۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
کد خبر: 55429481

فصل‌های مختلف هر کدام در بر دارنده‌ی زیبایی چشم نوازی برای استان کرمان هستند. با بازدید از جاهای دیدنی کرمان در پاییز حتما شگفت زده خواهید شد.

جاهای دیدنی کرمان در پاییز

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا جاهای دیدنی کرمان در پاییز را می‌شناسید؟ اگر شرایط سفر به کرمان در فصل پاییز را پیش رو دارید، می‌توانید با یک طبیعت خارق العاده مواجه گردید. کرمان یکی از شهرهای تاریخی با اقلیم کویری است که از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است. این استان از وسعت قابل توجهی نیز برخوردار است که همین موضوع افزایش جاذبه‌های گردشگری آن را به همراه داشته است.

در فصل پاییز می‌توان شاهد یک هوای بسیار دلچسب و همچنین می‌توان شاهد شب‌های پرستاره در کویر نیز بود. بنابراین به جرات می‌توان گفت که: یکی از فصل‌های بسیار ایده‌آل و مناسب برای سفر به کرمان، فصل پاییز است. بار سفر خود را ببندید و با ما همراه شوید تا از جاهای دیدنی کرمان در فصل پاییز مطلع گردید.

جاهای دیدنی کرمان در پاییز؛ باغ فتح آباد:

یکی از پیشنهادات شگفت انگیز در لیست جاهای دیدنی کرمان در پاییز، باغ فتح آباد است. این باغ نه تنها در فصل بهار و تابستان از زیبایی چشم نواز و تکرار نشدنی برخوردار است، بلکه پاییز دل انگیزی را نیز در بر دارد. بنابراین بسیاری از بازدید کنندگان، فصل پاییز را برای گردشگری در این باغ، انتخاب می‌کنند. ترکیب رنگ‌های فوق العاده در این باغ، زیبایی خیره کننده و چشم نواز آن را دو چندان خواهد کرد.

معماری خارق العاده، چشمه‌ها و قنات‌ها، طراحی باغ و مواردی از این قبیل، این باغ را به یکی از منحصر بفردترین جاهای دیدنی کرمان، مبدل نموده است. زیبایی خیره کننده‌ی این باغ در فصل پاییز قابل توصیف نخواهد بود. لذا اگر در فصل پاییز به این شهر سفر کردید، حتما از این باغ نیز دیدن کنید.

بازدید از شهداد و کلوت‌ها در کویر:

یکی از جاهای دیدنی کرمان در پاییز که بسیار هوشمندانه و منحصر بفرد است، بازدید از کلوت‌های کویری و شهداد کرمان است. اغلب بازدید کنندگان و مسافران کرمان، با هدف بازدید از کلوت‌ها و کویر به این شهر سفر می‌کنند. در فصل پاییز به سبب تغییر شرایط جوی، می‌توان از جاهای دیدنی کویر لذت برد.

آسمان کویر در این فصل از جذابیت تکرار نشدنی و بی‌نظیری برخوردار است. همچنین در این فصل می‌توان از انواع تفریحات در کویر، لذت برد. کلوت‌های شهداد از جمله مناطق گردشگری در کویر هستند که سالانه توجه بسیاری از توریست‌ها و گردشگران در کویر را به سمت خود جلب می‌کنند.

کلوت‌های شهداد کرمان

کلوت‌های شهداد کرمان

گنبد جبلیه از جاهای دیدنی کرمان در پاییز:

از دیگر جاهای دیدنی کرمان در پاییز، می‌توان به گنبد جبلیه اشاره کرد.گنبد جبلیه تنها بنای سنگی در استان کرمان است که در ساخت آن از سنگ و گچ استفاده شده است. جذابیت فوق العاده و قدمت تاریخی این بنا، سبب به ثبت رسیدن آن در بین آثار ملی ایرانی شده است. این بنا در طی سال‌های مختلف مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. این بنا از معماری اعجاب انگیز و خارق العاده‌ای برخوردار است که چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند.

معماری هشت ضلعی در این بنا، آن را به یک سازه‌ی بسیار معروف و معتبر در بین آثار تاریخی به جا مانده از دوران کهن، مبدل نموده است. گچ‌بری‌های چشم نواز به کار برده شده در این بنا، زیبایی حیرت انگیز آن را دو چندان نموده‌اند. یکی از نکات بسیار مهم برای بهره برداری از این بنا، استفاده از شیر شتر به جای آب در فرایند ساخت آن است. بسیاری از معماران بر این باورند که همین امر موجب افزایش دوام و استحکام این سازه شده است.

حمام تاریخی گنجعلی خان:

در بین انواع جاهای دیدنی کرمان در پاییز، می‌توان به حمام تاریخی گنجعلی خان نیز اشاره کرد. اگر بخواهیم به یکی از میراث به جا مانده از دوران صفوی در استان کرمان اشاره کنیم، قطعا می‌توان از این حمام تاریخی یاد کرد. گنجعلی خان یکی از حکمرانان و فرمانروایان بسیار موفق در دوران شاه عباس صفوی بوده است. وی در دوران حکومت خود به دستاوردهای قابل توجهی دست یافت. در دوران شاه عباس سازه‌های بسیار زیادی به نام وی در استان کرمان بنا شدند. از جمله این سازه‌ها می‌توان به:

  • حمام گنجعلی خان
  • ضرابخانه گنجعلی خان
  • مسجد گنجعلی خان
  • بازار گنجعلی خان
  • مدرسه و آب انبار گنجعلی خان

اشاره نمود. حمام گنجعلی خان امروزه به یکی از موزه‌های محبوب و پرطرفدار در استان کرمان مبدل شده است. در سردر ورودی این حمام می‌توان شاهد نقاشی‌های خیره کننده و جذابی بود. همچنین در این بنا می‌توان از دیدن انواع گچ‌بری‌ها، کاشی کاری‌ها، مقرنس‌ کاری‌ها، کادر بندی‌ها، نقاشی‌ها و ... نیز لذت برد.

حمام گنجعلی خان کرمان

حمام گنجعلی خان کرمان

بازار بزرگ کرمان از جاهای دیدنی کرمان در پاییز:

از جاهای دیدنی کرمان در پاییز، می‌توان به بازار بزرگ کرمان نیز اشاره کرد. این بازار از جمله بزرگ‌ترین و پرشکوه‌ترین بازارهای کشور ما شناخته شده است. در بخش‌های مختلف این بازار می‌توان شاهد بسیاری از آثار ارزشمند تاریخی و قدیمی بود. جذابیت فوق العاده در کنار شکوه و جلال این بازار سبب شده است که اگر ساعت‌های زیادی را در این بازار قدم بزنید، هرگز گذر زمان را حس نخواهید کرد. با بازدید از این بازار، می‌توانید شاهد تاریخ درخشان ایران و همچنین معماری بی‌نظیر گذشتگان باشید.

در کنار موارد ذکر شده، با قدم زدن در بازار بزرگ و بازدید از جاهای دیدنی کرمان، می‌توانید با انواع سوغاتی‌های معروف و معتبر این شهر نیز آشنا شوید. بنابراین با یک گردشگری فوق العاده، می‌توانید به ره آوردهای ایده‌آل سفر نیز دست یابید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید