رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش، جزئیات جدیدی درباره سامانه رتبه بندی معلمان بیان کرد و گفت: نباید از شأن و منزلت معلمان کاسته شود.

نحوه اعتراض معلمان به طرح رتبه بندی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: به زودی قابلیت‌های جدیدی برای بارگذاری مدارک و مستندات در مواد اعتراضی، به نرم افزار مربوطه اضافه می شود.

رضا مراد صحرایی در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاش‌های مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات، اظهار کرد: اجرایی نشدن رتبه‌بندی در دولت گذشته بیشتر از آنکه به دلیل مسائل مالی بوده باشد به دلیل مشکلات فنی و اجرایی آن بود، زیرا رتبه‌بندی کار فوق‌العاده پیچیده پردامنه و متنوعی بوده است و تیم جوان آموزش‌وپرورش در این دولت شجاعت کافی برای ورود به این طرح را داشت.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به ابعاد رتبه‌بندی گفت: ۹۴۰ هزار معلم تقاضای رتبه کرده بودند که پرونده ۹۳۳ هزار نفر موردبررسی قرار گرفت، ۵۹ میلیون سند در سامانه قرار گرفت که این سامانه ظرف سه و نیم ماه ساخته شد و این ۵۹ میلیون سند در ۱۵ تا ۲۰ پنجره گردش کار انجام داد که این گردش کار حجم کار را به‌یک‌باره چندین برابر کرد. در طول رتبه‌بندی ۲۰ میلیون حکم صادرشده است.

وی بابیان این‌که نباید شأن و منزلت معلم به دلیل مسائل معیشتی کاسته شود، اظهار کرد: در مورد رتبه‌بندی چند کار در حال انجام است؛ اول اینکه فرایند رسیدگی به اعتراضات آغازشده است که در اعتراضات اجازه بارگذاری مدرک جدید داده نمی‌شد که به‌فوریت اجازه بارگذاری مدرک جدید را خواهیم داد، البته باید قابلیت‌های جدیدی در سامانه برای این کار ایجاد شود و معلمان می توانند در مؤلفه مورد اعتراض، مدارک تکمیلی را ارائه دهند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: کمیته نظارت و پایش بر رتبه‌بندی شروع به کارکرده است و گروهی مختصات عمومی هر یک از رتبه‌ها را مشخص کرده‌اند که بر اساس آن، رتبه‌ها را کیفیت‌سنجی می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی با تأکید بر این‌که باید نقش آموزش‌وپرورش در برنامه هفتم پررنگ دیده شود، اظهار کرد: در این حوزه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آموزش‌وپرورش نقش ویژه‌ای در برنامه هفتم داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید