۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 55430036

فاصله املش تا تهران حدود سیصد کیلومتر است که با سرعت متوسط می تواند در عرض حدود پنج ساعت طی شود.

فاصله املش تا تهران

سلام نو-سرویس گردشگری: املش که به لقب بهشت گیلان مفتخر شده است یکی از قطب های گردشگری شمال ایران محسوب می شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند مورد از جاذبه های توریستی این منطقه بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله املش تا تهران چقدر است.

فاصله املش تا تهران چقدر است؟

فاصله املش تا تهران حدود سیصد کیلومتر است. شهرستان املش در شمال شرق استان گیلان قرار دارد. این منطقه مابین دو شهر رودسر و سیاهکل قرار گرفته است و از سمت شمال نیز به لاهیجان و لنگرود منتهی می شود. منطقه زیبا و توریستی دیلمان نیز در جنوب املش قرار گرفته است. بنابراین این منطقه نه تنها از لحاظ جذابیت های طبیعی بلکه از حیث نزدیکی به سایر شهرهای توریستی استان گیلان نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است. شما می توانید فاصله املش تا تهران را با سرعت متوسط در عرض حدود پنج ساعت طی نمایید.

املش بهشت گیلان

املش بهشت گیلان

جاذبه های دیدنی املش

- روستای تابستان نشین: روستای تابستان نشین همانطور که در نام آن نیز آمده است یک روستای ییلاقی و مناسب برای سکونت تابستانی می باشد. این روستا که در هفت کیلومتری شهر املش و در کوهپایه های جنوب این شهر واقع شده است از آب و هوایی به غایت خنک و مطبوع برخوردار است. تابستان نشین خصوصا در فصل تابستان مملو از گردشگر است و عده زیادی از مسافران گیلان برای در امان ماندن از آب و هوای شرجی این استان در این فصل راهی روستای ییلاقی تابستان نشین می شوند. این روستا که در ارتفاع چهارصد متری از سطح دریا قرار گرفته است دو جاذبه طبیعی زیبا را نیز در دل خود جای داده است. این دو جاذبه طبیعی اولی آبشار فصلی خرم دره واقع در حاشیه این روستا و دومی رودخانه شلمان رود واقع در مرکز این روستا هستند.

- روستای بلوردکان: این جاذبه گردشگری را با جنگل های سبز حاشیه آن می شناسند. بلوردکان عصاره ای از اقلیم بهشتی املش است و طبیعت گیلان در غنای کامل خود در این روستا و نواحی اطراف آن رخ نمایانده است. روستای بلوردکان علاوه بر جنگل های حومه خود یک جاذبه طبیعی دیگر نیز دارد که رودخانه خروشان این روستا می باشد. بلوردکان که از روستاهای تابعه دهستان لات لیل محسوب می شود در فاصله دوازده کیلومتری جنوب غرب املش واقع شده است.

- آبشار سیاه تاش: این جاذبه گردشگری شاید بهترین توضیح برای این باشد که چرا به املش بهشت گیلان می گویند. آبشار سیاه تاش که در دل کوه های سر به فلک کشیده منطقه رانکوه واقع شده است طبیعتی اعجاب انگیز را در اطراف خود می بیند. برای رسیدن به این آبشار می بایست یک پیاده روی دو کیلومتری را در دل جنگلی سبز و انبوه پشت سر بگذارید. آنگاه در اعماق کوهستان های املش به آبشاری خواهید رسید که گویی سرچشمه در بهشت دارد. فاصله آبشار سیاه تاش با شهر املش حدود بیست کیلومتر است. این آبشار در ناحیه ای خنک، سرسبز و چشم نواز قرار گرفته است و شاید بتوان آن را زیباترین جاذبه املش دانست.

- تالاب زربیجار: این جاذبه گردشگری را با پرندگان مهاجر زیبایی که در محدوده آن به چشم می خورد می شناسند. پرواز دسته جمعی این پرندگان مهاجر بر فراز تالاب زربیجار و شنیده شدن صدای آواز آنها از هر سو این تالاب را صاحب کیفیتی استثنایی و متمایز نموده است. تالاب زربیجار علاوه بر زیبایی از کاربرد نیز برخوردار می باشد. آب این تالاب توسط کشاورزان محلی جهت آبیاری شالیزارهای برنج مورد استفاده قرار می گیرد. تالاب زربیجار از گنجایشی نزدیک به بیست و پنج هزار متر مکعب برخوردار است. آب این تالاب از رودخانه های هردوآب و پل رود تامین می گردد. ترکیب رنگ متنوعی که در محدوده این تالاب به چشم می خورد دیگر جذابیت آن می باشد.

تالاب زربیجار

تالاب زربیجار

- پل شاه عباسی: این جاذبه گردشگری بر روی رودخانه زیل بره قرار گرفته است. گفته می شود این پل در دوران صفویه و به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده است. پل شاه عباسی از جنس آجر و ملات ساروج است و پایه های آن نیز با قلوه سنگ ساخته شده اند. این پل از عرضی حدود پنج متر و طولی حدود پنجاه متر برخوردار است. در فاصله حدود دویست متری با این پل بقایای یک کاروانسرای ویرانه قدیمی نیز دیده می شود که دیدن آن نیز می تواند برای گردشگران جذاب باشد.

- میل امام: میل امام نیز دیگر جاذبه تاریخی املش است که البته بسیار قدیمی تر از پل شاه عباسی می باشد. این بنا که قدیمی ترین بنای املش نیز هست مربوط به عصر ساسانیان است. در مورد کاربری بنای میل امام در آن دوران در نزد باستان شناسان اتفاق نظر وجود ندارد. عده ای این بنا را یک برج دیدبانی و عده ای دیگر آن را یک آتشکده و پرستشگاه مذهبی به حساب آورده اند. این بنا در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا و در قله کوه سلمان سرا واقع شده است. آنچه اکنون از برج میل امام باقی مانده است از ارتفاعی حدودا هفت متری برخوردار می باشد. مصالح استفاده شده در ساخت این بنا عبارتند از ساروج، سنگ، آجر و گچ. بنای میل امام در حاشیه دهستان سمام املش قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید