشگری گروهی یک راهنمای گردشگری دارای کارت تور را همراهی خواهد کرد، گفت: همچنین برای تمام گردشگرانی که در این تورها حضور دارند، بیمه صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: برخلاف تورهای گردشگری مجاز که امنیت گردشگران را تامین می کنند، تورهای گردشگری غیرمجاز با تبلیغات اغوا کننده تنها به دنبال فریب گردشگران هستند.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه این نوع از تورها هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی برای جذب گردشگران تبلیغات انجام می دهند، گفت: در یکی دو سال اخیر برخی از صنوف مانند آتلیه ها و آرایشگرها هم به تورگردانی روی آورده‌اند، درحالیکه هیچ سررشته‌ای از این کار ندارند و علاوه بر اینکه خدمات مناسبی به گردشگران نمی‌دهند، امنیت آنها را هم تامین نمی‌کنند.

وی با تاکید براینکه گردشگران به هیچ عنوان نباید به تورهای غیرمجاز اعتماد کنند، گفت: اینگونه تورها برخلاف آنچه که تبلیغ می کنند، خدمات بی کیفیتی به گردشگران ارائه می‌دهند و گاها اسکان و پذیرایی آنها را در مراکزی که مجوزی ندارند، انجام می‌دهند.

به گفته این مسئول، طی یک سال گذشته بیش از ۷۵ فقره تور غیرمجاز در سطح استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید