۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 55429489

ما در این مقاله پاسخی کلی و جامع برای سوال انتهای غار علیصدر کجاست؟ به شما ارائه خواهیم کرد و شما را با نکات مرتبط با آن آشنا می کنیم.

انتهای غار علیصدر کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: غار علیصدر یکی از مشهور ترین و شناخته شده ترین جاذبه های طبیعی ایران است که در بخش مرکزی کشور واقع شده است. استان همدان به دلیل وجود غار علیصدر، از سال های گذشته تا به امروزه همواره مسافران و توریستان بسیاری را به خود جذب کرده است. غار علیصدر نه تنها از نظر صنعت جذب توریست و گردشگر در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است، بلکه از نظر تحقیقات در حوزه غاز و زمین شناسی نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. ما در این مقاله به دنبال پاسخی جامع و مناسب برای سوال انتهای غار علیصدر کجاست ؟ هستیم و توضیحاتی نیز درباره سایر نکات مهم و مرتبط با این غار به علاقه مندان ارائه خواهیم داد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر استان همدان و غار علیصدر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انتهای غار علیصدر کجاست

انتهای غار علیصدر کجاست ؟ در اوقع سوالی می باشد که تا به امروز پاسخ دقیق و قابل توجهی برای آن ارائه نشده است. درون غار علیصدر شما به یک دریاچه زیرزمینی بر میخورید که عمق آن در نقاط مختلف غار با یکدیگر متفاوت می باشد. در حال حاضر اطلاعات دقیقی از انتهای غار علیصدر دسترس نمی باشد. به عبارت بهتر شما نمی توانید پاسخ اثبات شده و مشخصی برای سوال انتهای غار علیصدر کجاست ؟ پیدا کنید. زیرا این غار آبی بی نظیر جزو شگفتی های عالم طبیعت محسوب می گردد. به عنوان مثال طول کوهی که این غار با شکوه در آن قرار دارد، با در نظر گرفتن پستی و بلندی ها در نهایت به یک و نیم کیلومتر می رسد. در حالی که طول رودخانه موجود در غار بسیار بیشتر از یک و نیم کیلومتر می باشد.

بررسی تاریخچه غار علیصدر

بعد از ارائه پاسخ سوال انتهای غار علیصدر کجاست ؟ نوبت به بررسی تاریخچه این غار با شکوه و بی نظیر می رسد. تاریخچه غار علیصدر از دو دیدگاه مختلف بررسی می گردد. تاریخچه این غار تاریخی از دیدگاه زمین شناسی به دوران ژوراسیک باز می گردد. به عبارت بهتر سنگ های موجود در غار علیصدر در دوران ژوراسیک دوم یعنی حدود ۱۳۶ الی ۱۹۰ میلیون سال قبل شکل گرفته اند. اما غار علیصدر از دیدگاه تاریخ انسانی بیش از صد ها سال قدمت دارد. مردم اطراف این غار در گذشته و در زمان حکومت سلسله های باستانی ایران از غار علیصدر به عنوان پناهگاه استفاده می کردند. همچنین این غار با شکوه یک منبع بسیار مناسب و ایده آل برای تامین آب مورد نیاز ایشان بوده است.

انتهای غار علیصدر کجاست

انتهای غار علیصدر کجاست

نام گذاری غار

در نزدیکی غار علیصدر شما به روستایی از توابع استان همدان با نام علیصدر می رسید. مردمان روستای علیصدر از گذشته تا به امروزه همواره از غار علیصدر برای تامین آب مورد نیاز خود استفاده می کردند. وجود این روستا در نزدیکی غار سبب شده است نام غار علیصدر از نام روستا الگو برداری شود. البته داستان های دیگری نیز در زمینه نحوه نام گذاری این غار وجود دارد که مستندات قابل توجهی در زمینه آن ها وجود ندارد. به عنوان مثال داستان های محلی منطقه بیان می کنند که نام غار علیصدر از نام چوپانی که برای اولین بار به وجود این غار پی برده، الهام گرفته شده است.

قایقرانی در غار علیصدر

قایقرانی در غار علیصدر جزو مهم ترین عواملی می باشد که توریستان و گردشگران از نقاط مختلف ایران برای بازدید از این غار به همدان سفر می کنند. غار علیصدر دارای کانال های آبی بزرگ و مناسب برای قایقرانی می باشد. این ویژگی سبب شده است که غار علیصدر برتر بسیار قابل توجهی در مقابل سایر غار آبی جهان داشته باشد. در حال حاضر شما می توانید مسیر های قایقرانی مختلفی را درون غار مشاهده فرمایید که امکان عبور از آن ها با قایق های معمولی و ساده نیز وجود دارد. دقت داشته باشید که همچنان و بعد از گذشت سال های متوالی از کشف این غار، همچنان بخش هایی درون غار علیصدر وجود دارد که امکان ورود توریست و قایقرانی در آن برای گردشگران وجود ندارد.

انتهای غار علیصدر کجاست

انتهای غار علیصدر کجاست

بررسی موقعیت جغرافیایی غار

غار علیصدر در فاصله ۷۰ کیلومتری از جنوب غرب شهر همدان قرار گرفته است. دهانه اصلی یا همان ورودی اصلی غار علیصدر در روستایی با همین نام قرار گرفته است. روستای علیصدر جزو توابع شهرستان کبودرآهنگ محسوب می گردد. منطقه ای که غار علیصدر در آن قرار گرفته است همانند سایر نقاط همدان دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی می باشد. غار آبی علیصدر در فاصله ۱۹۸۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و در تمام فصول سال دارای آب و هوای خنک و نسبتا مطبوعی می باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های درون غار، دمای تقریبا ثابت ( ۱۴ درجه سانتی گراد ) درون ان می باشد. به طوری که اگر در فصل تابستان به این غار سفر کنید احساس سرما می کنید و اگر فصل زمستان وارد آن شوید، احساس گرما خواهید کرد.

در انتها امیدواریم به پاسخ مناسب و جامعی برای سوال انتهای غار علیصدر کجاست ؟ رسیده و اطلاعات مناسبی نیز در باره آن به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۲۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    19 7
    در انتهای مطلب جوک فرمودید😂
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    32 2
    واقعا غاز زیبایی است یک بار دیدن کردم
  • امیر محسنی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    2 0
    من چندبارازغار دیدن کردم بسیار زیباوشگفت انگیز است،پیشنهاد میکنم همه هموطنان دست کم یکبار از داخل غار دیدن کنند،زیبایی های غار در کلمات نمی‌گنجد
  • US ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    5 1
    انتهاش کجا بود بالاخره 🤔🤔
  • masoud IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    5 2
    حداقل وقتی میخواید یه مطلبی بنویسید یه زحمت به خودتون بدید صحت اطلاعاتی که نمیدونم از کجا بدست آوردید رو هم چک کنید!! آخه غار علیصدر در جنوب غربی شهر همدان قرار داره!!؟؟
  • مهدی IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    7 2
    واقعا سوالی ک مطرح کردید هنوز جواب ندادین اگه نمی‌دونید یا اصلا جواب نداره چرا مطرح کردین بعد آخر مطلب هم خودتون خودتونو مسخره کردین واقعا جالبه
  • ناشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    8 0
    بالاخره خودت فهمیدی انتهای غار کجاست یا نه جناب!!! لطف کن هر وقت خودت فهمیدی ییا مطلب بزار الکی وقت مردم و نگیر بامزه
  • ! غفار حاجی یی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    3 3
    واقعا اطلاعات خیلی دقیقی دادین علیصدر بلحاط جغرافیایی متعلق به کبودرآهنگه نه همدان هرچند درآمد آن نیز به جیب همدان میره ولی مالیات مشکلاتش مال کبودرآهنگه ملت کبودرآهنگ بسیار نجیب هستند اما این دلیل نمیشه که حق و حقوق اونا رو بخورن.
  • دانیال IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    8 1
    خودتم نفهمیدی انتهای غار کجاست واقعا یه مشت بیسواد مقاله مینویسن
  • غریب وطن IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    2 1
    بقول اولین دوستمان که نظرش ثبت شده، باتوجه به تیترخبر وتوضیحاتی داده شد،درانتهای مطلب جوک فرمودید.🤔☹️ امابااینحال نسبت به تیترهای جنجالی وفیک ( اعصاب خراب کن) بعضیها بهتربود.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    نگفتی انتهایش کجاست
  • 0000 IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    1 1
    من بچه همدانم چیز های جالبی درباره غار هست ،یکی این که عمق اب تا 15 متر هم میرسید ، یه جا داخل غار حدود پنجاه شست متر از سقف غار فاصله بود که خیلی جالب بود و سنگ ها از سقف سقوط کرده بودن و یه چیزی بود خدایی....... بعدشم اب غار خنک و دماهم اکثرن ثابته و وقیفن تابست.ن خنکه زمستون گرم تره، بعد نمیدونم چرا من هر وفعه رعتم بعدش مریض شدم که این رو اصلا نمیفهمم چرا فقط هم پن اینجورم ! و. اینم بگم پی اچ هم مثل اب معمولیه و گویا قابل شربه البته الان دیگه کثیف شده به خاطر توریستو قایق ، بعدشم ته غار هرگز کشف نشدوبه خاطر صعبالعبور بودن و شاخه شاخه بودن راه و 13 کیلومتر تا الان کشف کردن و چند کیلومتر اول هم با قایق و پیاده قابل دیدنه حتمن اگه همدان اومدید غار رو برید ، گنج نامه هم خوبه برید، غارو برید حتمن!
  • محمد IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    3 1
    باسلام وعرض ادب خدمت دوستان عزیزم و هم شهرهای عزیزم در این غارسنگ‌ها و قندیل‌هایی که در این غار وجود دارند به شکل مجسمه‌هایی مثل پنجه عقاب و شیر دوسر درآمده‌اند. تا چند سال پیش که هنوز تمامی غار کاوش نشده بود عده‌ای می‌گفتند این غار ‌بی‌انتهاست؛ گروه دیگری می‌گفتند این غار از همدان شروع شده و تا اراک و کرمانشاه کشیده شده است. به همین خاطر غارنوردان تصمیم گرفتند تمام طول 11 هزار و 200 متری آن را طی کنند؛ این غارپیمایی هیجان‌انگیز نکته‌های شگفت‌انگیز دیگری را از طولانی‌ترین غار آبی جهان فاش کرد.از این ۱۱کیلومتر ۲.۵کیلومتر اون قابل دسترسی و بازدیدهبا قایق وهنوز انتهای ان کشف نشده به علت بد مسیری و تنگ نای مسیر و دوستان عزیز تو ماهای تیر ماه شما میتونید از کوهای ییلاقی و رودخانه های درمراد بیک که تا خانه یلاقی ها واز چشمه ملک در همان مسیر لذت ببرید و از میوه های ومناظر اون منطقه استفاده کنید و از ابشارهای بالای گنج نامه تا میدان میشا تا خوده قله الوند و از روستای دیون وکوهای یخچال و مسیر سد تا روستای ورکانه و مسیر سیلوار و مسیر امازاده کوه او ابشارهای پشت امازاده کوه
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    2 0
    غار علیصدر در شهرستان کبودرآهنگه بعدشم شمال همدان قرار دارد التماس تحقیق
  • ن IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 0
    سلام من معلم جغرافیام غار در شمال همدان قرار دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید